Avto-moto

Zvezda predstavlja novi B

Roman Leskovec / Auto Bild Slovenija
25. 8. 2011, 18.22
Posodobljeno: 25. 8. 2011, 19.23
Deli članek:

Pri Mercedesu so predstavili novega kompaktega enoprostornika, pri katerem obljubljajo obilico tehničnih inovacij, za spisek dodatne opreme pa navajajo, da bo lahko tako dolg kot pri njihovih večjih limuzinah.

''Toliko novosti naenkrat še ni bilo pri nobenem našem novem modelu'', zatrjujejo pri Mercedesu. In res, zamenjave modela so se lotili radikalno. Kaj pa večplastni koncept podvozja, nared za alternativne pogone? To so sedaj rešili drugače! Vgradili so nove agregate, bencinski 1,6-litrski z neposrednim vbrizgom bo na voljo z različnimi močmi ( 90 ali 115 kW), pravtako 1,8-litrski dizel ( 80 ali 100 kW). Že sedaj pa je jasno, da bodo prišli še močnejši agregati. Serijski je 6-stopenjski ročni menjalnik, po želji pa lahko naročimo novi dvo-sklopčni menjalnik 7G-DCT, ki je serijsko spojen s sistemom start-stop.

Precej pozornosti pri oblikovanju so namenili aerodinamiki, zaradi katere ima količnik upora samo 0,26, kar je najboljše v razredu in zagotovilo za nizko porabo goriva. Povsem od koncepta večplastnega podvozja pa se vseeno niso poslovili. Z dodelanim modularnim konceptom, poimenovanem ''Energy Space'', ki je naslednja razvojna stopnja večplastnega podvozja, je pripravljen na alternativne pogone, ki bodo postopoma prihajali v serijo. Za potnike pa to pomeni, da bodo sedaj bližje asfaltu - natančneje bo voznik sedel 9 centimetrov nižje, a bolj pokončno. ''To je bila želja kupcev'', pravijo pri Mercedesu. Da bi obdržali distanco do C-razreda, je avtomobil ostal krajši kot pričakovano (D/Š/V: 4359/1786/1557 mm). Tudi medosna razdalja se je skrčila na 2,7 metra (prej 2,78 m), klub temu pa je še vedno zelo prostoren. Nova pridobitev je tudi za 14 centimetrov pomična zadnja klop, s pomikom katere naraste prtljažni prostor na zajetnih 660 litrov.

Na stopalko za plin pa so posebno stopili pri vpeljavi asistenčnih sistemov. Po želji lahko serijo B opremimo z vsem, kar danes najdemo na trgu: recimo radarsko zaznavanje in preprečevanje nesreč z vplivom na zavore. Če sistem zazna nepozornost voznika, ga akustično in optično opozori, po potrebi pa pripravi zavorno asistenco na zaviranje v sili. Sistem zaznava tudi premajhno varnostno razdaljo pred spredaj vozečim v hitrostnem območju med 30 in 250 km/h. Tu pa so še ostala pomagala: Zaznavanje mrtvega kota, asistenca za vožnjo po svojem voznem pasu, omejitev hitrosti, aktivna parkirna asistenca, itd. Cene novinca bodo znane na Frankfurtskem avtosalonu.