Jiwu – London

Britanci s konfeti pričakali prvi tovorni vlak iz Kitajske

S.R./STA
22. 1. 2017, 08.38
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.02
Deli članek:

Prihod vlaka so v Londonu pospremili z imitacijo ciljnega traku z napisom "Prvi tovorni vlak s Kitajske v Veliko Britanijo - od Jiwuja do Londona - januar 2017", ki ga je vlak pretrgal ob aplavzu in metanju konfetov.

Reuters
Vlak je iz trgovskega središča Yiwu prepeljal 24 zabojnikov oblačil in izdelkov široke potrošnje.

V London je pred dnevi prispel prvi tovorni vlak s Kitajske, ki je na 18-dnevni poti prek dveh celin prevozil 12.000 kilometrov ter iz trgovskega središča Yiwu na vzhodu Kitajske prepeljal 24 zabojnikov oblačil in izdelkov široke potrošnje. Gre za enega prvih korakov Velike Britanije k okrepitvi poslovnih vezi s Kitajsko po napovedanem brexitu.

Železniški promet je cenejši od letalskega in hitrejši od ladijskega, zato bi po pisanju dpa lahko okrepil britansko trgovino s Kitajsko. Po izstopu iz enotnega trga EU, kar bi bila posledica na referendumu izglasovanega izstopa države iz EU, Otok namreč načrtuje okrepitev gospodarskih vezi s to državo. 

Vlak, ki ga je vlekla lokomotiva nemške družbe Deutsche Bahn, je na svoji poti prečkal sedem držav ter tudi predor pod morjem med Francijo in Veliko Britanijo. Po besedah vodje sveta samoupravnega mestnega londonskega območja Barking in Dagenham Darrena Rodwella je bilo "odlično izraziti dobrodošlico prvemu tovornemu vlaku s Kitajske v Veliko Britanijo."

London je s tem postal 15. evropsko mesto, odkoder vozijo tovorni vlaki neposredno v mesto Yiwu, kar je plod dejavnosti v sklopu iniciative kitajske vlade z nazivom Nova svilna cesta. Svilna cesta je izraz za nekdanje poti dobičkonosne trgovine s kitajsko svilo, po katerih je to blago prihajalo v Evropo.

V mestu Yiwu ima svoja skladišča 58.000 kitajskih dobaviteljev dobrin iz skoraj 2000 kategorij - od gradbenega materiala do plišastih igrač. Prvo neposredno železniško povezavo z Evropo so vzpostavili leta 2014, ko je vlak odpeljal proti Madridu. Po podatkih Kitajske železniške korporacije sta s Kitajske v Evropo lani odpeljala skupno 1702 tovorna vlaka, kar še enkrat več kot leta 2015.