Tragično

Je vagon s praznim tovornjakom odpihnil močan veter?

T.L./STA
2. 1. 2019, 22.25
Posodobljeno: 2. 1. 2019, 22.31
Deli članek:

Nesreča na Danskem ni prva hujša železniška nesreča v Evropi.

Reuters
Vzrok nesreče še ni znan.

V železniški nesreči na Danskem je po podatkih danskih železnic v sredo umrlo šest ljudi. 16 ljudi je ranjenih. Nesreča se je zgodila na mostu, ki povezuje dva danska otoka. Tik pred nesrečo je na Danskem pihal silovit veter. Gre za najhujšo železniško nesrečo na Danskem po letu 1988, ko je umrlo osem ljudi, 72 jih je bilo ranjenih.

Zaradi silovitega vetra nad Skandinavijo je bil železniški promet v sredinih jutranjih urah skorajda edino prevozno sredstvo za prečkanje danskega mostu, na katerem se je zgodila usodna nesreča. Zaradi vetrovnega vremena so namreč omejili prevoze s trajekti, oba največja danska mostova, tudi tistega, kjer se je zgodila nesreča, so zaprli za cestni promet.

Vzrok nesreče uradno še ni znan. Danski mediji so poročali, da naj bi se nesreča zgodila, ko je potniški vlak trčil v tovorni vlak. Na vlaku je bilo v času nesreče 131 potnikov in trije člani osebja.

Reuters
Vzrok nesreče še ni znan, kroži več možnih scenarijev.

Različi scenariji vzroka nesreče

Po poročanju nemške tiskovne agencije dpa se je nesreča zgodila okoli 7.30, ko je potniški vlak trčil v nek predmet, morda v del nasproti vozečega tovornega vlaka, zaradi česar je moral potniški vlak silovito zavirati. Po navedbah AFP naj bi zaradi silovitega vetra odtrgalo streho tovornega vlaka, ki je zadela v nasprotni smeri vozeči potniški vlak.

Tiskovni predstavnik lokalne policije je dejal, da nima ostalih podrobnosti o nesreči, dodal pa, da policija ve, da je nek predmet zadel vlak.

Reuters je na spletni strani kasneje poročal, da bi lahko vlak zadela ponjava s tovornega vlaka. Na fotografijah s prizorišča nesreče je bilo videti, da je tovorni vlak prevažal pivo danske pivovarne Carlsberg. Tiskovni predstavnik pivovarne Carlsberg je potrdil, da je bil tovorni vlak, ki je bil na poti iz Carlsbergove pivovarne Fredericia v Kobenhavn, vpleten v nesrečo.

Po poročanju lokalnih medijev bi nesrečo lahko povzročil prazni tovornjak na tovornem vlaku. Ta se je zaradi močnega vetra verjetno prevrnil ali pa ga je odpihnilo z vagona transportnega vlaka.

Po besedah preiskovalca Boa Haaninga je potniški vlak najbrž trčil v prevrnjeni tovornjak.

Poročali smo, da je danski premier Lars Lokke Rasmussen družinam žrtev že izrekel sožalje. Odzvala se je tudi danska kraljica Margrethe II. Kot so objavili na uradni strani kraljeve hiše, je kraljica zaradi nesreče globoko užaloščena. "Moje misli in najgloblje sočutje veljajo tako družinam umrlih kot ranjenim," se je odzvala. 

Odzval se je tudi predsednik Evropske komisije Jean-Claude Juncker ter sorodnikom in prijateljem žrtev izrekel sožalje. 

Nesreča se je zgodila na mostu, ki povezuje otoka Zealand, kjer je tudi prestolnica Koebenhavn, in Funen. 18 kilometrov dolg most je bil zaradi močnega vetra zaprt za cestni promet, a so ga v sredo popoldan ponovno odprli. Po nesreči je bil v celoti čez most prekinjen železniški promet. Silovit veter je reševalcem tudi otežil dostop do kraja nesreče.  

Prek Velikega pasu vsak dan z vlakom potuje okoli 21.000 potnikov. Vsak dan most prevozi tudi več kot 27.000 vozil. Most je del prometne infrastrukture, ki Dansko povezuje z Nemčijo in Švedsko. 

Silovit veter je že pred nesrečo na Danskem poskrbel za izpade elektrike in nevšečnosti v cestnem in trajektnem prometu tudi v drugih delih Skandinavije. Na Švedskem je bilo tako zaradi podrtih dreves v sredo zjutraj brez elektrike več kot 100.000 gospodinjstev.

Reuters
Policija na kraju dogodka.

Kronologija nekaterih najhujših železniških nesreč v Evropi z več kot deset smrtnimi žrtvami po letu 1970

Junij 1972 - Francija: V kraju Vierzy na severu države se je na dva vlaka zrušil predor. 108 ljudi je umrlo, 111 pa je bilo ranjenih.

Julij 1972 - Španija: V bližini Seville je potniški vlak trčil v stoječi vlak. Umrlo je 77 ljudi.

Avgust 1974 - Jugoslavija: 153 ljudi je umrlo v trčenju dveh vlakov pri Zagrebu.

Januar 1979 - Turčija: V trčenju lokalnega in hitrega vlaka na turški železniški postaji Behichey je umrlo 30 ljudi, ranjenih je bilo 95 ljudi.

Avgust 1987 - Sovjetska zveza: V trčenju potniškega in tovornega vlaka na postaji Kamenska pri Rostovu na Donavi je umrlo 106 ljudi.

Junij 1988 - Sovjetska zveza: Skoraj sto mrtvih in več kot 200 ranjenih so našteli, potem ko je razneslo vlak, ki je prevažal eksplozive. Do eksplozije je prišlo kakih 500 kilometrov vzhodno od Moskve.

Junij 1989 - V veliki eksploziji plina in požaru na železniški postaji Ufa vzhodno od Moskve, mimo katere sta peljala dva vlaka, je umrlo 645 ljudi, vključno s 181 otroki.

Junij 1998 - Nemčija: V iztirjenju vlaka ICE blizu kraja Eschede je umrla 101 oseba. Krivo je bilo polomljeno kolo na vlaku.

Oktober 1999 - Velika Britanija: Na zahodu Londona sta trčila potniška vlaka. 31 ljudi je umrlo, ker je eden od strojevodij spregledal znak za zaustavitev vožnje.

Januar 2000 - Norveška: Življenje je izgubilo 19 ljudi, potem ko sta na enotirni progi severno od Osla trčila vlaka. Strojevodja regionalnega vlaka ni upošteval signalizacije.

Junij 2003 - Španija: Pri Chinchilli na jugozahodu države je hitri vlak trčil s tovornim. 19 ljudi je umrlo zaradi napačne signalizacije.

Januar 2005 - Italija: Na enotirni progi med Bologno in Verono je potniški vlak trčil s tovornim. Mrtvih je bilo 17 ljudi. Strojevodja je v gosti megli spregledal signal za zaustavitev vožnje.

Januar 2006 - Črna gora: V bližini Podgorice je iztiril regionalni vlak, štirje vagoni so padli v sotesko. 45 ljudi je umrlo, 198 je bilo ranjenih. Vlaku so odpovedale zavore.

Junij 2009 - Italija: Na železniški postaji v Viareggiu v Toskani je eksplodiral tovorni vlak, ki je prevažal zemeljski plin. 31 ljudi je umrlo, kakih 1000 so morali umakniti na varno.

Februar 2010 - Belgija: V jutranji gneči je strojevodja v bližini Bruslja spregledal signal za zaustavitev vožnje. Dva vlaka sta trčila. Umrlo je 18 ljudi, kakih 80 jih je bilo ranjenih.

Marec 2012 - Poljska: 16 ljudi je izgubilo življenje, ko sta čelno trčila dva vlaka s skupno 350 potniki. V nesreči severno od Krakova, je bilo ob tem poškodovanih okoli 50 ljudi.

Julij 2013 - Španija: Pred Santiagom de Compostela je iztiril hitri vlak, ki je v v ovinek namesto z 80 kilometri na uro zapeljal s 179 kilometri na uro. Umrlo je 79 ljudi, okoli 140 jih je bilo ranjenih. Strojevodja naj bi prepozno zaviral, ker se je pogovarjal po telefonu.

Julij 2014 - Rusija: V Moskvi je med jutranjo konico iztiril vlak podzemne železnice. Umrlo je 22 ljudi, več kot 160 pa jih je bilo ranjenih.

November 2015 - Francija: V nesreči med poskusno vožnjo francoskega hitrega vlaka TGV, ki se je v bližini Strasbourga končala z iztirjenjem, je umrlo najmanj deset ljudi, večinoma tehnikov.

Februar 2016 - Nemčija: V čelnem trčenju dveh regionalnih vlakov na Bavarskem je umrlo 12 ljudi, okoli sto jih je bilo poškodovanih.

Julij 2016 - Italija: V čelnem trčenju dveh potniških vlakov na jugu Italije je umrlo najmanj 20 ljudi, 34 jih je bilo ranjenih.

Julij 2018 - Turčija: V iztirjenju vlaka na severozahodu Turčije je umrlo 24 ljudi. Nesrečo naj bi zakrivile obilne padavine, ki so spodkopale železniške tire.