Študija

Tretja razvojna os: ugotovili, kaj je smotrno in kaj ne

J.P.
30. 8. 2018, 10.04
Posodobljeno: 30. 8. 2018, 10.11
Deli članek:

Na Koroškem so s študijo zadovoljni, odhajajoči minister za infrastrukturo Peter Gašperšič pa je napovedal, da bo takoj sprožil postopke za umestitev trase v prostor.

Ministrstvo za infrastrukturo
Predstavitev študije

Dars je s Študijo posodobitve cestnih povezav na odsekih Slovenj Gradec-Dravograd in Otiški vrh-Holmec preveril "izvedljivost različnih scenarijev po gradbeno-tehničnih, okoljskih in prostorskih kriterijih ekonomske upravičenosti ob upoštevanju širskih ekonomskih učinkov za posodobitev cestnih povezav" na omenjenem odseku, so sporočili z ministrstva infrastrukturo.

Zakaj študija? Pristojni so spremenili načrtovalska izhodišča – za odseka Slovenj Gradec-Dravograd in Otiški vrh-Holmec je bila prvotno predvidena rekonstrukcija, šele pozneje tudi novogradnja. "Študija je sicer obravnavala rekonstrukcijo, novo dvopasovnico, novo štiripasovnico in kombinacije vseh treh rešitev," so še zapisali.

STA
Koordinator Mladinske iniciative za 3. razvojno os Aljaž Verhovnik, predsednik Odbora za izgradnjo 3. razvojne osi in župan Občine Prevalje Matic Tasič, Peter Gašperšič ter Vili Žavrlan

Štiripasovnica, dvopasovnica in rekonstrukcija

Rezultati omenjene študije kažejo, da bi bilo v prihodnje smotrno za odsek Slovenj Gradec–Dravograd (okoli 17 kilometrov) nadaljevati pripravo državnega prostorskega načrta za štiripasovnico, na odseku Otiški vrh–Holmec (okoli 16 kilometrov) pa umeščanje štiripasovnice od Otiškega vrha do Raven na Koroškem in umeščanje dvopasovnice od Raven na Koroškem do odcepa Šentanel. Ob tem se bo nadaljevala priprava državnega prostorskega načrta za štiripasovnico na odseku Slovenj Gradec–Dravograd, od odcepa Šentanel do Holmca pa primerna rekonstrukcija obstoječe ceste. 

Zahtevna gradnja

Član uprave Dars Vili Žavrlan je po poročanju STA ocenil, da so vse predlagane rešitve primerljive z gradnjo avtoceste prek Trojan in da bo gradnja zelo zahtevna, tudi s finančnega vidika. "A menim, da je to edina pravilna pot, ker gradimo za 50 let in več," je dejal Žavrlan.

Na delih, kjer je predvidena štiripasovnica, za zdaj načrtujejo dvofazno gradnjo, naprej dvopasovnico in nato še dograditev v drugi fazi. Po Žavrlanovih besedah je tako trenutno gradnja v prvi fazi na obeh odsekih ocenjena na 432 milijonov evrov, v drugi fazi, ko je predvidena dograditev dvopasovnice v štiripasovnico med Slovenj Gradcem, Dravogradom in Ravnami, pa še dodatnih 127 milijonov evrov (oboje brez DDV).

Trasa v velikem delu poteka po pobočjih in ne predvideva veliko rušitev objektov, med drugim pa je predvidena gradnja vsaj dveh večjih predorov mimo Prevalj, več pokritih vkopov, v Dravogradu tudi nov most čez reko Dravo.

Odločitev države, da se ta cesta gradi, je jasna in dokončna

Glede aktualnega dogajanja na prvih dveh odsekih tretje razvojne osi severno od štajerske avtoceste pa trenutno poteka 16 milijonov evrov vredno projektiranje odseka Velenje-Slovenj Gradec, medtem ko Dars s podpisom 10 milijonov evrov vredne pogodbe za projektiranje odseka Šentrupert-Velenje čaka na odločitev ustavnega sodišča glede zahteve za presojo ustavnosti sprejete uredbe o državnem prostorskem načrtu za ta odsek. Vse aktivnosti ministrstva kažejo na resnost in odločenost države, da do gradnje tretje razvojne osi pride.