Podražitev pred pričetkom del

Ministrica Bratušek odredila revizijo nadgradnje jeseniške železniške postaje

J.V.
11. 4. 2024, 09.25
Posodobljeno: 11. 4. 2024, 10.13
Deli članek:

Ministrica Alenka Bratušek je odredila revizijo projekta nadgradnje železniške postaje Jesenice. Kot je znano, bo projekt stal vsaj 170 milijonov evrov. Še tri leta nazaj je uradna vrednost projekta znašala 81 milijonov evrov.

Bobo
Železniška postaja na Jesenicah je nedvomno potrebna prenove. Vprašanje pa je, koliko davkoplačevalskega denarja bo šlo za nadgradnjo.

Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je v skladu s pristojnostmi, ki izhajajo iz določil Zakona o državni upravi, pozvala vodstvo Direkcije RS za infrastrukturo, da se pred nadaljnjimi aktivnostmi v zvezi s projektom nadgradnje Železniške postaje Jesenice čim prej izvede ustrezno recenzijo projekta, po možnosti s strokovnjakom iz tujine, ki bo lahko podal tudi primerjave stroškov primerljivih tujih projektov, so sporočili iz ministrstva za infrastrukturo.

Po besedah ministrice Bratušek se v zadnjem času v zvezi s tem projektom pojavljajo pomisleki, zato je potrebno še enkrat temeljito preveriti in ugotoviti, ali je obseg investicije, ki je načrtovana, potreben za nemoteno delovanje železniškega sistema v državi po izgradnji drugega tira med Divačo in Koprom, ki bo po ocenah povečal število tovornih vlakov tudi na postaji Jesenice. "Z ustrezno neodvisno strokovno recenzijo projekta bo mogoče verodostojno dognati, ali je obseg načrtovane investicije upravičen in potreben. Vodstvo Direkcije RS za infrastrukturo mora po izvedeni recenziji projekta predložiti poročilo o izvedeni recenziji in ugotovitvah, ki iz nje izhajajo," so še zapisali.

Leta 2022 je ocenjena vrednost projekta znašala 81 milijonov evrov, končna ocenjena vrednost gradbenih del ob objavi javnega naročila je na podlagi upoštevanja inflacije in stanja na trgu narasla na 137 milijonov evrov, najugodnejša ponudba pa znaša 170 milijonov evrov z davkom. Predstavniki ministrstva za infrastrukturo in direkcije so podražitev med drugim utemeljili s tem, da so se ob pridobivanju projektnih pogojev in soglasij pokazale potrebe po izvedbi dodatnih manipulativnih tirov, novega podhoda in mostu. Poudarili so, da gre za kompleksen projekt, ki bo prinesel številne koristi v železniškem prometu in za Jesenice.

Ob predstavitvi projekta marca je Bratušek dejala, da gre za res pomemben in obsežen projekt, saj je na Jesenicah železniško vozlišče. Postajo dnevno uporablja okoli 600, letno pa okoli 200.000 potnikov, je dodal vodja sektorja za investicije v železnice na ministrstvu Dejan Jurkovič. Skozi postajo dnevno pelje okoli 35 tovornih in 55 potniških vlakov. Ko bo postaja nadgrajena in ko bo zagotovljena še dvotirnost proge do Ljubljane, se bosta ti številki zvišali na 60 tovornih in 100 potniških vlakov, podvojilo pa naj bi se tudi število potnikov.

Aktualne razmere ne zadoščajo evropskim standardom

Na postaji se soočajo z dotrajanim stanjem železniške infrastrukture, premajhnim številom peroniziranih tirov in neustrezno peronsko infrastrukturo. Ni možna manipulacija vlakov dolžine 740 metrov, ki je danes evropski standard, pri menjavi vleke oziroma lokomotiv pa je oviran promet ostalih vlakov, je navedel. Z investicijo želijo po njegovih besedah doseči evropske standarde, povečati hitrosti vlakov skozi postajno območje s sedanjih maksimalnih 35 na 100 kilometrov na uro in skrajšati potovalne čase. Prav tako želijo z nadgradnjo postaje zagotoviti uporabnikom prijaznejšo infrastrukturo, povečati varnost prometa in potnikov ter dostopnost železniškega prometa, hkrati pa zmanjšati obremenjenost poseljenega območja s hrupom.

Predstavnik podjetja SŽ - projektivno podjetje Edmund Škerbec je takrat pojasnil, da nadgradnja obsega 21,2 kilometra tirov z optimizacijo tirne sheme in 58 kretnic, izvedbo 20,4 kilometra novega voznega omrežja, 1,8 kilometra novih protihrupnih ograj ter nadgradnjo in prilagoditev signalno varnostnih, telekomunikacijskih in elektroenergetskih naprav.

Po načrtih bi obnovili tudi stavbo postaje, vključno s fasadnim ovojem, stavbnim pohištvom in streho. Železniško progo bi podaljšali, tako da bi nastali dve novi postajališči, in sicer na Plavžu in na Hrušici. Projekt obsega tudi obnovo in sanacijo premostitvenih objektov ter ureditev parkirišč. Za varno prečkanje tirov bi zgradili nov podhod, obstoječi podhod pa podaljšali. Železnica namreč deli mesto, občina pa si želi večje povezljivosti.

Projekt sta marca obravnavala tudi odbora DZ za finance ter za infrastrukturo, okolje in prostor, ki sta pozvala k skrbnosti pri pripravi železniških projektov in sprožitvi ustreznih postopkov v primeru sumov korupcije ali kartelnega dogovarjanja.