Zgodbe

Upor upokojencev

MILKA KRAPEŽ
21. 7. 2009, 12.53
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.57
Deli članek:

Zveza društev upokojencev je pred dnevi presenetila javnost s pozivom svojim članom, naj začnejo zbirati podpise za pooblastila, s katerimi bi zahtevali sklic izredne skupščine zdravstvene zavarovalnice Vzajemna. Na skupščini želijo zamenjati nadzorni odbor in tako preprečiti, da bi zavarovalnica zaplula v bolj komercialne vode.

Zveza društev upokojencev je pred dnevi presenetila javnost s pozivom svojim članom, naj začnejo zbirati podpise za pooblastila, s katerimi bi zahtevali sklic izredne skupščine zdravstvene zavarovalnice Vzajemna. Na skupščini želijo zamenjati nadzorni odbor in tako preprečiti, da bi zavarovalnica zaplula v bolj komercialne vode. Kaj to pomeni za Vzajemno in kako si v njej razlagajo akcijo upokojencev, smo povprašali dr. Boštjana Averja, predsednika njene uprave.

Kako si v Vzajemni razlagate akcijo?
Vsekakor podpiramo aktivno vključevanje zavarovancev v upravljanje Vzajemne. Želimo, da sodelujejo vsi, tako mladi kot stari, in da lahko Vzajemno razvijamo tako, da bo ponujala koristna zavarovanja za vso družino. Akcija ZDUS nas je malo presenetila z  odmevnostjo in množičnostjo, glede na to, da starejši predstavljajo le tretjino zavarovancev Vzajemne. Zloženko so dobro pripravili, poslali v vsa gospodinjstva. Morali so vložiti kar precej sredstev, da bi pripravili sklic izredne skupščine Vzajemne. Govori se, da tako masovna akcija stane več kot 200.000 evrov. Če prevzamejo organe upravljanja Vzajemne, postavijo svoj nadzorni svet in potem upravo, se jim morajo ta sredstva povrniti. Ali pa so to sredstva članov društva, ki so jih prispevali, da bi njihovi predstavniki postali člani uprave Vzajemne. Vsak ekonomist bi rekel, da moraš pri naloženih sredstvih pričakovati neki donos. Sprašujem se, kakšen naj bi bil ta donos in v kakšni obliki.
Kako komentirate očitke o trošenju denarja?
Očitki izhajajo iz objav v nekaterih medijih. Počutim se kot žrtev dveh medijev, Žurnala 24 in Dela. Novinarki v teh dveh medijih sta namenili veliko pozornosti stvarem, ki so posledice anonimk, ki so se pojavile v javnosti po odpoklicu člana uprave maja letos. Odtlej se je število anonimk, poslanih nekaterim medijem v zvezi z Vzajemno, precej povečalo. Predstavniki vseh medijev so imeli možnost vse videti, vse pogodbe bi jim pokazali in vse razložili, način izbire posameznih dobaviteljev, predstavnike omenjenih medijev smo vabili tudi na predstavitev aplikacij, vendar se na povabilo niso odzvali. Gre za informacijske projekte, ki nam omogočajo, da lažje in bolje upravljamo s tveganji, kar omogoča boljše finančne rezultate. To se nam je v obdobju finančne krize že obrestovalo in to pomeni neposredno korist tudi za zavarovance Vzajemne. Očita pa se nam, da teh modelov nismo potrebovali, da smo šli v drag nakup. Toda za uspešen razvoj zavarovalnice je to nujno, sicer bomo prišli nazaj v leto 1999. Želimo narediti korak naprej, ne nazaj.
                                                               Več v Jani št. 29, 21.7.2009