Premiera

Priljubljeni duster s hibridnim pogonom, dizla ni več

Peter Pirkovič
2. 12. 2023, 13.35
Deli članek:

Romunski proizvajalec je predstavil svojo tretjo izdajo uveljavljenega terenskega lisjaka, ki je bil deležen korenite oblikovne in tehnične prenove. Na slovenske ceste bo pripeljal maja prihodnje leto.

Dacia
Dacia Duster 2024

Pri avtomobilski znamki Dacia, ki je v začetku tega tisočletja ponovno oživela pod okriljem Renaulta, so ocenili, da je dusterja vredno ohraniti v ponudbi in ga popeljati v novo generacijo. Je priljubljen med kupci zaradi svojega vsestranskega karakterja, a ni na prvem mestu prodajne lestvice. To mesto zaseda sandero, ki je ne nazadnje tudi eden izmed bolj priljubljenih modelov na celotnem evropskem trgu.

Luč sveta je ugledal leta 2010, sedem let pozneje so na trg poslali novo generacijo, zdaj pa so razkrili povsem novo izdajo, ki na ceste pripelje sredi prihodnjega leta. Skupno so v 44 državah po svetu, kjer se ta aktivno prodaja, v 13 letih zabeležili nekaj več kot 2,2 milijona prodanih primerkov. Zanimiv je tudi podatek, da v romunski tovarni dnevno izdelajo tisoč primerkov, kar z drugimi besedami pomeni, da je vsako minuto rojen en duster. Oblikovne smernice novega dusterja je že pred časom začrtal študijski terenski velikan Bigster, ki smo ga prvič videli že leta 2021. Oblikovalci so se držali všečne oblikovne identitete, ki dusterju prinaša robusten videz, poudarjeno sprednjo masko z novim logotipom in povsem novo obliko zadnjega dela. Z dolžino 4,34 metra je tretja izdaja pravzaprav dimenzijsko zelo podobna aktualnemu modelu, a je prehod na konstrukcijsko osnovo CMF-B omogočil povečanje prostora za potnike, predvsem na zadnji klopi, za odtenek se je povečal tudi prtljažnik, katerega osnovni volumen znaša 472 litrov. Hkrati so razvojniki uredili možnost, da strešni prtljažnik prenese do 80 kilogramov teže – ker duster kliče po terenskih pustolovščinah.

Dacia
Dacia Duster 2024

Potniška kabina je prav tako v celoti osvežena ter že na prvi pogled prinaša izbor zelo kakovostnih materialov in napredek pri digitalizaciji upravljanja. Analogne merilnike je nadomestil sedempalčni prikazovalnik, osrednji zaslon na dotik, ki pri najvišjemu paketu opreme meri 10,1 palca in je rahlo obrnjen proti vozniku, pa omogoča lahkotno povezovanje s pametnimi telefoni, brezžično kakopak, čeprav ima ob strani vgrajene štiri osvetljene USB-vhode in posebno držalo za telefon. Upravljanje klimatske naprave s fizičnimi gumbi so postavili nekoliko nižje, prav tako je na tem delu urejenih kar nekaj odlagalnih mest in možnost brezžičnega polnjenja naprav. V primeru samodejnega menjalnika bo upravljanje potekalo prek selektorja, pri ročnem menjalniku pa s klasično menjalno ročico. Izpostaviti velja še to, da je ta po vzoru joggerja lahko opremljen s posebnim spalnim paketom, ki vključuje dvojno posteljo, dolžine 1,90 metra in širine do 1,30 metra, mizico in prostor za prtljago.

Dacia
/

Tretja generacija gre v prodajo brez možnosti izbire dizelskega motorja. Osredotočeni bodo na uveljavljen bencinski motor Eco-G, ki ga poganja tudi utekočinjen naftni plin (LPG), in po njihovih meritvah duster lahko prevozi tudi do 1300 kilometrov brez postanka. Priljubljena izbira med kupci bo gotovo tudi 96-kilovatni 1,2-litrski TCe 130 z dodatkom 48-voltne elektrifikacije. Ta pogonska enota bo na voljo v kombinaciji z dvo- ali štirikolesnim pogonom. V primeru slednjega, sistem 4 x 4 Terrain Control uporabniku omogoča izbiro petih različnih načinov delovanja, z 21,4 centimetra oddaljeno karoserijo od tal, izboljšanim vstopnim in izstopnim kotom ter s pomočnikom za nadzorovan spust pa bo vožnja po terenu še bolj uživaška. Tretji motor in popolna novost za dusterja je Renaultova hibridna pogonska enota z oznako Hybrid140. Združuje 1,6-litrski štirivaljni bencinski motor, dva elektromotorja (eden kot visokonapetostni zaganjalnik), 1,2-kWh baterijo in samodejni menjalnik. Skupna sistemska moč znaša 103 kilovate (140 KM).

Dusterja so opremili tudi z bogato bero varnostnih asistenc, s čimer romun še nekoliko dviguje raven varnosti. Izpostaviti velja tudi dejstvo, da je v njem uporabljene veliko reciklirane plastike, popolnoma so se odrekli usnju in kromu, da se omeji uporabo papirja, pa so zmanjšali velikost navodil za uporabo. Cenik zanj v tem trenutku še ni dostopen širši javnosti.