Tako so v Adrii Airways danes navedli za STA. Tudi prodajni razred C, s katerim je letel trikrat, pomeni poslovni razred.

V Adrii sicer konkretnih cen in vozovnic ne komentirajo. "Adria Airways ima odnos s končnim kupcem oziroma potnikom in pod nobenim pogojem ne sme in ne more razkrivati osebnih podatkov kupcev, kamor sodijo tudi destinacije in cene," so še navedli v družbi.

So pa lahko pojasnili, kaj pomenijo posamezni prodajni razredi, ki so razvidni tudi na vozovnicah, ki jih je danes razkril minister za notranje zadeve in javno upravo Gregor Virant.

Na sedež svoje stranke DL je namreč prinesel tri vozovnice iz leta 2009, 14 iz leta 2010 in 22 iz leta 2011.

Čeprav iz vpogleda vozovnic ni bilo razvidno, da bi bila katera od njih namenjena letom v poslovnem razredu, so iz družbe Adria Airways za STA naknadno pojasnili, da prodajni razredi, označeni s črkami C, D, R, I in Z spadajo v poslovni razred. To pomeni, da je Virant letel tudi v poslovnem razredu, saj je letel tako z vozovnicami iz prodajnega razreda R kot tudi iz prodajnega razreda C.

S prodajnim razredom R pa je Virant letel desetkrat - osemkrat v Skopje, enkrat v Sarajevo in enkrat v Frankfurt. Na enem od letov v Skopje se je sicer v Ljubljano vrnil v ekonomskem razredu, prodajnem razredu Y, a je za vseh deset povratnih vozovnic plačal po 150 evrov.

S prodajnim razredom C je Virant letel trikrat, in sicer v Sarajevo. Dvakrat je za povratno vozovnico plačal 150 evrov, enkrat pa 200 evrov.

Vozovnice iz prodajnega razreda C je moč kupiti v redni prodaji, tako kot vozovnice iz vseh ostalih prodajnih razredov, izjema pa sta črki I in R, navajajo v družbi. Prodajni razred R je namreč namenjen brezplačnim vozovnicam in vozovnicam po internem pravilniku ter resolucijah Mednarodnega združenja za letalski promet (IATA).

Prodajni razred I pa služi vozovnicam, rezerviranim in kupljenim s strani programov zvestobe, kot so nagradne vozovnice, premestitev iz ekonomskega v poslovni razred na podlagi milj oziroma točk in podobno. Prodajnega razreda I sicer ni navedenega na nobeni od danes pokazanih Virantovih vozovnic.

Cene vozovnic, ki jih je danes razkril Virant, so različne, 15 vozovnic pa ima isto ceno, in sicer 150 evrov. Od tega jih je večina ravno v prodajnem razredu R, nekaj pa tudi v prodajnem razredu C oziroma N. Prodajni razred N spada po pojasnilih Adrie Airways v ekonomski razred. Virant je po 150 evrov plačal za osem vozovnic za Skopje, tri vozovnice za Sarajevo, dve vozovnici za Frankfurt in za po eno za Bruselj in Pariz.

Najdražjo vozovnico je Virant kupil 3. februarja 2011, ko je 7. oziroma 8. februarja letel v ekonomskem razredu na relacijah Ljubljana-Sarajevo-Dunaj-Ljubljana. Cena je znašala 563,84 evra. Najcenejši vozovnici sta znašali 128,72 evra, in sicer na relaciji Ljubljana-Skopje-Ljubljana, ki ju je Virant kupil 14. februarja 2011 in prav tako letel v ekonomskem razredu.

Na oblikovanje cen v letalskem prevozu po navedbah družbe Adria Airways vpliva več dejavnikov. V osnovi so cene različne že glede na razred in datum potovanja, odvisne so tudi od predčasnega nakupa, prostorske zasedenosti, časa bivanja in podobno. Kot so zapisali, imajo na posamični progi za direkten let v povprečju 12 različnih cen za potovanje v ekonomskem razredu ter štiri za potovanje v poslovnem.

Ob vpogledu vozovnic danes Virant ni bil prisoten, je pa že večkrat javnosti pojasnjeval očitke v povezavi z njimi. Poudaril je, da o prodajnem razredu R ne ve nič in prav tako ne ve, po kakšnem postopku je družba prišla do cen vozovnic, na cene pa da nikoli ni vplival.

Vozovnic za lete, na katerih so leteli Virantovi sorodniki, in ki naj bi bile po poročanju nekaterih medijev sporne, ni bilo med danes pokazanimi vozovnicami.