Osnovnošolki

Dve mrtvi deklici na hrvaškem počivališču: ni reagiral, kot bi moral

J.P.
26. 9. 2019, 09.10
Posodobljeno: 26. 9. 2019, 09.17
Deli članek:

Preiskava je pokazala, da so bile zavore, krmilni sistem in tempomat tovornjaka brezhibni. Kar pa ni mogoče reči za zavore polprikolice.

Hina/STA
Tragedija je vzela življenji osnovnošolk in najboljših prijateljic Ive in Renate.

Voznik tovornjaka je 7. junija pod vplivom zdravil za išias in bolečine v spodnjem delu križa na počivališču pri mestu Novska s hitrostjo 76 kilometrov na uro povozil dve deklici, 14-letno Ivo in Renato. Takšne so ugotovitve izvedenca prometne policije. Od takrat so minili trije meseci in pol. Poleg dveh osnovnošolk iz Dalja, ki sta na kraju umrli, je pet tednov pozneje preminila še 28-letna I. B.

Izvedenec je potrdil, da so bile zavore, krmilni sistem in tempomat tovornjaka brezhibni. Ne pa tudi zavore polprikolice. 59-letni voznik bi lahko nesrečo preprečil, če bi potegnil ročico retarderja in s tem zmanjšal hitrost, je še pokazala preiskava. Polprikolica je tehtala 25 ton, prevažal je fleksibilno lepilo. Če torej njene zavore niso prijele, je ta, ker je bila težja od tovornjaka, tega potiskala naprej, poroča 24sata.

Hina/STA
Izvedenec je potrdil, da so bile zavore, krmilni sistem in tempomat tovornjaka brezhibni.

Napačna reakcija

Navajajo tudi izvedenca za prometa Željka Marušića, ki je poudaril, da izsledki preiskave kažejo, da je voznik na avtocesti najverjetneje vozil hitreje, torej od 85 do 90 kilometrov na uro, kar je največja dovoljena hitrost. Po njegovem mnenju je brezpredmetno razpravljati, če ni reagiral, kot bi moral, zaradi zdravil ali utrujenosti, ker bi lahko hitrost zmanjšal z zračnim uporom, kotalnim uporom in drsenjem. "Verjetno je stopil na zavoro, ki je izklopila tempomat, a dejstvo, da je vozil 76 kilometrov na uro, potrjuje, da je na počivališče pripeljal prehitro," je še dejal za 24sata in dodal, da brezhibnost zavor v tem primeru ni tako pomembna. "Če bi bile brezhibne, bi lahko razplet bil še hujši. Zavorna pot tovornjaka pri hitrosti 90 kilometrov na uro bi v idealnih razmerah bi bila od 150 do 180 metrov. Z načetimi zavorami bi na ravni cesti potreboval tudi do 50 odstotkov daljšo razdaljo, da bi obstal. V tej konkretni situaciji, tudi če bi bile zavore povsem brezhibne, pa se tragediji ne bi izognil – verjetno bi v času trka njegova hitrost znašala okoli 72 kilometrov na uro."

Hina/STA
Polprikolica je tehtala 25 ton, prevažal je fleksibilno lepilo.

Tožilstvo še vedno čaka na ugotovitve forenzičnih strokovnjakov, ki bi lahko pokazali, kako zelo so bolečine v spodnjem delu križa z išiasom ter zdravila, najdena v voznikovi krvi, vplivali na njegove vozniške sposobnosti.