Slovenija

''Iz Mercatorja bomo naredili čudež''

STA/M.J.
18. 6. 2013, 10.20
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Predsednik Agrokorja Ivica Todorić želi dati Mercatorju novo vizijo in strategijo. Mislim, da lahko že v prvem letu naredimo čudež, je dejal v pogovoru za današnji časnik Finance.

Thinkstock

Glede zaposlenih pravi, da določene spremembe bodo, konkretnih številk pa, ker Mercatorja v Sloveniji ne pozna tako dobro, še nima. "Naš glavni cilj in naloga je, da Mercatorju, ki je v regiji že močen igralec - pa nikogar ne želim užaliti, navsezadnje ne bi vložili toliko denarja vanj, če vanj ne bi verjeli -, damo novo vizijo, nove sinergije, nove možnosti za stabilizacijo. Cilj je, da v bistvu prek noči naredimo strašansko dobro družbo," je dejal Todorić.

Misli, da lahko že v prvem letu naredijo "čudež", in sicer s skupnim delom, sinergijami. Želi, da Mercator čim prej začne delati z novo vizijo in strategijo, prav tako Konzum, ki se bo na račun Mercatorja umaknil iz Srbije in Črne gore. Dogovorili so se, da bodo popolnoma spremenili upravljanje v celotni skupini.

Okvirni načrt je, da dokapitalizacijo Agrokorja in javne ponudbe za odkup delnic Mercatorja končajo do začetka prihodnjega leta, po tem pa bodo prestrukturirali celotno poslovanje v regiji.

Predvidena je ustanovitev družbe Adria Retail, ki bi lahko zaživela konec prihodnjega leta. Vodil jo bo Darko Knez, šef Konzuma. V upravi bo tudi obvezno vsaj predsednik uprave Mercatorja, če ne dva člana, ter tudi šefi iz Srbije in BiH, pravi Todorić.

O tem, koliko ljudi bo v Mercatorju izgubilo delo, ni dal enoznačnega odgovora. Kot pravi, Mercatorja v Sloveniji ne pozna tako dobro in ne ve, koliko ljudi je na posameznih delovnih mestih in kaj delajo. Dodaja, da delajo vse, da zaščitijo človekovo dostojanstvo in da spoštujejo delovno zakonodajo.

"Mislim, da ne bomo imeli velikih težav v Mercatorju, določene spremembe pa bodo, saj že zdaj vidimo, da je učinkovitost na nekaterih mestih premajhna. To vidimo v hrvaški družbi, ki je dobro pozicionirana na tem trgu," je dejal in dodal, da se morajo ljudje zavedati, da morajo narediti uspešno družbo.

O umiku slovenskih dobaviteljev s polic v času spora z Boškom Šrotom in Igorjem Bavčarjem pravi, da to ni bila ena boljših odločitev. Slovenske znamke sedaj so v Konzumu, bi pa lahko bila menjava večja, priznava. "Če imate močno trgovsko znamko, je neizogibno, da jo trgovec prodaja. In to je največja napaka, ki smo jo naredili," je dejal.

Pravi, da je za regijo zelo pomembno, da se trgovina koncentrira, da bi se lahko zaščitili domači dobavitelji.

"Govorijo, da bomo prodajali samo Agrokorjeve izdelke. Pa pojdite v Beograd v Ideo in poglejte, kaj prodajamo. Drugič, mi izdelujemo le sladoled, olje in margarine, meso in mesne izdelke in vode. Pa saj nismo nori, da bi jamnico vozili v Slovenijo, če pa se radenska tako dobro prodaja. Pri sladoledu smo tako ali tako že drugi na vašem trgu. Margarine in majoneze ne delate. Drugega pa nimamo," je dejal.

Pravi, da se ne boji varuhov konkurence, priznava pa, da bodo imeli s tržnimi deleži na Hrvaškem težave in da bodo morali veliko prodati, zapreti. Za Srbijo pa napoveduje "tržno revolucijo"; tam je le en velik igralec, zato bosta dva močna boljša za porabnike, meni Todorić.

Šef Agrokorja zanika, da bi ga politika podpirala. "Nikoli! Iva Sanaderja, recimo, sem srečal mogoče trikrat v šestih letih. Zlatka Matešo, ki je bil tudi šest let premier, pa nikoli. Enako tudi ne pri drugih," pravi. Zanika tudi, da bi kdo od premierjev prišel k njemu. "Nikoli. Mogoče je bilo pri meni šest ministrov. Z Mercatorjem se ukvarjam veliko let, pa nikoli nisem o tem vprašal nobenega politika, nobeden ni mene."