Nio ET9

Prestižni baterijski kitajec, ki močno izstopa

PP
6. 1. 2024, 13.39
Deli članek:

V navalu številnih novih avtomobilov iz Kitajske pozornost nase vleče tudi luksuzni nio ET9. Pred nekaj dnevi predstavljeni potovalni velikan ima v potniški kabini prostora za štiri potnike in vgrajeno polnilno arhitekturo, ki mu omogoča ultra hitro polnjenje z močjo do 600 kilovatov.

Nio
Nio ET9

Sredi decembra so model prvič predstavili na posebnem dogodku na olimpijskem stadionu v mestu Šjan, kjer je predstavitev (tudi drugih novosti te avtomobilske hiše) spremljalo nekaj več kot deset tisoč obiskovalcev. Nio ET9 velja za zelo poseben avtomobil, ki v prvi vrsti izstopa po dejstvu, da ima vgrajeno 925-voltno polnilno arhitekturo, ki mu omogoča hitro polnjenje z močjo do 600 kilovatov. V praksi to pomeni, da bo petminutni postanek omogočil 255 kilometrov dosega. Je trenutno prvi serijski avtomobil na svetu, ki ima vgrajeno to možnost, čeprav nekateri drugi uveljavljeni proizvajalci, med njimi tudi Maserati, že razvijajo platforme, ki dosegajo tudi 1200 voltov. Kitajski proizvajalec napoveduje, da bo v svoji državi v prihodnjih nekaj letih poskrbel za več kot 20 tisoč novih 640-kilovatnih polnilnih postaj in tisoč postaj (Power Swap Station 4.0), kjer bo mogoče pri tem avtomobilu v zgolj treh minutah zamenjati celoten sklop baterij.

Nio
Nio ET9

Kitajski potovalni velikan v dolžino meri 5,32 metra, v širino 2,01 metra, v višino 1,62 metra, medtem ko je razdalja med sprednjo in zadnjo osjo krepkih 3,25 metra. Njihova nova inteligentna šasija Skyride je omogočila vzpostavitev krmiljenja »by wire«, kar pomeni, da med volanom in kolesi ni več mehanske povezave, obenem pa ima vgrajeno tudi štirikolesno krmiljenje in aktivno vzmetenje. Za pogon skrbita dva električna motorja, na sprednji in zadnji osi (štirikolesni pogon), ki razvijata skupno kar 520 kilovatov moči.

Nio
Nio ET9

Kot že omenjeno, v potniški kabini je prostora za voznika in tri potnike. Za najudobnejša veljata sedeža v drugi sedežni vrsti, ki sta električno nastavljiva z naklonom do 45 stopinj in premoreta kar 24 patentiranih tehnologij. Dodatno so potnikom na voljo številne zavese (skupno jih je sedem), ki jih uporabnik lahko aktivira z enim klikom na zaslonu. Še eno pomembno novost velja izpostaviti pri prestižnem novincu. Zanj so razvili posebno tehnološko platformo Adam 2.0, ki s pomočjo novega 32-jedrnega (5-nm) procesorja NX9031 dosega moč superračunalnika in pod okrilje združuje delovanje avtonomne vožnje, infozabavnega vmesnika z zbirko podatkov v oblaku, inteligentne šasije in električnega pogonskega sklopa.

Predstavniki te avtomobilske znamke so na posebni predstavitvi oznanili, da imajo kitajski kupci že možnost, da za superprestižni ET9 oddajo naročilo (proizvodnja se začenja sredi leta 2024), ceno zanj pa so postavili pri 800 tisoč kitajskih juanov (101.000 evrov). Predvidena je tudi prodaja v Evropi, a podrobnosti za zdaj niso znane. Ta znamka je sicer od leta 2021 prisotna tudi v Nemčiji, na Nizozemskem, v Veliki Britaniji, na Danskem in Švedskem.