Je kriv tovor, ali kaj drugega?

Z iztirjeno osjo vozil do Zidanega Mosta, nato iztiril še sam, nastala je milijonska škoda

S.R./STA
6. 11. 2019, 15.58
Posodobljeno: 6. 11. 2019, 16.04
Deli članek:

Desni tir proge Breg-Zidani Most je odprt, levi tir pa zaradi iztirjenja tovornega vlaka ostaja zaprt, je za medije povedal direktor SŽ-Infrastruktura Matjaž Kranjc. Popisuje se škoda in potrebni material za sanacijo, ki se bo po njegovih navedbah začela v četrtek.

Profimedia
Gmotna škoda bo bistveno presegla milijon evrov, je ocenil Kranjc (fotografija je simbolična).

Nesreča se je zgodila malo pred 1. uro zjutraj, ko je pri tovornem vlaku z 19 vagoni na postaji Breg pri 16. vagonu iztirila os na podstavnem vozičku. Vlak je nato z iztirjeno osjo vozil do Zidanega Mosta, kjer je ob prihodu na kretniško območje iztiril in se ustavil. 

Preiskava poteka, na terenu so preiskovalec nesreč in incidentov, kriminalisti, tudi preiskovalci Slovenskih železnic (SŽ). "Zaenkrat pregledujejo železniško infrastrukturo, v četrtek pa bodo pregledali tovor," je dejal v izjavi za medije v Ljubljani. 

Iztirjeni vagon so že umaknili na stranski tir na postaji Zidani most. Glede na to, da gre za tovor pod carinskim nadzorom, bodo kontejner v četrtek v navzočnosti carine in špediterja oz. njegovega lastnika odprli in pregledali, kako je naložen in kako je to vplivalo na "sile med vožnjo", je pojasnil. "Kot upravljavec javne železniške infrastrukture ne poznamo tovora, seznanjeni smo samo s tovorom, ki je nevaren ali preobsežen, kar zahteva posebne pogoje prevoza. Z ostalimi vrstami tovora iz komercialnih vzrokov nismo seznanjeni," je povedal Kranjc

Da bi ugotovili vzrok nesreče, bodo celovito preiskali tovor oziroma vagon, izvedli kontrolno tehtanje. Tudi zato so vse vagone zadržali na postajah Trbovlje in Zidani most. Šele potem nepoškodovani del tovora po njegovih navedbah lahko nadaljuje pot. 

Tretjič v treh mesecih

To je sicer že tretja nesreča v zadnjih treh mesecih na tem območju. Sredi avgusta sta na postaji Rimske toplice iztirila lokomotiva in vagon tovornega vlaka, na istem mestu pa sta v začetku avgusta iztirila madžarska vagona mednarodnega potniškega vlaka. Kot je dejal Kranjc, na nesreče ali izredne dogodke na SŽ vplivajo različni dejavniki, na primer obseg prevozov, število vlakov in vrsta tovora. Nenazadnje tudi gradbena dela predstavljajo določeno tveganje. 

"Trenutno opravljamo pregled vsega poškodovanega, danes bomo pristopili k izbiranju materiala, dovozu in k najnujnejši sanaciji, ki jo bomo izvajali v dveh korakih. Prva bo začasna, druga pa celovita," je pojasnil. Dodal je, da si v SŽ prizadevajo za čim prejšnje odprtje proge. Kot je še dejal, je za pravilni naklad tovora in težo vagona odgovoren prevoznik. V današnjem primeru gre za zasebnega prevoznika oz. operaterja. Na omrežju SŽ jih je trenutno sedem. 

Kranjc je sicer namige, da naj bi bil za iztirjenje kriv tovor, označil za neresno. "Prevoznik je dolžan sporočiti upravljavcu samo, ali gre za nevaren ali za preobsežen tovor. Z vrsto tovora pa se upravljavec ne seznanja," je še dodal Kranjc. 

V današnji nesreči ni bilo poškodovanih, nastala je gmotna škoda, ki bo po Kranjčevi oceni zagotovo bistveno presegla milijon evrov. Po desnem tiru potniški in tovorni promet potekata nemoteno z manjšimi zamudami.