Avto-moto

VW občasno na dva valja

Roman Leskovec / Auto Bild Slovenija
1. 9. 2011, 11.22
Posodobljeno: 1. 9. 2011, 11.28
Deli članek:

Volkswagen uvaja v svoj 1,4 -litrski TSI agregat novost - sistem izklopa valjev. S tem bo storil pomemben korak naprej k zmanjševanju porabe goriva.

Kot prvi proizvajalec na svetu bodo pri Volkswagnu v serijski štirivaljnik TSI uvedli tehnologijo izklopa valjev. S tem visokotehnološkim sistemom naj bi občutno zmanjšali porabo, medtem ko bosta pri majhni in srednji obremenitvi motorja 2 valja enostavno prešla v mirovanje. Tako naj bi v 1,4-litrskem TSI agregatu zmanjšali povprečno porabo kar za 0,4 litra, v kombinaciji s sistemom start-stop, ki ob mirovanju ugasne agregat, pa celo za 0,6 litra na 100 kilometrov. Največji učinek bomo s to napredno tehnologijo dosegli pri umirjeni vožnji in zmernih hitrostih: Pri 50 km/h v tretji oz. četrti prestavi bo prihranek goriva pri skoraj celem litru. Tako bo TSI agregat brez problemov dosegal emisijske standarde EU6.

Visoka učinkovitost pa naj ne bi izključevala udobja v vožnji: tudi z dvema delujočema valjema bo odlično uravnotežen agregat ostal uglajen in zelo tih. Sistem izklopa valjev bo aktiven, ko se bo igla merilnika vrtljajev nahajala med 1.400 in 4.000 vrt./minuto ter navor med 25 in 75 Nm - v tem območju naj bi se po raziskavah nahajali 75 odstotkov celotne vožnje. Takoj, ko bomo močno pohodili stopalko za plin, pa se bosta valja samodejno in neopazno vključila nazaj. Kako bo sistem deloval še v praksi, pa se pustimo presenetiti.