Slovenija

Takole je jokala, ker je zaradi zamude vlaka v Ljubljani zamudila let

Luka Tetičkovič
10. 8. 2015, 11.29
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.57
Deli članek:

Povprečnih 4–5 minut se lahko ob nezgodah na progi razvleče na daljši čas. V tem primeru se zna zgoditi, da bodo zamujali tudi vlaki, ki čakajo na zamudnika, a le tisti, ki vozijo znotraj Slovenije.

Bralec R.G.

Bralec nas je obvestil, da je imel zaradi zamude vlaka na relaciji Reka–Ljubljana 21. julija pokvarjeno pot v Amsterdam. Kot pravi, se je za pot z vlakom iz Ljubljane do Amsterdama odločil zaradi možnosti spalnega vagona, s katerim je nameraval na svojo destinacijo prispeti svež in spočit. Zapletlo se je takoj na začetku, saj se v Ljubljani vlak ni premaknil s perona. Za informacije se je obrnil na sprevodnika, ki mu je pojasnil, da je na odseku med Logatcem in Verdom prišlo do požara ob progi.

60 minut zamude vlaka vam da pravico zahtevati povračilo v višini 25 % cene vozovnice. 120-minutna zamuda vam bo prinesla povračilo v višini 50 % cene vozovnice.

»Vlak, ki z Reke odpelje ob 11.55, je zato vozil z zamudo, na njem pa je bilo okrog petindvajset potnikov, ki so nameravali v Ljubljani prestopiti na vlak za Beljak in nato potovati v Salzburg in München. Nadomestnega prevoza z avtobusi zanje ni bilo mogoče zagotoviti, zato smo določili, da jih vlak, ki naj bi iz Ljubljane proti Beljaku odpeljal ob 15.25, počaka, saj bi drugače morali čakati do 21.10, ko bi v Beljak odpeljal naslednji vlak,« nam je pozneje pojasnil Janez Krivec, tiskovni predstavnik Slovenskih železnic.

Potrebe večine pretehtajo nad potrebami manjšine

Da je reševanje enih žrtvovanje drugih, je na lastni koži izkusil bralec. Zamudil je rezervirani spalni vagon, povrh pa je moral med nočno vožnjo večkrat prestopiti. Pri tem je sicer imel srečo, saj je izgubil le nekaj živcev in spanca, nekateri drugi potniki so medtem zamudili letalski let. Kot poudarja, se zaveda, da v železniškem sistemu prihaja do nepredvidenih nezgod, a se mu hkrati zdi neracionalno, da je moralo 50 potnikov, namenjenih v Beljak, čakati na dva zamudnika. Ne strinja se namreč z oceno SŽ, da so čakali na 25 potnikov iz smeri Reke, sam je na vlak namreč videl vstopiti le dva.

Bralec R.G.

Po informacije na blagajno ali v infocenter

»Ob zamudah lahko potniki dobijo vsa pojasnila pri osebju na vlaku, na postaji pa na blagajnah in v infocentrih. Tako lahko dobijo informacije o predvideni zamudi določenega vlaka, poteku vožnje ter o vožnji vlakov, ki imajo zvezo z vlakom, s katerim potujejo,« so navodila Krivca, če ima vaš vlak zamudo. Če je ta predolga, ste kot potnik upravičeni delnega vračila denarja za vozovnice, »in sicer prejmejo 25 odstotkov cene vozovnice ob zamudi 60 do 119 minut ter 50 odstotkov cene vozovnice ob zamudi, daljši od 120 minut«.

Janez Krivec, tiskovni predstavnik SŽ »Če potnik potovanja nikakor ne more nadaljevati isti dan, mu lahko prevoznik zagotovi tudi prenočevanje v hotelu.«

Če zaradi izgubljene zveze ne morete nadaljevati potovanja ali pa to ne bi bilo smiselno, se lahko na stroške SŽ vrnete na začetno postajo in dobite povrnjen denar za vozovnico. Če ste potovanje že začeli in bi ga radi spremenili, lahko vozovnico unovčite za neizrabljeni del poti. Ko pa pa zaradi izgubljene zveze potovanja ne morete nadaljevati isti dan, vam SŽ zagotavlja tudi prenočevanje v hotelu, a le, če zamuda ni bila vnaprej napovedana in so zanjo odgovorne SŽ.