Spremembe

Nova zakonodaja močno spremenila delovanje avtošol

Janja Ambrožič, Dolenjski list
5. 9. 2017, 21.00
Deli članek:

Delo inštruktorja v avtošoli je danes precej drugačno kot pred desetletji.

Janja Ambrožič
Alojz Pavlič je inštruktor že 37 let. Spomni se, da so nekdaj najbolj spretni izpit lahko naredili z devetimi ali desetimi urami.

Od 12. januarja letos velja novi Zakon o voznikih. »Največji del novosti v zakonu je posledica afere s šolami vožnje in pooblaščenimi organizacijami, ki je pred štirimi leti razkrinkala zelo pomanjkljive možnosti nadzora nad izvajanjem izobraževanja novih voznikov in voznikov povratnikov,« pravi vodja sektorja za voznike v Javni agenciji RS za varnost prometa (AVP) mag. Saša Jevšnik Kafol.

7 avtošol na Dolenjskem so izbrisali iz registra, potem ko je začel veljati nov zakon.

Novi zakon daje AVP več pristojnosti. Med drugim lahko na podlagi odkritih hujših kršitev pri strokovnih nadzorih AVP izvede izbris šole vožnje iz registra, pri čemer ponovni vpis z istim zakonitim zastopnikom ali strokovno vodjo ni mogoč najmanj tri leta. Zaostrili so pogoje za opravljanje dejavnosti usposabljanja kandidatov za voznike, spremenila se je tudi ureditev delovnih razmerij učiteljev vožnje.

Janja Ambrožič
Lastnik in direktor družbe Alfa - B, Alojz Rajšelj in Rade Lazič pravita, da je sprememba zakona odpravila nelojalno konkurenco.

Mnogo sprememb

Aktivnih šol vožnje na območju Novega mesta (kamor se uvrščajo tudi avtošole iz Črnomlja, Metlike in Trebnjega) je trenutno devet.

Nova zakonodaja je zadeve zaostrila. »Ne moremo več imeti honorarnih delavcev, ki so pred tem delali po podjemnih pogodbah. Takih je bilo pri nas šest,« je povedal Alojz Rajšelj, lastnik družbe Alfa-B. Trende so spremljali ves čas, zato zdaj nimajo težav z izpolnjevanjem pogojev. Kandidate res poučujejo izobraženi inštruktorji. »Pred tem so inštruktorji lahko odprli s. p., in ker niso bili davčni zavezanci, so lahko imeli 22 odstotkov nižje cene kot mi. So pa kandidate pošiljali k nam na tečaje CPP, ker jih oni niso organizirali.« Po novem takšnih avtošol ni več, kajti zakonodaja je zelo dosledna. Šola vožnje mora imeti vodjo, ki mora imeti zaključen najmanj visokošolski strokovni študijski program prve stopnje in vse potrebne licence, dela lahko samo v eni avtošoli.

Zakajeni na uro vožnje

Delo inštruktorja je precej drugačno, kot je bilo pred 30 leti. »Spremenilo se je vse, od programa poučevanja do prometa. Ko sem začel poučevati, ni bilo avtoceste, krožišč, v Novem mestu smo imeli samo dva semaforja,« je dejal Alojz Pavlič. Pred leti se mu je pripetilo, da je na uro vožnje motorja prišel možakar, ki je bil vidno pijan, danes pa prihajajo kandidati, ki so tudi pod vplivom marihuane. Pove jim, da pač ne morejo za volan.