Zanimivosti

Pravo kolo za čisti užitek

Oglasno sporočilo / Revija Jana
28. 4. 2022, 11.03
Posodobljeno: 28. 4. 2022, 17.03
Deli članek:

Občudujemo starejše, ki so v pozni starosti še vedno izjemno športno aktivni in brez težav prekolesarijo tudi po več deset kilometrov na dan. Vsi si želimo biti nekoč takšni. A tisti, ki so v zrelih letih, dobro vedo, da to ni vedno preprosto. No, pa tudi nemogoče ne. Strokovnjake za kolesa iz trgovine Kolesa NewBike na Šmartinski cesti v Ljubljani smo povprašali, kakšna kolesa priporočajo tistim, ki si še vedno želijo poganjati pedala, čeprav zaradi let ali zdravstvenih omejitev morda nimajo več mladostne kondicije.

V trgovini Kolesa NewBike ženska kolesa priporočajo tudi moškim, predvsem pa starejšim ljudem, saj bodo iz njega veliko lažje izstopali.

Če imate voljo, da se odpravite na kolo, potem je vse izvedljivo. Ponudba koles je danes tako pestra, da zadovolji prav vsakogar med nami. Če boste svoje mestno kolo pametno izbrali, bo vožnja z njim čisti užitek.

Pa saj ne potrebujete kondicije!

Prva prepreka, ki starejšim pogosto preprečuje, da bi spoznali vse lepote vožnje s kolesom, je strah, da imajo za takšen podvig premalo kondicije, opaža Barbara Felzer, solastnica trgovine Kolesa NewBike. Te skrbi se bodo znebili v trenutku, ko bodo sedli na električno kolo in ugotovili, da vožnja s kolesom še nikoli ni bila tako enostavna. „Namesto preznojeni, se boste z njim na cilj pripeljali umirjeni, sproščeni in nasmejani.“ Stopnjo, koliko nam bo pri kolesarjenju pomagal električni motor, nameščen na kolesu, lahko prilagajamo svojemu trenutnemu počutju. Kljub temu pa ob nakupu svetuje, da se pozanimate, kolikšen domet ima električno kolo, ki si ga ogledujete. Nerodna reč bi namreč bila, če bi se elektrika na pol poti izpraznila. Njihova električna kolesa imajo doseg kar do 120 kilometrov v enem samem polnjenju.

Električno mestno kolo tricikel Vogue TriVelo je elegantno mestno kolo, ki ponuja praktično rešitev za invalide in ljudi v zrelejših letih z zdravstvenimi omejitvami.

Prednost dajte udobju

Da vam bo kolo v resnično veselje, se morate na njem počutiti varno in udobno. „Znamka mestnih električnih koles Vogue je denimo posebej v ta namen razvila model Comfort, ki ima znižano in podaljšano ogrodje, da se noga, ki gre čez, dvigne minimalno. To je super za ljudi s težavami s kolki, koleni ali ravnotežjem. Omenjeno kolo je plod dolgoletnih izkušenj, proizvajalci so prav naštudirali, kako razbremeniti starejše ljudi oziroma tiste, ki imajo zdravstvene omejitve. Prav teh koles mi največ prodamo, pa še v lepih barvah so“, omeni sogovornica. Znižano ogrodje je zagotovo dobrodošlo za vse, ki so morda nekoliko manj gibčni ali zgolj nerodni. Tudi udoben sedež in ročke veliko pripomorejo k prijetnemu kolesarjenju.

Preverite zavore

Zavore so osnovni pogoj za varno vožnjo, zato je potrebno tako ob nakupu kot vsako leto pred pričetkom vožnje preveriti, ali dobro delujejo. „Kolesa znamk Vogue, Puch in VanDijck imajo za večjo varnost na pedalih tudi protizdrsni sloj ter že nameščene LED luči. Spredaj in zadaj so nameščeni blatniki, veriga pa je zaščitena, zato ne rabite skrbeti, da bi se umazali, četudi kolesarite v malo slabšemu vremenu. Nekateri modeli imajo zaščito še na zadnjem kolesu, kar omogoča brezskrbno vožnjo tudi s krilom, dolgo obleko ali plaščem. Takšna zaščita namreč preprečuje, da bi se obleka zataknila v kolo.“

Električno mestno kolo Vogue Comfort stane 1699 evrov, v trgovini Kolesa NewBike ponujajo možnost plačila na obroke in brezplačni prvi servis.

Prostor za torbe in visoko krmilo

Dobrodošlo je, če ima kolo prostor, kamor lahko namestimo torbe ali košare, v katerih bomo domov pripeljali trgovinski nakup, ali vanje preprosto shranili torbico, da nas ta ne bo ovirala med vožnjo. Kolesa, ki v obiskani trgovini čakajo na kupca  medtem navdušijo še z visokim krmilom, ki je še eden izmed dejavnikov varne in udobne vožnje. „Omogoča namreč, da se vozimo s privzdignjeno glavo in pokončno držo, kar nam daje najboljši možen pregled nad dogajanjem v prometu.“ In če ob vsem prebranem razmišljate, da bi tudi vi imeli takšno kolo, čeprav se še ne prištevate med starejše... Vemo, niste edini. Le kdo si ne želi, da zadnjica in križ na kolesu ne bi preveč trpeli.