Nov ukrepi

Hrvati že pišejo o kaosu: Slovenija od Hrvaške pričakuje sledeče

R.T.
25. 4. 2017, 12.03
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.02
Deli članek:

Včeraj so se v Brežicah sestali pristojni državni organi in predstavniki občine. Modrovali so o možnih ukrepih za zmanjšanje težav lokalnega prebivalstva zaradi izvajanja sistematične kontrole vseh potnikov na slovensko-hrvaški meji.

Bobo
Na ministrstvu za notranje zadeve pred prvomajskimi prazniki pričakujejo povečan promet na mejnih prehodih.

Še pred prvomajskimi prazniki bodo pristojne službe izvedle prve ukrepe. »Ta teden bomo takoj pristopili k zagotovitvi prometne signalizacije tako na avtocesti prek Darsa kot prek Ministrstva za infrastrukturo s postavitvijo semaforjev, sanitarij, košev v naseljih pred mejnimi prehodi,« je povedal državni sekretar Andrej Špenga. Po njegovem mnenju bo država s tehničnimi prijemi razbremenila mejne prehode in zmanjšala čakalne vrste.

Statistični podatki kažejo, da nadzor dobro izvajamo in da ilegalnih prehodov na notranjih mejah praktično ni. Zato tudi ostro protestiramo proti izvajanju nadzora na slovensko-avstrijski meji, sporočajo z ministrstva za obrambo.

Poudaril je tudi, da bo slovenska policija zagotovila potrebne tehnične in kadrovske vire, od Hrvaške pa pričakuje, da bo zagotovila »ustrezne tehnične, kadrovske in infrastrukturne pogoj«.

Še pred prvomajskimi prazniki se bodo sestali s hrvaškimi varnostnimi organi.

Še večja zmeda?

Hrvaški mediji poročajo, da bosta Dars in policija tovorni promet usmerjala proti večjim mejnim prehodom, osebne avtomobile pa proti manjšim. Ob tem pa se sprašujejo, če ne bodo novi ukrepi namesto razbremenitve mejnih prehodov povzročili le še večjo zmedo.

Spet zastoji

Na ministrstvu za notranje zadeve pred prvomajskimi prazniki pričakujejo povečan promet na mejnih prehodih. »Evropsko komisijo smo obvestili, da bomo do 10. maja 2017 uveljavljali odstopanje po 8. členu Zakona o schengenskih mejah in na podlagi ocene tveganja  po potrebi, ko bodo tako narekovale razmere, odstopili od sistematičnega nadzora in takrat preverjali le tiste potnike, za katere je to glede na varnostne in operativne kazalnike potrebno.«