Legitimnost volitev

Na zadnjem soočenju voditelji strank različno o legitimnosti volitev

A. R.
22. 4. 2022, 21.23
Posodobljeno: 22. 4. 2022, 21.58
Deli članek:

Medtem ko si voditelji strank očitajo že vnaprejšnje poskuse delegitimizacije volitev, vse vendarle ni vedno tako relativno.

Sašo Švigelj
Predčasno glasovanje na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani.

Na zadnjem volilnem soočenju pred skorajšnjim volilnim molkom na Pop TV je potekalo soočenje predsednikov osmih večjih strank. Med drugim so se gostje zapletli tudi v preigravanja o legitimnosti prihajajočih volitev. Da je dvom v rezultat volitev, ki še niso končane, nesprejemljiv, je želel biti pomirjujoč Zdravko Počivalšek (Konkretno). Da pa je tak dvom še najbolj prisoten v ustavni pritožbi, ki jo je včeraj proti izvedbi volitev na Ustavno sodišče vložil Vili Kovačič, je spomnil Robert Golob.

Dvom o pravilnosti poteka letošnjih volitev pa je bil izražen tudi ob številnih zapletih z glasovnicami pri predčasnih volitvah. Glasovnice so bile zamenjane, ali pa so na naslove prišle prepozno. Sedanja koalicija problema pri tem ne vidi. Janez Janša tako meni, da so tovrstni zapleti stalnica tudi pri prejšnjih izvedbah volitev, da pa se da vse napake nadoknaditi s podaljšanjem rokov in ponovitvijo glasovanja v tujini, če za kaj takega le obstaja politična volja, pa je bil optimističen Matej Tonin.

Na 24 ur so sicer podlago tega optimizma preverili pri Pravni fakulteti, kjer pa pravijo, da zakonski roki niso raztegljivi in ne morejo biti zgolj stvar politične volje. Dr. Samo Bardutzky iz Pravne fakultete med drugim navaja: »Zakon o volitvah v državni zbor (drugi odstavek 87. člena) določa glede glasovnic, ki pridejo po pošti iz ttako o zujine, rok, v katerem morajo glasovnice prispeti, da jih nato volilna komisija upošteva pri ugotavljanju izida, in sicer upošteva glasovnice, ki so prispele po pošti iz tujine do 12. ure osmega dne po dnevu glasovanja. Kot vsak državni organ zavezuje tudi državno volilno komisijo ustavno načelo zakonitosti, kar pomeni, da določbe zakona ne more nadomestiti politična volja, morebiten drugačen dogovor med strankami ali člani DVK itn. Nespoštovanje zakonskih rokov bi lahko predstavljalo podlago za uveljavljanje pravnih sredstev zoper delo pristojne volilne komisije.«