Promet

Kranj ne bo dobil prepotrebne obvoznice?

STA/M.J.
5. 3. 2014, 11.04
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.53
Deli članek:

Civilna iniciativa - severna obvoznica Kranj je v torek zvečer pripravila zbor krajanov Primskovega, na katerem je predstavila problematiko umeščanja severne razbremenilne ceste v prostor. Bojijo se, da bi predvidena trasa obvoznice močno poslabšala njihov življenjski prostor in negativno vplivala tudi na okolje kanjona reke Kokre.

Gorki.si

Skupina krajanov Primskovega, ki se je organizirala v Civilno iniciativo - severna obvoznica Kranj, že dlje časa opozarja na težave, ki jih imajo krajani zaradi gostega prometa na vzhodnih kranjskih vpadnicah. Kritična je do variante trase obvoznice, ki je predvidena v občinskem prostorskem načrtu. Ta je v pripravi že vse od leta 2007, občina pa ga želi v kratkem sprejeti.

"Verzija obvoznice, ki je predvidena v načrtu, za nas ni sprejemljiva," je povedal Peter Ceferin iz civilne iniciative. Kot je pojasnil, predlagana varianta datira več kot 40 let nazaj, v tem času pa se je glede prometa na tem območju že veliko spremenilo. Hkrati bi s tovrstno umestitvijo ceste degradirali še eno redkih ohranjenih naravnih okolij v Kranju.

Kot je opozoril, predvidena trasa mestne obvoznice poteka čez zaščiteno spomeniško okoljevarstveno območje kanjona reke Kokre in čez prav tako zaščiteno avtohtono naselje. Takšna trasa je nesprejemljiva zaradi hrupa in onesnaževanja zraka, saj pomeni degradiranje življenjskega okolja naselij v dolini Kokre pa tudi same narave.

V civilni iniciativi apelirajo na človeku in naravi prijaznejšo in cenejšo rešitev prometa severovzhodnega dela Kranja. Prepričani so, da bi bila mnogo boljša in brez tveganja varianta, po katerih bi kot obvoznico uporabili obstoječo gorenjsko avtocesto, tako da bi pri Britofu vgradili nov avtocestni priključek. Na ta način bi se izognili tudi dragi gradnji viadukta.

Stališčem civilne iniciative so se na torkovem zboru krajanov pridružili še drugi prebivalci Primskovega in bližnjih krajevnih skupnosti, ob robu katerih bi prav tako tekla predvidena obvoznica. Kot je povedal Ceferin, je bil odziv ljudi nad pričakovanji in dejansko se je izkazalo, da je ta tema pereča, četudi še ni bilo nobenega govora o tem, kdaj bi bila obvoznica sploh lahko zgrajena.

Krajani so podprli aktivnosti civilne iniciative, da v dialogu s predstavniki Mestne občine Kranj poskrbi za boljšo rešitev, ki bo sprejemljiva tudi za njih. To ne pomeni, da želijo zavirati sprejetje občinskega prostorskega načrta, radi pa bi, da bi se iz njega izločila sama verzija trase obvoznice. Načrt za primerno traso bi dodali naknadno po pripravi prometne študije, ki naj bi bila končana do jeseni.