BMW Z4

Zadnji dnevi raja

Artur Švarc
30. 9. 2023, 18.15
Deli članek:

V svetu avtomobilov ljudje kupujejo le še različne križance in električne igračke, pozabljajo pa na užitek v vožnji.

Artur Švarc
BMW Z4 je v svoji tretji generaciji in po manjši prenovi. Je eden zadnjih hedonističnih avtomobilov na trgu.

Avto je še vedno statusni simbol, ta pa zdaj predstavlja racionalnost in uporabnost. Ampak sonce nad našimi glavami še vedno sveti in tudi veter pri odprtih oknih še vedno pihlja. Tega se nekateri proizvajalci še vedno zavedajo in tudi BMW spada v krog izjem, ki vedo, da človek še vedno sanja o hedonizmu in toplih krajih.

BMW Z4 je edini BMW-jev roadster, zdaj v tretji generaciji in po prenovi. Ima precej skupnega z japonsko toyoto, saj si deli platformo, tehniko in še marsikaj. Predstavljen v Parizu 2018 je lansko jesen Z4 (G29) dobil tudi prenovo, tako bolj blago – z novim vzorcem na maski, meglenkami in stranskimi vstopniki za zrak.

Artur Švarc
Vrstni turbo šestvaljnik pridela 250 kW in 500 Nm navora, kar je dovolj za pospešek 4,5 sekunde do stotice

Roadsterji kot ultimativna oblika uživaštva brez strehe so izumrla vrsta, prav veliko jih ni ostalo. Še japonski brat dvojček Z4, toyota supra, je le kupe. Ampak BMW ve in razume, da je tradicija pač tradicija in zgodbo pelje naprej. Avto, velik 4,3 metra, z občutno dolgim nosom in klasično platneno streho je namenjen tistim, ki se jim za svoj prosti čas ni treba kregati niti samim s seboj.

Vozni užitki z veliko začetnico

Veličina Z4 je v kombinaciji voznih užitkov, za katere poskrbi tudi motor, šestvaljni vrstni turbo v M40i razvija 250 kW (340 KM) in 500 Nm navora. Lahko je tudi močnejši, vendar ne na evropskih trgih, saj veste ... S premikanjem voznih režimov bo nekaj več tudi odzivnosti, izpušni sistem pa ni narejen zato, da boste z zvokom motorja živcirali sosede in ostalo publiko ob cestah. Motor ima lep rezek zvok, to pa je tudi vse.

Artur Švarc
Notranjost je klasični BMW z vrhunskimi materiali in izdelavo, poskrbi pa tudi za opaznost.

M40i ni zverina kot njegovi sorodniki M, obilica moči je tu zato, ker pač je lahko. Z njim se da lepo pleniti zavite lokalne ceste in ovinke, lahko potujete tudi po avtocestah, dobesedno v nizkem preletu, a je mamljivost odprte strehe pač na prvem mestu, tam pa pri visokih hitrostih odnese kapo in prepiha sinuse. Osemstopenjska avtomatika prenaša moč na zadnja kolesa, brez kakršnikoli električnih pomagal. Čisti bencinski užitki. Tu je še mehanska zapora diferenciala in elektronika, ki je lahko ali pa je tudi ni. Če želite »pošrek« skozi ovinek, izvolite. Vendar na cesti niste sami. Vseeno, tako za bonus, 4,5 sekunde do stotice in 250 km/h končne hitrosti.

Bencinska žeja

S športnim podvozjem, ki je naravnano na trdoto, bi marsikdo pričakoval precej tresenja skeleta obeh potnikov, pa je vendarle tudi vožnji prijazno. Zlahka pozabite, da je to v osnovi športni avto, tudi na slabši cesti, saj lepo pobira neravnine, svoje pa doda tudi zelo neposreden in natančen volan. Odvisno od načina vožnje je lahko Z4 M40i varčna igrača, z obilico dinamike pa seveda tudi kar žejna. V povprečju tam nekje med 12 in 13 litri.

Artur Švarc
V roadsterski maniri oblikovan zadek – kratek in visok.

Z4 je klasika tudi med beemveji, niso pretiravali z digitalizacijo, voznikovo okolje je jasno, z obilico klasičnih gumbov. Dva usnjena športna sedeža sta čudovito okolje za razvajanje voznika in sopotnice (sopotnika), sploh če se le ta občasno navdušuje tudi nad malo bolj dinamično vožnjo. Sedi se nizko na tleh, kar bomo mi, »starejši občani«, pač sprejeli kot nujno zlo. Prostora sicer ni preveč, avto s svojimi dimenzijami pač ne bo popolnoma udoben za tiste nad 180 centimetri, široka sredinska konzola pa tudi malce omejuje gibanje notranjih kolen. Eden glavnih minusov, ki ga med vožnjo, sploh s razprto streho, hitro opazite, je preglednost nazaj. In ob vsem tem reč nima niti vzvratne kamere. Nima. Tako da tu avto poskrbi za nekaj (pre)več nepotrebne obremenitve denimo pri parkiranju.

Cena je zgodba zase

Streha je naslednja stvar, ki jo je treba izpostaviti ali, z drugimi besedami, pohvaliti. Spravi in razpre se v samo 10 sekundah s pomočjo elektrike in to do hitrosti 50 km/h. Kratek privzdignjen zadek sprejme 280 litrov krame, dovolj za športno opremo za enega, njegov računalnik na poti v službo, ali pa osnovo za tedenske počitnice, do koderkoli seže civilizirana cesta.

Artur Švarc
Streha se zloži z električnim pogonom v samo 10 sekundah in do hitrosti 50 km/h.

Seveda pa je Z4 avto, ki ima prej rad sonce in prijetne temperature ter manj deževno pomlad in jesen, tako da ne bo ravno prvi avtomobilček pri hiši, razen če je del življenja emancipiranega samca (ali samke).

Hedonizem seveda ni poceni. Najmočnejši Z4 se začne pri 69.550 evrih, s serijo dodatkov, kot je pri BMW v navadi, pa zleze na 83.652 evrov. Hedonizem je prijetna častnost življenja, ni pa poceni.