Ford kuga 2.5 duratec FHEV vignale

Eleganca, udobje in hibrid

8. 1. 2024, 06.17
Deli članek:

Kuga je v svoji tretji generaciji in ponuja zares širok razpon različnih pogonov, opreme in ne nazadnje tudi variacij v podobi.

Artur Švarc
Tretja generacija kuge je na cesti od pomladi 2019, letos prihaja prenova.

SUV C-segmenta s španskim poreklom, ko gre za fante, ki privijajo vijake, je v tretje na trgu od pomladi 2019 in je z okoli 120 tisoč prodanimi primerki letno še vedno zelo uspešen predstavnik v svojem segmentu. Na testu smo imeli že marsikaj, športno nastrojeno različico ST-line in priključni hibrid, zdaj je na vrsti še klasični hibrid in podoba najvišjega paketa Vignale.

Tu lahko pričakujete večerno toaleto za opero – kovinsko črno barvo in 20-palčna siva platišča za doplačilo, z napisom Vignale namesto Kuga na zadku in obilico kromiranih dodatkov, tako okoli sprednje maske, z valovi v sami maski in okoli meglenk. Prestižno eleganco kuga kot Vignale razkazuje tudi v notranjosti, v obliki usnjenih sedežev in volana, usnja na zgornjem delu armaturke in sredinski konzoli ter z vstavki temnega lesa. Malce bolj plebejska je plastika na spodnjem, manj vidnem delu in na oblogah vrat. O samem dizajnu bi lahko razpravljali ob okrogli mizi. Neke drzne in inovativne definicije dizajna pač ne bomo našli, je pa zato bolj usmerjena k uporabniški noti z velikimi digitalnimi zasloni za merilnike in infozabavni sistem ter smiselno razporeditvijo vseh potrebnih stikal.

Artur Švarc
Prtljažnik meri 405 litrov, tepih z napisom Kuga je za doplačilo tudi pri tej opremi.

Ravno prav sodoben

Kuga je ravno toliko star avto, da se ni v celoti ogrel za nesmiselno digitalizacijo, in zato ponuja zelo pregledno klasično razporeditev nadzora klimatske naprave, skupaj z možnostjo ogrevanja sedežev in sprednjih stekel. Navada, ki so jo najnovejši fordi že premaknili na zaslon. Ne manjka niti možnost brezžičnega polnjenja mobilnika, pri Fordu so pomislili na vse z novimi in manj novimi telefoni in omogočili oba USB-priključka. Izven zaslona so ostali tudi osnovni gumbi za predvajalnik in radio.

Digitalni merilniki pred voznikom omogočajo več prikazov, tudi pregled nad delovanjem hibridne enote in koliko smo dejansko prepeljali na elektriko. Nekih pretiranih kilometrov ne boste dosegli, ker je to klasični in ne priključni hibrid, je pa dovolj za osnovne premike avtomobila pri nižjih hitrostih in nekaj nižjo porabo.

Artur Švarc
Oprema Vignale pri kugi prinaša obilico kroma in elegance

Sam hibridni pogon je »sproščen«, kar pomeni, da 2,5-litrski bencinski motor diha z običajnimi pljuči brez prisilnega polnjenja, niti ni pretirano navit s kakim pomanjšanim mlinčkom, ki poka od moči (in porabe). V sklopu je še elektromotor, baterija s kapaciteto 1,1 kWh in brezstopenjskim menjalnikom. V testnem primerku se moč prenaša na sprednji kolesni par, lahko pa pri prodajalcu date kljukico tudi za štirikolesni pogon. Skupna sistemska moč je 140 kW (190 KM), seveda odvisno od stanja baterije in še nekaterih parametrov. Zanimiv je brezstopenjski menjalnik, ki svojo dušo zelo dolgo uspešno skriva in šele ob zares izdatni želji po pospeševanju pusti bencinskemu motorju v visoke vrtljaje. Pospeški so v mejah normale, pri višjih hitrostih, sploh pa na avtocesti, kugi rahlo zmanjka sape.

Bogata oprema

Kaj bomo rekli o porabi? Hibrid kot nuja ali želja po varčevanju. Sam še vedno iščem opravičilo, zakaj kombinacija, proizvajalci so jo s pomočjo birokratov, ki so jim na čelo prislonili pištolo emisij, že davno našli. S tem pogonom bo avto namenjen predvsem tistim, ki cenijo udobno vožnjo in uživajo v porabi. Z zelo umirjeno mestno vožnjo jo spravimo celo pod šest litrov, na avtocesti bo seveda šla tja čez 8, odvisno, kako zelo se vam mudi.

Artur Švarc
Klasični 2,5-litrski bencinski motor s 122 kW je osnova hibridnega pogona.

Kuga je eden od predstavnikov svoje vrste, ki nudi zelo udobno vožnjo, ne straši s pozibavanjem v ovinkih ali idejo, da bi kljub hitreje odpeljanemu odseku silila malce po svoje, ne opominja na gradbene delavce, ki so pred kratkim že stotič zaflikali asfalt, 20-palčnim platiščem navkljub in dobro pusti tudi zvoke izven avtomobila. Oprema Vignale kot vrh ponudbe je vezana le na oba hibrida, klasičnega in priključnega, pri čemer je slednji dražji še za šest tisočakov in pol. Če gremo nivo nižje, se poraba giblje v ekvivalentu dizelskih motorjev, a za vrh opreme Vignale bo pač treba kombinirati bencin in elektriko.

Artur Švarc
Digitalni merilniki so pregledni in v visoki ločljivosti.

Nabor opreme je dolg kot staro leto – praktično je tu vse, kar si lahko zamislimo, ob ogrevanem volanu in sprednjih steklih celo ogrevana zadnja sedeža, česar v poznem poletju letošnje jeseni nismo potrebovali, bi pa zdaj prišlo prav. Tu so še aktivni tempomat in različni sistemi, da se peljete tam, kjer je cesta. Za to bodo pri uvozniku vzeli 37.870 evrov, za doplačilo pa so dodali panoramsko streho, samodejno ustavljanje in speljevanje, preklopno vlečno kljuko, 20-palčna platišča ter brezžično polnjenje telefona in tepih v prtljažniku. Cena potem naraste na 44.800 evrov.

TEHNIČNI PODATKI

motor: 4, vrstni; prostornina - 2488 cm3 ; moč - 122 kW (152 KM) pri 5500/min; navor - 200 Nm pri 4500/min; vrtina in gib - 89,0 mm x 100,0 mm; elektromotor - 92 kW (125 KM); sistemska moč - 140 kW (190 KM) pogon - spredaj; menjalnik - brezstopenjski; zavore - hlajeni diski spredaj, diski zadaj; gume - 245/45R20; mere (d/š/v) - 4629 mm x 1883 mm x 1658 mm; medosna razdalja - 2710 mm; obračalni krog - 11,7 m; prtljažnik - 405–1517 l; masa - 1701 kg; nosilnost - 514 kg; skupna dovoljena masa - 2215 kg; pospešek - 9,1 s do 100 km/h; najvišja hitrost - 196 km/h; rezervoar - 45 l; poraba WLTP - 5,4 l; emisije CO2 - 123 g/km; cena osnovnega - 37.870 evrov; cena testnega - 44.800 evrov

PLUS IN MINUS

+ pogon, poraba, udobje, oprema – nekaj preveč trde plastike SLIKE: Uvodna) Oprema Vignale pri kugi prinaša obilico kroma in elegance. 1) Tretja generacija kuge je na cesti od pomladi 2019, letos prihaja prenova. 2) Vignale pomeni tudi usnje in les, še vedno je nekaj (pre)trde plastike. 3) Klasični 2,5-litrski bencinski motor s 122 kW je osnova hibridnega pogona. 4) Prtljažnik meri 405 litrov, tepih z napisom Kuga je za doplačilo tudi pri tej opremi. 5) Digitalni merilniki so pregledni in v visoki ločljivosti.***