Sojenje Destaniju in Ademiju traja že več kot tri leta, nazadnje pa so zaslišali policista Mitjo Mačka, ki je vodil ogled kraja nezgode.

Mačka, ki je v policiji od leta 1991, od leta 1995 pa v posebni skupini za oglede hudih prometnih nesreč, ki letno obravnava 30 hudih prometnih nesreč, je razdejanje na kraju trčenja osupnilo. »Ko smo prispeli na kraj nesreče, nisem mogel verjeti, da lahko v naselju z omejitvijo 50 kilometrov na uro nastane razdejanje na tako veliki razdalji in s takšnimi poškodbami na avtih. Celo na avtocesti redko vidiš kaj takega, pa so hitrosti tam lahko res visoke,« je dejal.

Tožilstvo trdi, da sta tekmovala

Po zatrjevanju tožilstva sta obtožena 13. septembra 2014 tekmovala, kdo bo hitrejši, in vozila vštric, Ademi po desni, Destani pa ga je po levi poskušal prehiteti, ko je prišlo do silovitega trčenja med Destanijem in Latasom v hondi; slednji se je s parkirišča nasproti trgovine Tuš vključeval na prednostno Papirniško cesto. Honda je po trčenju zadela v hidrant, prometni znak in betonsko ograjo ter obstala povsem zverižena na cesti, Latasa pa je vrglo iz vozila in je dobil tako hude poškodbe, da je umrl na kraju nesreče.

Jordan Latas
Facebook
Jordana Latasa je po trčenju vrglo iz avta. Ni mu bilo več pomoči.

Nista tekmovala, poznata se le na videz

Policist Maček je ugotovil, da sta vozila po desnem pasu, toda najprej Destani in šele nato Ademi, do trčenja je po njegovem mnenju na levem voznem pasu prišlo, zato ker se je Destani pred hondo umikal v levo.

Glede tega, kako so se gibala vozila po nesreči, izvedenci niso soglasni, ali je določene sledi, ki so ostale po trčenju, za seboj res pustil audi A4, kot mu jih pripisuje Maček oziroma policija, ali pa A6. »Vse se je dogajalo zelo hitro, vse je letelo po zraku. Po trčenju pa se je tudi tako močno kadilo, da mislim, da dogajanja nihče ni videl,« je težave pri preiskovanju opisal Maček. Prav tako ni jasno dogajanje pred nesrečo. Obtožena, ki se po lastnih besedah med seboj poznata le na videz, sta v zagovoru zatrdila, da nista tekmovala, kot trdi tožilstvo.

Si je Jordan sam kriv za smrt?

Destani je pojasnil, da je bila cesta bolj kot ne prazna in da je ves čas vozil za Ademijem. Slednjega je naenkrat začelo zanašati, zato se mu je poskušal umakniti oziroma ga prehiteti, ko je prišlo do silovitega trčenja. Ademi pa je po lastnih navedbah vozil okrog 80 kilometrov na uro, ko je Destanijev avto tik pred nesrečo uzrl v vzvratnem ogledalu. Vendar je pozornost preusmeril v voznika honde, ki je pred njim »tako bliskovito speljeval, da mu je spodkopavalo kolesa«. Ademi je v zagovoru še poudaril, da se zaradi njegove vožnje ni zgodila nesreča …

Trije izvedenci, tri različne hitrosti

A dejstvo je, da sta vozila prehitro, čeprav se tudi tukaj izvedenci ne strinjajo, s kakšno hitrostjo. Izračun Janeza Kopača pravi, da sta vozila okrog 165 kilometrov na uro, Stanko Špehar je pričal o najmanj 160 kilometrih na uro, Niko Čertanc, ki ga je za izdelavo mnenja najela obramba, pa je Destanijevo hitrost ocenil na 120 do 140 kilometrov na uro, Ademijevo pa 100 do 120 kilometrov na uro. Okoliščine tragedije bodo na naslednjem naroku, ki je razpisan 5. decembra, poskušali razčistiti tudi z izvedenko za avtomobilske lake ter eno od očividk nesreče.