Avto-moto

S kot strupeno

Roman Leskovec / Auto Bild Slovenija
31. 8. 2011, 02.47
Deli članek:

Pri Audiju so razkrili težko pričakovano paleto visoko zmogljivih modelov z oznako S, kateri bodo premiero doživeli na bližajočem se IAA v Frankfurtu.

''Izredne zmogljivosti, združene z nizko porabo goriva'', se glasi moto novopečenih športnih modelov znamke s štirimi krogi. ''Downsizing'' strategija zmanjšanja delovne prostornine agregatov naj bi recimo pri različici S6 v primerjavi s predhodnikom omogočala za 25 odstotkov nižjo porabo goriva, ob neprimerno boljših zmogljivostih.

Vse štiri novo predstavljene modele S6, S6 Avant, S7 Sportback in S8 poganja enak, 4-litrski TFSI agregat, le v različnih zmogljivostnih stopnjah. V S6 in S7 zmore 8-valjnik z dvojnim turbinskim polnjenjem 309 kW (420 KM) ter 550 Nm največjega navora, ki je na voljo od 1.400 do 5.300 vrt./min. Do 100 km/h tako S6 potrebuje zgolj 4,8 sekunde (S6 Avant in S7 Sportback: 4,9 s), na vsake 100 km pa zahteva 9,7 litrov goriva (S6 Avant: 9,8 l). Za znižanje porabe so zaslužni predvsem lahka gradnja ter razni sistemi, kot so rekuperacija energije, sistem start-stop ter novost pri Audiju: zmožnost izklopa štirih valjev (''cylinder on demand'').

5,15 metra dolgi limuzini S8 pa so, kot se za zastavonošo tudi spodobi, vgradili nekoliko več moči. Njegov prisilno polnjeni agregat zmore nič manj kot 382 kW (520 KM) ter 650 Nm navora, ki ga ohranja v območju med 1.700 in 5.500 vrtljaji na minuto. To se rezultira v eksplozivne pospeške: 0-100 km/h v 4,2 sekunde, končna hitrost je omejena na 250 km/h. Poraba ostaja zmerna - 10,2 litra na 100 km, kar je 23 odstotkov manj, kot pri predhodniku (ob prirastku moči za 51 kW).  

Pogon je pri vseh speljan na vsa štiri kolesa, za dodatne užitke pri pospeševanju iz ovinkov pa poskrbi doplačljivi športni diferencial. Modela S6 in S7 uporabljata 7-stopenjski S-tronic menjalnik, za S8 pa je rezerviran 8-stopenjski Tiptronic. Seveda ni odveč omeniti, da so vsem namenili tudi posebni športni paket zunanjosti in notranjosti ter obilico ostalih tehničnih priboljškov, ki jih povzdiguje nad ostale, civilne izvedenke. Mi že nestrpno čakamo na prvi test!