Slovenska Bistrica–Hajdina

Prej nič ni zaleglo, divjake je zdaj splašilo ohišje radarja

Mojca Vtič
20. 6. 2024, 19.11
Deli članek:

Za prometne znake z omejitvami hitrosti se ponekod zdi, da so namenjeni samim sebi oziroma da so priročno postajališče za ptice. Brez vloge se je do nedavnega zdel tudi prometni znak z omejitvijo 70 km/h v križišču glavne ceste Slovenska Bistrica–Hajdina za kraja Cirkovce in Starošince. Odkar je ob znaku postavljeno ohišje stacionarnega radarja, je vertikalna okroglina dobila svoj pomen. Kazni (ali vsaj strah pred njimi) so očitno res najučinkovitejši ukrep za prehitre voznike.

č
Cesta Slovenska Bistrica–Hajdina zagotovo spada med bolj obremenjene prometnice v Podravju, praktično ne mine leto, da ne bi terjala zvite pločevine in krvnega davka.

Regionalna cesta Slovenska Bistrica–Hajdina je poleg poškodovane voziščne konstrukcije, ki voznike dodobra pretrese (dobesedno), svojevrstna tudi zato, ker je na tej relaciji mogoče srečati kolesarje, invalide na električnih vozičkih, traktorje, motoriste, voznike težkih tovornjakov in avtomobile, ki gredo s hitrostmi v en ali drug ekstrem. Splošna omejitev je 90 km/h, za znižanje hitrosti in s tem povečanje promete varnosti vsaj v križiščih skrbijo prometni znaki. Toda analize so pokazale, da bi bilo treba na odseku, ki vključuje križišče za Cirkovce in Starošince, vzpostaviti dodatne ukrepe za umiritev hitrosti. Postavitev stacionarnega ohišja je namreč upravičljiva tam, kjer ni mogoče z drugimi napravami in ukrepi doseči umirjanja prometa ter upoštevanja odrejene omejitve hitrosti. Pomembna dejavnika pri odločanju sta tudi prometna obremenitev in analiza prometne varnosti – torej število prometnih nesreč in posledice. »Policijske uprave na svojih območjih izdelujejo analize stanja prometne varnosti. V primerih, ko analize izkazujejo potrebo, da bi bilo na določenih odsekih cest smiselno izvajati ukrepe za umirjanje hitrosti, lahko predlagajo tudi postavitev ohišja za stacionarni merilnik hitrosti. V primerih, ko se možne lokacije za postavitve stacionarnih merilnikov hitrosti nanašajo na lokalne ceste ali državne ceste v naseljih, takšne predloge policija naslovi na občinska redarstva, če pa se predlogi nanašajo na državne ceste zunaj naselij, takšne predloge prek Generalne policijske uprave posredujemo na Direkcijo RS za infrastrukturo (DRSI). DRSI v nadaljevanju preveri, ali je na predlaganih lokacijah zagotovljena ustrezna infrastruktura in ali je postavitev možna iz varnostnih vidikov. V nadaljevanju je postavitev ohišij odvisna od finančnih možnosti DRSI,« so pojasnili na policiji.

Radarja v ohišju sredi junija še ni bilo

Policijska uprava Maribor oziroma Generalna policijska uprava je tako predlagala postavitev ohišja za stacionarni radar v križišču za Cirkovce in Starošince, DRSI, ki bdi nad tem cestnim odsekom, je v začetku leta dala zeleno luč, ohišje pa je postavila konec maja. »Trenutno še potekajo postopki, ki jih je treba izpeljati pred začetkom izvajanja meritev. Policija ohišja še ni prevzela v uporabo, zato meritev hitrosti na omenjeni lokaciji še nismo začeli izvajati,« so sredi meseca odgovorili s policije.

Sicer pa opažajo, da stacionarni merilniki hitrost, torej radarji, vplivajo na znižanje hitrosti, posledično na zmanjšanje števila in posledic prometnih nesreč. »Njihov učinek je najizrazitejši en kilometer do 500 metrov pred samo lokacijo in takoj po sami lokaciji. Ohišja za stacionarne merilnike je zato smiselno postavljati čim bližje točki, ki je prepoznana kot kritična točka – z vidika varnosti cestnega prometa.«

Na območju PU Maribor so trenutno poleg že omenjene lokacije postavljena še tri stacionarna ohišja, v katera se vstavlja merilnik hitrosti. Vsa ohišja so nameščena na območjih avtocest, v bližini Zgornje Polskave, Slivnice in Slovenske Bistrice. Dodatnih postavitev na cesti Slovenska Bistrica–Hajdina pa na policiji in direkciji za zdaj ne načrtujejo.