Piše: Edvard Kadič

Kako biti hitro bolj uspešen

Edvard Kadič
14. 8. 2016, 13.20
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.00
Deli članek:

Želite biti uspešni pri svojem delu? Želite biti doma bolj veseli in zadovoljni? Seveda si želite in prav je tako. Obstaja namreč kar nekaj stvari, ki jih lahko storite, da boste takšnim ciljem čim bližje.

profimedia
V komunikacijo, če se le da, vnesite strast.

Zanimivo je, da se v zadnjih desetih letih prav razvoj komunikacijskih veščin vedno in v vseh raziskavah znajde v samem vrhu želja vodilnih menedžerjev povsod po svetu. Če jih torej vprašate, katero področje bi si želeli razvijati za trajno doseganje uspehov, bodo komunikacijske veščine skoraj zagotovo vsaj med prvimi desetimi, če ne celo med prvimi petimi.

Vedno, kadar komuniciramo, tudi prodajamo. In vsi prodajamo … sebe in svoje ideje.

Nikar ne mislite, da se to vas ne tiče, če niste ravno predsednik uprave NLB ali Slovenskih železnic. Ni pomembno, kaj počnete. Mogoče delujete v politiki, mogoče v trženju avtomobilov, hiš ali IT-projektov, mogoče ste v gostinstvu. Dejstvo je, da na takšen ali drugačen način komunicirate oziroma morate komunicirati z okolico. Nikar se ne slepite, da se vas to ne tiče, in se začnite intenzivno ukvarjati s tem področjem, po možnosti čim prej.

V nadaljevanju se bom v pomoč in za boljšo predstavo o tem, kje začeti, dotaknil treh vidikov.

Vedno prodajamo

Se sliši grozno? Mislite, da zato, ker ste zaposleni v občinskem arhivu ali knjigovodstvu, ne prodajate svojega znanja ustanovi ali podjetju, v katerem delate? Še več. Če vas moja ugotovitev moti, ste na neki način obsojeni na slabo komuniciranje z okolico. Vedno, kadar komuniciramo, tudi prodajamo. In vsi prodajamo … sebe in svoje ideje.

Ni pomembno, kje delate, torej v kateri kategoriji delujete. Ko to dejstvo enkrat vzamemo kot sestavni del svojega življenja, se nas dotakne spoznanje, da je komunikacija s svetom še kako pomembna. Drugače nas pač nihče ne bo ne slišal ne opazil, kaj šele zaposlil ali najel za izvedbo kakšnega projekta. V jedru uspeha je izraz, da nekdo »kupi« naše ideje oziroma lepše, da se »strinja« z njimi. In ta uspeh ni omejen samo na naše službeno področje. Enako velja za naše znance zunaj službenega okolja, intimne partnerje ali otroke. Vsi si želimo, da bi ljudje sprejemali odločitve, ki gredo tudi v našo korist.

Jasen cilj

profimedia
Vsakomur sicer lahko povemo vse, bodimo pa pozorni, kako to storimo.

Uspešna komunikacija se začne z jasnim ciljem. Torej je treba malo razmisliti že vnaprej. Ne »bleknimo« kar nečesa. No ja, vsaj uspešni tega ne delajo. Neuspešni pa … »povem iskreno, kot se mi zdi, in me ne zanima, kaj si drugi mislijo o tem«. Tudi prav. Iskrenost je sicer čudovita lastnost, vseeno pa velja, da lahko povemo vse o vsem vsakomur, vprašanje je le, kako to povemo.

Smiselna komunikacija ima vedno jasno predstavo o tem, kam vse skupaj vodi. Pri tem niti ni pomembno, ali bo to trajalo minuto ali pet ur. Preden spregovorite, pomislite, koga nagovarjate in kaj želite s svojim nagovorom doseči. Drugače je, če se doma usedete na kavč s svojo najstniško hčerko in se pogovorite o tem, da ves svet sploh ni tako brez zveze, ali pa v pisarni s svojim podrejenim o tem, kako naj bo pri svojem delu bolj učinkovit.

Strast

profimedia
Ljudi čim bolj čustveno pritegnite v zadevo.

Čustva prodajajo. Nobena skrivnost ni, da je prav zato razumevanje govorice telesa tako zaželeno in ne nazadnje tudi učinkovito orodje sporazumevanja. Razkriva namreč stanje v našem čustvenem polju. Logika je seveda dobrodošla, vseeno pa pri učinkoviti komunikaciji nima prav velikih možnosti proti čustvom. Če boste torej v svojo komunikacijo vnesli dovolj čustev, se bodo vaši sogovorniki lažje povezali z vami in lažje boste na njih naredili vtis. Povedano drugače, svoje ideje jim boste lažje prodali. O uspešni komunikaciji torej govorimo takrat, ko se govornik tudi čustveno poveže s svojimi poslušalci.

Po vseh teh letih dela z ljudmi me še vedno preseneča, kako malo ljudi to v resnici razume. To čustveno povezavo z občinstvom. Preprosto ne razumejo, da kupujemo s čustvi in svoje odločitve opravičujemo z logiko. To velja tako za nakup avtomobila kot za predsedniške volitve.

Močna čustva

Prav nič slabega ne vidim v tem, da smo čustvena bitja in da imajo čustva tako močan vpliv na naše življenje. Torej na vse, kar počnemo, o čemer razmišljamo in za kar se na koncu tudi odločimo. Vendar iz tega sledi, da mora vsakdo, ki želi učinkovito komunicirati z okolico, čustveno komponento še kako temeljito vključiti v pogovor. Čustvena povezava s sogovornikom je nujna.

Vaš uspeh tako v službi kot doma je torej v veliki meri odvisen od vaših komunikacijskih sposobnosti. Nikar ne prepuščajte tega področja naključju. Boljši ko boste pri komunikaciji, boljši boste tudi na drugih področjih in v skupnem boste boljši v življenju kot takšnem. Izobražujte se in poiščite pomoč, če menite, da sami ne najdete pravih odgovorov ali strategij na svoje izzive v življenju. Uspeh na kateremkoli področju v življenju ni nobeno naključje. Je plod pravih odločitev, ki so plod pravega znanja. Ena od dobrih možnosti je tudi vpis v Delta Life Coaching Akademijo v Ljubljani, kjer se lahko vključite v temeljit in prijazen proces razvoja svojega potenciala pri delu z ljudmi, torej pri uspešni komunikaciji z okolico.