prejeli 29 ponudb

Pet gradbincev se poteguje za glavna dela na drugem tiru

A.S./STA
17. 1. 2020, 16.50
Posodobljeno: 17. 1. 2020, 17.29
Deli članek:

2TDK je za glavna dela na drugem tiru na odseku od Divače do Črnega Kala prejela 15 ponudb, od Črnega Kala do Kopra pa 14. Na razpisu sodeluje pet slovenskih podjetij, kot vodilna partnerja v konzorciju sta ponudbo oddala Kolektor in Gorenjska gradbena družba. 2TDK bi lahko po najbolj optimističnem scenariju izvajalce izbrala septembra.

Bobo
Na razpisu sodeluje pet slovenskih podjetij, kot vodilna partnerja v konzorciju sta ponudbo oddala Kolektor in Gorenjska gradbena družba.

Po besedah generalnega direktorja 2TDK Dušana Zorka so z odzivom v podjetju izredno zadovoljni, saj so skupaj prejeli 29 ponudb. "Na ta način je projekt dobil širšo prepoznavnost," je danes po odpiranju ponudb v Ljubljani ocenil Zorko.

Ponudbe za dela, ki so v obeh sklopih skupaj ocenjena na 700 milijonov evrov, so poleg slovenskih oddala predvsem kitajska in turška podjetja, pa tudi gradbinci iz Italije, Avstrije in Švice.

Večina ponudnikov se je povezala v konzorcije, samostojno ponudbo so oddale kitajske družbe China State Construction Engineering, China Communications Construction Company, China Railway ter turški Cengiz, ki je bil tik pred koncem lanskega leta izbran za izvajalca gradnje cevi drugega predora Karavanke.

Med slovenskimi podjetji je ponudbo na obeh razpisih kot vodilni partner oddal Kolektor, povezal pa se je s turškima podjetjema Yapi Merkezi in Ozlatin. Gorenjska gradbena družba se kot vodilni partner za posel poteguje skupaj s češkim Metroslavom in novomeškim CGP.

Koprsko podjetje Makro 5 gradnje na razpisu sodeluje v sklopu konzorcija s španskim gradbincem Acciona Construccion in vodilnim italijanskim partnerjem, podjetjem Impresa Pizzarotti, novogoriški Ginex International pa se je pridružil vodilnemu partnerstvu s kitajsko skupino China Gezhouba.

Za dela se v partnerstvu potegujeta še kitajski China Civil Engineering Construction Corporation in China Railway 20th Bureau Group, turški IC Ictas pa se je povezal s sarajevskim Euroasfaltom. Avstrijski Marti se je prijavil skupaj s podjetjema Marti Tunnel in slovaškim TuConom, med kitajskimi podjetji pa sta skupno ponudbo oddala še Power construction corporation of China in Sinohydro bureau.

Turčijo na razpisu s skupno ponudbo zastopata še YDA in Unitek, Avstrijo pa podjetji podjetji Swietelsky tunnelbau in Swietelsky. Avstrijski Strabag se je povezal z nemškim podjetjem Ed. Zublin in turško družbo Gulermak Agir.

Isti ponudniki, z izjemo konzorcija avstrijskega Martija, se potegujejo tudi za dela na odseku Črni Kal-Koper.

Po besedah direktorja 2TDK Marka Brezigarja bodo zdaj v 90 dneh izbrali sposobne ponudnike in izdali sklep o izbiri. "Ko bodo sklepi pravnomočni, bo začela teči druga faza razpisa, v kateri bodo sposobni ponudniki pozvani, naj oddajo ceno. Najugodnejši ponudnik bo zmagal na razpisu in začel z deli," je nadaljnji postopek strnil Brezigar.

V 2TDK medtem še čakajo na odločitev državne revizijske komisije glede naročila za objekte za prečkanje doline Glinščice. Tega je 2TDK objavil marca lani, nato pa ga je zaradi suma ponarejene reference izbranega ponudnika razveljavil. Podjetja Markomark Nival, Nival Invest in Ekorel so zoper odločitev 2TDK vložila zahtevek za revizijo, državna revizijska komisija pa končne odločitev še ni sprejela, saj še čaka na pridobitev strokovnega mnenja. Zorko je danes izrazil upanje, da bo komisija odločitev sprejela čim prej.