Slovenija

Vzamejo (pre)hitro, vrnejo nikoli? Ste bili tudi vi oškodovani?

Žiga Kariž
17. 4. 2014, 07.04
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.54
Deli članek:

Zgodba računovodkinje, ki ima stranke, ki jih je doletela neupravičena izvršba. Preverite, ali je davčna tako oškodovala tudi vas!

Googleview

Davčna uprava Republike Slovenije (DURS) v silni naglici, da bi napolnila prazno državno blagajno, večkrat naredi tudi kakšno napako. In tega niti ne skriva. A težava nastane, ko je treba napake popraviti in denar, ki je bil neupravičeno vzet, tudi vrniti. Včasih ga vrne, a kot trdi ena izmed računovodkinj, včasih tudi ne.

Tisti, ki z davčno upravo poslujejo vsak dan, torej računovodje in podjetniki, pravijo, da skoraj vsaka sprememba zakonov in pravil, ki se nanaša na davke, našemu Dursu povzroči nemalo težav. Tako je v marcu, ko je treba oddati bilance in je za podjetnike in računovodje najbolj stresen mesec, saj je treba oddati bilance, zmrznil sistem za oddajo podatkov.

V času, ko so na Dursu urejali stvari, naj bi vladala tudi velika zmeda pri podatkih, koliko je kakšen podjetnik državi dolžan. Na nas se je obrnila računovodkinja, ki ima kar tri stranke, ki jih je doletela neupravičena izvršba. Zneski, ki naj bi jih bili dolžni, niso veliki. Nekaj deset evrov. A ko te doleti izvršba, se stroški začnejo kopičiti. Durs z računa polega dolga vzame še 25 evrov za stroške izvršbe, banka pa si poplača še svoje stroške: blokado računa, obdelavo izvršnice, umik blokade. Tako so strankam naše računovodkinje z računov trgali še, odvisno od banke, med 60 in 130 evri.

Ko so na Dursu sprožili postopek, v katerem so dokazali, da državi v resnici niso ničesar dolžni, so sicer sredstva, ki jih je vzel Durs, dobili vrnjena. A malce drugače je z denarjem, ki so ga zaračunale banke. Tega še do danes niso dobili.

A na davčni upravi trdijo, da stroške vedno vrnejo v celoti. Še več. Oškodovana stranka naj bi dobila na račun tudi obresti za čas, ko je bila prikrajšana za svoj denar.

Kot so nam zapisali: »Če je izvršba neupravičena, moramo zavezancu vrniti odtegnjen znesek (skupaj z zamudnimi obrestmi), stroške sklepa o davčni izvršbi in bančne stroške. Zavezanec mora vlogo za vračilo nasloviti na davčni urad, ki je izdal sklep o davčni izvršbi. Pred vračilom izterjanega zneska in vseh stroškov je namreč na davčnem uradu treba izvesti ustrezne ugotovitvene postopke glede vseh stroškov, do povračila katerih je zavezanec upravičen.« Ob tem svetujejo, da oškodovanci k prilogi priložijo tudi dokazila o stroških, ki jih je zaračunala banka.

A resnične zgodbe so malce drugačne. Kot nam je zaupala računovodkinja, ki je zaradi strahu, da je ne bi doletel nenapovedan obisk z Davčne ulice, želela ostati neimenovana, so dokazila o nastalih bančnih stroških priložili že ob vlogi pritožbe. Kot je povedala, so neupravičeno trgan denar in stroške, ki jih za izvršbo računa Durs, dobili nazaj, denar, ki so ga vzele banke, pa še do danes ni vrnjen. Uradniki na Dursu naj ji ne bi niti omenili, da je to mogoče.

Ob tem je računovodkinja opozorila tudi na čas, ki si ga Durs vzame za ugotovitvene postopke. Tako je bila ena izmed njenih strank neupravičene izvršbe deležna že oktobra lani, a še do danes ni izvedela, ali bo neupravičeno odvzeta sredstva dobila nazaj.

Ko smo Durs povprašali, koliko neupravičenih izvršb je bilo izvedenih letos, smo dobili odgovor, da te statistike ne vodijo. A število bi bilo zagotovo zanimivo izvedeti. Navsezadnje tudi če Durs denar za stroške, nastale na banki, vrne, so to stroški, ki jih zaradi napak birokratov po nepotrebnem plačujemo davkoplačevalci.