Zanimivosti

Znanstvenike presunilo odkritje na morskem dnu

J.P.
6. 10. 2014, 12.48
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.55

Znanstveniki so odkrili na tisoče novih gora na verjetno najbolj nenavadnem možnemu kraju. Na morskem dnu.

S satelitoma so pridobili veliko bolj kvalitetne podatke.

Odkriti morski vršaci, natančneje podmorski ognjeniki, so rezultat začrtovanja oceanskega dna, česar se je lotilo več ameriških inštitutov in organizacij. Rezultate svojega delovanja so objavili pred dnevi. Čeprav je bilo oceansko dno v preteklosti že proučevano, so pridobljeni podatki boljši in številčnejši, je dejal David Sandwell, eden od sodelujočih.

S temi podatki je strokovnjakom uspelo ustvariti zemljevid, ki je dvakrat bolj podroben od predhodne inačice izpred skoraj dveh desetletij.

Njihov pristop je bil, kot je povedal, edinstven, povsem drugačen od načinov, ki so se jih raziskovalci posluževali v preteklosti. Obrnili so se namreč na Evropsko vesoljsko agencijo, natančneje na dva od njenih satelitov. Satelita sicer nista nova, je pa bila prava novost uporabiti jih za motrenje oceanskega dna. Kot je razložil Sandwell, so s satelitoma na daljši rok spremljanja pridobili veliko bolj kvalitetne podatke. S temi podatki je tako strokovnjakom uspelo ustvariti zemljevid, ki je dvakrat bolj podroben od predhodne inačice izpred skoraj dveh desetletij. Poleg odkritja številnih podmorskih vrhov, so Sandwell in kolegi uspeli začrtati tudi potrese, kar jih je pripeljalo do zaključka, da med njimi in gorami obstaja povezava. »Marsikateri od teh podvodnih vrhov je nekoč bil aktiven ognjenik, kar pomeni, da se nahajajo v bližini tektonsko aktivnih prelomnic,« je povedal Sandwell. Ugotovitve pa imajo tudi praktično rabo, saj nudijo novo orodje za vizualiziranje v visoki ločljivosti.