Slavni astrofizik na invalidskem vozičku Stephen Hawking je že večkrat opozoril, da mora človeštvo zapustiti Zemljo, če hoče preživeti. Odkar je to slišal znani angleški mogotec Richard Brenson, z največjimi strokovnjaki in s svojo družbo Virgin Galactic še prizadevneje razvija tehnologijo, s katero bi ta avantura, ki je od nekdaj tudi njegova želja, lahko postala resničnost. A turisti v vesolju so le delček, Brenson si v vesolje želi poslati predvsem čim več znanstvenih odprav.
Pustolovščina leta
Tehnologijo, ki jo bodo potrdili šele, ko bodo povsem prepričani o njeni varnosti, je razvil odličen letalski strokovnjak Burt Rutan. Let naj bi trajal okoli dve uri in pol. »Vesoljsko plovilo, imenovano SpaceShipTwo, s šestimi potniki in z dvema pilotoma, naj bi dve letali ponesli z navadne letalske vzletne steze do višine 15 kilometrov. Na tej je recimo letelo letalo concorde,« pojasnjuje Slaven Bonković. »Tu se plovilo loči od nosilnih letal, in ko doseže primerno varnostno razdaljo, prižge raketni motor, ki deluje le devetdeset sekund.« V tem času plovilo doseže hitrost 4000 kilometrov na uro in gre naravnost v vesolje. Tam se na višini približno 110 kilometrov ustavi, motor pa ugasne. »Po strahovitem hrupu in gravitacijski sili 3,5 giga, ki v tem času deluje na potnike, se nato vse umiri in prostor preplavi tišina.« Sedeži se zložijo v tla, da se ustvari prostor za uživanje v breztežnosti in prekrasnem razgledu, tudi do tisoč kilometrov na vse strani. Štiri minute pozneje se plovilo začne spet spuščati v zemeljsko atmosfero in kot jadralno letalo na koncu pristane na vzletni stezi, s katere je krenilo.
Mirko Tuš in izžrebanec skupaj v vesolje
Predstavniki za odnose z javnostjo pri Tušmobilu so nam povedali, da bo Tušmobil konec leta 2010 izžrebal srečnega nagrajenca nagradnih iger, ki potekajo od letošnje pomladi, glavna nagrada pa je suborbitalni polet v vesolje. G. Tuš bo polet zase in za nagrajenca zakupil pri enem od komercialnih ponudnikov poletov po končani nagradni igri.
Animacija leta v vesolje
Več v Jani, št.46, 17.11.2009