Poziv ministrstvu in vodstvu

Sindikat policistov zahteva umik spornih pnevmatik: "Policisti niso zgolj turisti na cesti"

D.K.
18. 4. 2024, 19.23
Posodobljeno: 18. 4. 2024, 20.19
Deli članek:

Sindikat policistov Slovenije je včeraj na vodstvo Policije in Ministrstvo za notranje zadeve naslovili urgentni poziv za umik nekvalitetnih in podpovprečnih avtomobilskih pnevmatik na vseh službenih vozilih policije.

Marko Vavpotič
Fotografija je simbolična.

Kot so zapisali v pozivu, so bili policisti obveščeni, da bodo službena vozila, ki se uporabljajo na avtocestah obuta v avtomobilske pnevmatike proizvajalca Sailun, in sicer v konkretnem primeru Sailun Atrezzo dimenzij 225/45ZR18, s hitrostno oznako Y (hitrostna oznaka do 300 km/h), ki pa po njihovih navedbah niso dovolj kvalitetne za službena vozila Policije. 

"V preteklosti smo vas že opozarjali in tudi zahtevali, da z vidika zdravja in varnosti pri delu, na intervencijska službena vozila ne nameščate pnevmatik, ki so na primerljivih testih avtomobilskih pnevmatik, dosegala podpovprečne rezultate. S tovrstnim ravnanjem delodajalec ogroža varnost zaposlenih in posledično tudi ostalih udeležencev v cestnem prometu. Vožnja intervencijskih vozil zaradi del in nalog Policije, za naše uslužbence ne predstavljajo običajne vožnje po cesti, pri kateri bi vsak udeleženec v prometu moral vedeti in se zavedati, da ima nameščene zakonsko ustrezne, a po primerjalnih testih, podpovprečne pnevmatike, pa posledično temu primerno, vozi počasneje," so zapisali. 

Ob tem so spomnili, da se je "zaradi nekvalitetnih (slabo ocenjenih) pnevmatik v preteklosti že zgodilo, da je na avtocesti, sicer zakonsko ustrezno pnevmatiko po oznakah, razneslo in so bila tako ogrožena življenja zaposlenih in tudi ostalih udeležencev v cestnem prometu".

"Prav tako poznamo primer, ko so bila na vozilo Provida vsaj na eni od Postaj prometne policije, nameščene pnevmatike znamke Matador (dogodek izpred 15 let). Zaradi visokih hitrosti pri delu z vozilom pri snemanju kršiteljev, se je pnevmatika med vožnjo pregrela, deformirala in uničila. Policist voznik je moral v nadaljevanju vožnje ves čas, tudi na ravni cesti, z volanom korigirati smer vožnje, da je lahko sledil kršitelju. Vozilo je bilo takrat odpeljano na test optične nastavitve podvozja, kjer je bilo ugotovljeno, da je vozilo tehnično brezhibno in optična nastavitev podvozja brezhibna. Ugotovljeno je bilo, da se je tekalna površina pnevmatike pri veliki hitrosti in posledično visoki temperaturi - delno zmehčala in spremenila obliko tekalne površine pnevmatike. Takrat je služba takoj, brez pomislekov, iz vozil umaknila vse pnevmatike iz vozil Provida od tega proizvajalca," so pojasnili.

Ob tem so dodali, da v sindikatu menijo, "da so podpovprečne pnevmatike odraz slabega odnosa in podcenjevanja zaposlenih za zagotavljanja varnosti pri delu, pa tudi odraz odnosa do varnosti v cestnem prometu, saj, v kolikor organ, ki skrbi za varnost cestnega prometa, niti sam ne vlaga v varnost težko pričakuje, da bodo razmere v prometu na visokem nivoju".

"Izpostavljamo dejstvo, da policisti niso zgolj turisti na cesti in običajni udeleženci v prometu. Velikokrat intervenirajo zaradi dogodkov, ki zahtevajo čimprejšnji prihod na kraj, ne glede ali gre za prometne nesreče, prekrške ali kazniva dejanja zaradi katerih je ogroženo življenje. Zaradi višjih hitrosti morajo biti vsa službena vozila tehnično brezhibna, pnevmatike pa dovolj kvalitetne, da omogočajo nadzor in stabilnost vozila tudi v takšnih "ekstremnih" pogojih vožnje", pravijo v Sindikatu policistov Slovenije.

Pri tem tudi opozarjajo, da so bile pnevmatike navedenega proizvajalca tudi testirane s strani AMZS in so od 16 testiranih pnevmatik zasedle slabo 13 mesto, kar po njihovih besedah nedvomno pomeni, da so zadovoljive za uporabo v normalnem prometu, nikakor pa ne za nujno vožnjo. K pozivu so priložili tudi test pnevmatik iz leta 2019, kar kaže, da se kvaliteta pnevmatik ni izboljšala. "Še vedno capljajo za povprečnimi rezultati konkurence". Prav tako so dodali članek, v katerem je navedeno, da so Paradoks premijske letne pnevmatike najcenejša izbira.

"Opozarjamo, da so v tem pisanju omenjene, pa tudi morebitne druge nekvalitetne in podpovprečne pnevmatike tempirana bomba in pričakujemo, da se bodo za vozila, s katerimi se razvijajo visoke hitrosti, le te odstranile in namestile kvalitetne pnevmatike. Do takrat pa lahko samo upamo in si želimo, da ne bo zaradi njih prišlo do prometne nesreče zaradi njihove vprašljive kvalitete in zmogljivosti," so jasni.

Pnevmatike "padle" tudi na testu varne vožnje na Vranskem 

"Ne samo slabi rezultati primerjalnih testov pnevmatik, zadeva je bila (nehote in nevede) preizkušena tudi na varni vožnji na Vranskem. Član SPS - tečajnik pri vožnji na mokrem terenu ni mogel obvladati vozila, zato je vajo na poligonu opravil inštruktor, ki prav tako vozila ni mogel obvladati in se je samo čudil kakšne pnevmatike ima član nameščene na službenem vozilu, ki se uporablja na avtocestah. Pri tem naj še poudarimo, da je vozilo imelo pri tem od vseh udeleženih tudi najdaljšo zavorno pot," so še omenili. 

Zahtevajo umik spornih pnevmatik

"Zaradi vsega navedenega in predvsem zaradi varnosti vseh udeležencev v prometu, je potrebno vse sporne pnevmatike, ki ne morejo zagotavljati povprečnih voznih lastnosti pri delu na terenu, umakniti," so pozvali in dodali, da pričakujejo, "da se bo vodstvo Ministrstva za notranje zadeve in Policije kot odgovoren delodajalec ustrezno odzvalo in prevzelo odgovornost za zgrešeno nabavo osnovne opreme, saj gre za življenja zaposlenih kot tudi drugih udeležencev v cestnem prometu".

"Z vso resnostjo in odgovornostjo predlagamo in pričakujemo, da boste našo pobudo z zahtevo preverili. V kolikor razpolagate z najnovejšimi primerljivimi testi pnevmatik tega proizvajalca, ki slabe vozne lastnosti pnevmatik zavračajo, prosimo, da jih čimprej predložite, da bomo z njimi razpolagali tudi v primerih obveščanja širše javnosti," so sklenili.