Zanimivosti

Kako ukrepati, če gre na dopustu kaj narobe

Sašo Avramovič
3. 6. 2014, 21.45
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.54
Deli članek:

Poletje se bo počasi začelo, ne le po temperaturah, ampak tudi koledarsko. Marsikdo med vami se bo odločil za dopust v organizaciji turistične agencije in rezerviral turistični aranžma. Pa veste, kakšne pravice imate in kako lahko ukrepate, če gre kaj narobe? Tokrat vam ponujamo odgovore na ta vprašanja.

Profimedia

Če gre med potovanjem kaj narobe, je zelo priporočljivo, da pravilno in pravočasno ukrepate. Na ta način bo lahko reklamacija ugodno rešena. Veliko nasvetov in informacij na to temo je zbranih na spletni strani Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS).

»Zakon določa, da mora potrošnik poslati pritožbo organizatorju potovanja najpozneje v dveh mesecih po končanem potovanju.« Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije

Dobro je, da vsakršno pomanjkljivost, ki jo opazite na svojem potovanju, čim prej sporočite predstavniku turistične agencije; torej že na dopustu. Podatke o imenu in priimku lokalnega predstavnika turistične agencije, njegovo telefonsko številko ali podatek, kam lahko naslovite reklamacijo, vam mora turistična agencija posredovati, preden se potovanje začne.

Naslednji koristni nasvet – zahtevajte zapisnik. Veliko turističnih agencij namreč kot pogoj za obravnavanje pritožbe po koncu potovanja zahteva zapisnik, iz katerega je, kot piše na spletni strani ZPS, razvidno, da pomanjkljivosti ni bilo mogoče odpraviti v kraju dopustovanja. Če boste imeli težave s pridobitvijo zapisnika, morate o tem nemudoma obvestiti agencijo.

Prav tako vam bo prišel prav ta nasvet: če boste imeli zaradi neustrezne izvedbe potovanja dodatne stroške, je zelo priporočljivo, da shranite vse račune. Lahko tudi fotografirate pomanjkljivosti, kot so recimo neustrezna namestitev, oprema hotela, kjer boste bivali, plaža itd. Kopije računov in fotografije lahko nato priložite svoji pritožbi.

Profimedia
Pazite na rok za vložitev pritožbe.»Zakon določa, da mora potrošnik poslati pritožbo organizatorju potovanja najpozneje v dveh mesecih po končanem potovanju,« je zapisano na strani ZPS. Zato je zelo pomembno, da roka ne zamudite.

Svetujejo tudi, da se pritožite posamično. Skoraj vse turistične agencije v splošnih pogojih opozarjajo, da ne bodo obravnavale »skupinskih« pritožb. Napišete lahko torej samostojno pritožbo, kot dokaz pa lahko priložite skupno izjavo potnikov. Poleg tega da imate možnost zahtevati znižanje cene ali pa vračilo zneska, ki ste ga vplačali, lahko zahtevate povrnitev morebitne škode. Ko agencija ne izpolni tistega, kar obljublja v svoji ponudbi (na primer v prospektih), ali pa ko agencija krši zakon, se lahko obrnete na Tržni inšpektorat Republike Slovenije. Na spletni strani ZPS je naveden še en koristen nasvet. Pri oceni zahtevka za znižanje kupnine zaradi pomanjkljive izvedbe turističnega aranžmaja vam je lahko v pomoč tako imenovana frankfurtska tabela (objavljena je tudi na spletni strani zps.si).

Upamo, da bo šlo na vašem potovanju vse po načrtu in da boste lahko brez skrbi. Če se vam bo morebiti kaj zalomilo, pa verjamem, da smo vam z zgornjimi odgovori glede ukrepov koristno svetovali.