napovedana tožba

Lahko mejni spor ogrozi sanje hrvaške politike?

G.G.
31. 7. 2018, 11.57
Deli članek:

Gre za največji infrastrukturni projekt na Hrvaškem. Gradnja mostu na polotok Pelješac. Tokrat v režiji Kitajcev, ki naj bi ga zgradili v treh letih.

Reuters
Kitajci bodo najprej porušili ostanke gradnje.

Pointing
Animiran osnutek predlaganega mostu na Pelješac.

Včeraj se je začela nova gradnja težko pričakovanega pelješkega mostu, ki ga je nekdanji hrvaški premier Ivo Sanader obljubljal že pred 15 leti. Prvič so začeli dela leta 2005, do leta 2010, ko je zmanjkalo denarja, pa so zgradili tri odstotke mostu. Kitajski družba China Road and Bridge Corporation bo tako najprej porušila ostanke tega propadlega poskusa.

Kitajci želijo svojo vasico

Izgradnja 2,4 kilometra dolgega in 55 metrov visokega mostu, ki bo omogočil cestno povezavo iz severne v južno Hrvaško brez prečkanja Bosne in Hercegovine, je vredna 420 milijonov evrov. Od tega bo Evropska unija namenila približno 85 odstotkov sredstev. Most bo imel štiri prometne pasove, dokončali pa naj bi ga leta 2021. Gradilo ga bo okoli 400 delavcev, 300 bo Kitajcev, ki si želijo, da jim v bližini gradbišča uredijo manjše naselje.

Profimedia
Ivo Sanader je dvakrat poskušal z gradnjo pelješkega mostu

Dostop do odprtega morja

Najresnejša ovira izgradnje so lahko sosedi. BiH namreč že vrsto let gradnjo pogojuje z rešitvijo odprtega mejnega vprašanja med državama. V Sarajevu menijo, da bi lahko most ogrozil plovbo velikih ladij do Neuma, zato med drugim zahtevajo, da se zagotovijo razmere za mednarodno plovno pot med Neumom in odprtim morjem, ki bo potekala pod bodočim mostom. Med najbolj ostrimi nasprotniki gradnje je bošnjaški član predsedstva BiH Bakir Izetbegović, ki trdi, da bi most kršil suverenost BiH, kot alternativno pa je Hrvaški predlagal izgradnjo predora pod Neumom. Izetbegović je včeraj napovedal, da bodo  Napovedal je, da bodo sprožili potrebne ukrepe proti Hrvaški pred mednarodnimi ustanovami.  Hrvaške stranke v BiH po drugi strani menijo, da most ne ogroža interesov BiH, tehnične specifikacije pa so po mnenju EU garant za neovirano plovbo ladij pod mostom.