Zanimivosti

Volkswagnov bulli je praznoval 65 let

A.Š.
2. 4. 2015, 22.12
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.56
Deli članek:

HIPI Pred 65 leti je stekla proizvodnja prvega VW-jevega transportnega modela. To je bil obenem tudi začetek edinstvene avtomobilske ljubezenske zgodbe.

Vse se je začelo leta 1947 s svinčnikom in skico: nizozemski uvoznik avtomobilov Ben Pon je v Volkswagnovi tovarni videl enostavno šasijo vozila, ki jo je vzel za osnovo in si v beležko narisal skico transporterja s potezami hrošča. 

Dve leti pozneje je direktor Volkswagnove tovarne Heinrich Nordhoff predstavil štiri prototipe – dva furgona, kombi in minibus.  Enega od teh je dobil kölnski izdelovalec parfumov 4711. Nordhoff je obljubil, da bo tudi transporter tako brezkompromisen in robusten kot hrošč.

Konstruktorji so uporabili hroščeve preme in motor. Kombi je namesto konstrukcije s cevnim okvirjem dobil samonosno karoserijo, ki je bila pritrjena na letveni okvir. Motor je imel 1131 cm³ gibne prostornine in je razvil moč 18 kW pri 3300 vrt./min. V vozilu je bilo prostora za 8 oseb. Serijska proizvodnja se je začela 8. marca 1950 v hali 1 matične tovarne v Wolfsburgu. Na dan so izdelali deset vozil. 

Do konca leta 1950 se je število izdelanih transporterjev povzpelo že na 8001. Povpraševanja je bilo ogromno, ker je bila cena za obrtnike in trgovce dokaj dostopna. Edinstveno vozilo je hitro postalo pravi izvozni hit. Volkswagnov transporter je lahko prevažal prav vse: odpadni gradbeni material, malto, opeko, loščilni vosek, kruh, cigarete in časopise – preprosto vse, kar je bilo potrebno za »nemški gospodarski čudež«.

Že leta 1951 je bil na avtomobilskem salonu v Berlinu predstavljen Volkswagnov kombi z vgrajenim zabojem za kampiranje. Dostavnik z motorjem v zadnjem delu je s tem nenadoma omogočal povsem drugačno vrsto potovanj. Najprej čez Alpe, pozneje, ko so kombi odkrili tudi hipiji, pa vse do Indije. 

Štiri leta po zagonu proizvodnje je v Wolfsburgu s tekočega traku zapeljal transporter z zaporedno številko 100.000. Do takrat se je ponudba razširila že na 30 različnih modelov. Vse bolj očitno je postajalo, da transporter potrebuje svojo tovarno.

Graditi so začeli že v začetku marca 1955 v predelu Hannover-Stöcken, tovarno pa so postavili v samo enem letu. Prvi transporterji so tu s tekočega traku zapeljali marca 1956. To je bil obenem tudi začetek obdobja »gospodarskega čudeža«.