Zanimivosti

102 SUPA NA LJUBLJANICI

Oglasno sporočilo
9. 6. 2022, 11.33
Posodobljeno: 9. 6. 2022, 11.36
Deli članek:

Na in ob Ljubljanici je v nedeljo potekal tradicionalni družabno-ekološko-rekreativni dogodek 100 Supov na Ljubljanici. V dopoldanski akciji so suparji bregove reke odrešili kupa smeti, se razmigali na popoldanski regati čez center mesta, na Špici pa raziskovali ponudbo eko tržnice in uživali v sončnem dnevu.

Dogodek 100 Supov na Ljubljanici je bil vrhunec letošnje akcije Supanje z namenom - #SUPportCleanWaters, v sklopu katere ljubitelji supanja čistijo bregove slovenskih jezer, rek in morja. Dogodek, ki so ga organizirali Merkur zavarovalnica, Bananaway in Hitradio Antena, je v miganju z družbeno koristnim namenom zbral 102 supa in še nekaj več suparjev, saj je par očkov in mamic na deskah spremljal tudi naraščaj, prav posebno pozornost pa je zbujal napihljivi velikan s petčlansko posadko. Dopoldanska čistilna akcija je potekala v dveh skupinah. Izkušeni veslači so se proti Ljubljani podali iz Podpeči, manj zagnani pa so očistili obalni pas med obvoznico in Špico. Dobra novica je, da so letos nabrali precej manj smeti kot pretekla leta, tako, da se sporočilo akcije - ne svinjaj okolja oz. pospravi plastiko in druge odpadke tja, kamor sodijo - prijemlje, še vedno pa je daleč dan, ko take čistilne akcije ne bodo več potrebne.



"Letos smo sporočilo naše akcije nadgradili. Pobiranje odpadkov je namreč gašenje ostankov požara. Strah pred tem, da bi kaj zamudili, hitra moda na vseh področjih, tik tok trendi ipd. usmerjajo v nepremišljeno potrošništvo, ki smetijo planet in ustvarjajo klimatsko krizo. Morali bomo spremeniti naše potrošniške navade. Neomejena izbira, naša neorganiziranost, razvajenost in navajenost na udobje so krivi, da po rekah plava toliko plastike in drugih smeti," je povedala pobudnica projekta, Špela Zupanc, Banaway.

"Mnogi se ob velikih težavah planeta počutijo nemočne, a v resnici sami poganjamo sistem. Merkur zavarovalnica je omogočila nadgradnjo projekta z eko tržnico, s katero smo podprli posameznike in podjetja, ki se trudijo spremeniti svet na bolje, delajo na različnih praksah ekološkega ozaveščanja ter se pri svojem delu držijo principov 5R - refuse, reduce, reuse, repurpose, recycle (ponovna uporaba, manjša potrošnja, ponovna uporaba, nov namen, reciklaža)."