Slovenija

Goljufije v znani slovenski gostilni

P.R.
26. 9. 2013, 07.00
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Okrepčevalnica Pri Škofu, ki leži na idilični lokaciji na Rečni ulici v Ljubljani, je bila še pred leti, vsaj po zapisih na spletnih forumih, opevana zaradi pestre kulinarične ponudbe. Danes je dogajanje Pri Škofu še vedno pestro, pa ne zaradi ponudbe, temveč zaradi nenehnega menjavanja osebja.

odpiralnicasi.com
Študentje ne dobijo plačila.

Osebje, šlo naj bi predvsem za študente, odhaja, ker lastnica okrepčevalnice, Maja Pitarevič, delavcem ne plačuje. Za delo v podjetju, ki ima (po podatkih, dostopnih prek Ajpesa) od 19. 9. letos že enaindvajsetič blokiran transakcijski račun, študentski servisi študentom napotnic ne izdajajo in jim delo pri gospe Pitarevič odsvetujejo.

»Gospa je želela, da bi ona sama naročila napotnico zame, kar se mi je zdelo sumljivo.«

22-letni študent (recimo mu Borut), ki želi ostati anonimen, bi rad z objavo svoje zgodbe preprečil, da bi še kdo naredil podobno napako, kot jo je sam. »Gospa je želela, da bi ona sama naročila napotnico zame, kar se mi je zdelo sumljivo,« pravi Borut, ki se je prav zaradi sumov sam odpravil do svojega študentskega servisa. Tam so mu pojasnili, da za podjetje gospe Pitarevič ne morejo izdati napotnice, saj so jo 'blokirali' zaradi plačilne nediscipline. Pitarevičeva pa naj bi mu odvrnila, da bo vse sama osebno uredila.

Podjetnica je bila sicer že večkrat na njihovi 'črni listi', vendar jim je, razen v zadnjih dveh primerih, uspelo izterjati vse terjatve.

Borut naj bi jo za tem klical vsak dan, da bi izvedel, kaj se dogaja z napotnico, največkrat pa naj bi telefon zvonil v prazno. Vmes je že opravljal delo kuharja. »Končno mi je bilo vsega dovolj in sem sodelovanje z njo prekinil ter zahteval, naj mi izplača, kar mi dolguje,« pravi Borut, ki pa denarja, kot pravi, ni videl. Lastnica naj bi mu namreč rekla, da do plačila ni upravičen, ker je delal le poskusno.

»Tega ji ne bi zameril, če ne bi prvi dan delal 13 ur in pol, vse do pol enih zjutraj, naslednji dan pa 10 ur. Ostale dni sem delal samo po 6 ur, vendar sem na koncu dneva ostal sam in pospravljal v kuhinji,« je razočaran Borut. Kaj mu sploh ostane?

S tem vprašanjem smo se obrnili tudi na e-Študentski servis, na katerem so nam potrdili, da za delo pri podjetnici Maji Pitarevič ne izdajajo študentskih napotnic. »Trenutno na izplačilo denarja čaka ena študentka, za enega študenta pa od podjetja sploh še nismo dobili vrnjene napotnice,« pojasnjujejo in dodajajo, da prav pri slednjem ne morejo ukreniti ničesar, dokler obračun ni narejen.

Podjetnica je bila sicer že večkrat na njihovi 'črni listi', vendar jim je, razen v zadnjih dveh primerih, uspelo izterjati vse terjatve. Dodajajo pa, da so bili postopki dolgotrajni. Za komentar smo se obrnili tudi na lastnico okrepčevalnice pri Škofu, Majo Pitarevič, od katere smo želeli izvedeti tudi, kdaj bosta študent in študentka dobila plačilo.

Študentski servis stika s podjetnico ne more vzpostaviti.

Odgovor se je glasil takole: »V našem podjetju trenutno ne ponujamo dela študentom, študentka, ki čaka na plačilo, bo dobila plačilo, ker je račun že izstavljen.« Da delo pri gospe Pitarevič ni 'tvegana naložba', zgolj v zadnjem času priča tudi zgodba nekdanjega študenta, ki ima podobno izkušnjo kot Borut.

Takole pravi: »Že nekje 8 let je, odkar sem nehal delati v Škofu. Plača je skoraj vsak mesec zamujala. Tudi do naslednje plače smo včasih čakali. Pa kar naprej smo dobivali povabila na službene sestanke od Maje, na katerih nam je potem prodajala zgodbice o uspehu drugih ljudi v Amwayu in nas vabila v ta 'posel'. Žalostno je, da ko sem pred dvema letoma spoznal neke natakarje iz Škofa, so mi povedali enako zgodbo. Nič se ni spremenilo.«

»Tega ji ne bi zameril, če ne bi prvi dan delal 13 ur in pol.«

Kot pojasnjujejo na e-Študentskem servisu, je v času krize neplačnikov več, za ukrepe pa se odločijo individualno. Pri kritičnih ponudnikih dela veliko pomeni tudi transparentna komunikacija, ki pa je menda pri gospe Pitarevič ni več. V zadnjem obdobju menda z njo ne uspejo vzpostaviti nobenega stika več.

Kaj torej lahko stori Borut, ki je delal in ostal brez plačila? Na študentskem servisu pravijo, naj se oglasi pri njih ali na Inšpektoratu za delo. Pri slednjem se lahko zatakne. Čeprav je bila podjetnica v prekršku, saj je študent pri njej delal brez urejenega statusa (delo na črno?), je bil v prekršku tudi Borut, ki je na takšno delo, žal, pristal. Predvsem pa študentski servis svetuje, naj študenti ne ignorirajo opozoril za tista podjetja, ki so na črnem seznamu neplačnikov.  To pa je tudi nauk te zgodbe.

odpiralnicasi.com
Okrepčevalnica pri Škofu na Rečni ulici v Ljubljani
odpiralnicasi.com
odpiralnicasi.com