Slovenija

S skeniranjem možganov do bolj mamljivih oglasov

sta
21. 10. 2015, 15.27
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.58
Deli članek:

Aplikativni nevroznanstveniki v podjetju BlackBox so skupaj s trženjskimi raziskovalci iz Valicona razvili napredno orodje za razumevanje reakcij potrošnikov na TV-oglase, ki združuje meritve zavestnih in nezavednih možganskih procesov. Orodje bo omogočilo globlje razumevanje nezavednega dela, ki je ključen za nakupne odločitve potrošnikov.

Wikipedija

"Aplikativna nevroznanost bo postala standard v različnih marketinških orodjih. Do sedaj nismo vedeli, kaj ljudje čutijo, kar je najbolj odločilna reakcija. Na nek način je bil to manjkajoči člen v marketingu," je na današnji novinarski konferenci v Ljubljani povedal eden od ustanoviteljev družbe Valicon Matjaž Zorko.

Projekt meritev odzivov na TV-oglase je po mnenju Zorka pomemben tako za razvoj marketinške stroke v Sloveniji kot tudi za podjetja. Optimizacija oglasov namreč omogoča doseganje večje učinkovitosti oglasov in posledično večji poslovni uspeh.

Podatke v raziskavah zajemajo s pomočjo tehnologije EEG oziroma elektroencefalografije, ki jo razvijajo v ljubljanskem podjetju BlackBox. Z EEG merijo dva ključna procesa nezavednega dela možganskih procesov, in sicer pozornost ter čustveni odziv - ugodje in neugodje.

Drugi del meritev pa se izvaja s pomočjo merilne naprave, ki ugotavlja gibanje potrošnikovega pogleda. Ta omogoča meritve toka pozornosti za različne vizualne komunikacijske materiale, kot so plakati, digitalne vsebine, letaki, internetna glasila ali embalaže.

Skupaj z diagnostiko klasičnih kazalcev komunikacijske učinkovitosti ter omenjeno tehnologijo bodo tako lahko kombinirali zavestni del z nezavednim delom, s ciljem boljšega razumevanja pozitivnih in negativnih aspektov oglasov, so pojasnili v Valiconu.

"Oglasi bodo lahko bolj prilagojeni tistemu, kar ljudje potrebujejo ali želijo slišati. V Valiconu pričakujemo, da se bo sam proces snovanja kampanj v določenih pogledih spremenil, ker bodo tudi oglaševalci imeli določeno orodje, ki ga za optimizacijo komunikacijskih rešitev v fazi postprodukcije niso imeli. In to je zagotovo revolucionaren premik," je povedala vodja projekta v Valiconu Maja Michieli.

Prve meritve 120 oglasov so že opravili v Srbiji, Bosni in Hercegovini ter na Hrvaškem, novembra pa bodo s testiranjem več kot 90 oglasov začeli tudi v Sloveniji. Po meritvi v Ljubljani bosta podjetji razpolagali z največjo bazo testiranih oglasov na svetu.

Prihodnje leto nameravajo napraviti vsaj še 200 meritev oglasov, v letu 2017 pa načrtujejo nadaljnji razvoj ter širitev na globalni trg, je še pojasnil Zorko.