NAGRADA ZA KAKOVOST IN DIZAJN 2018

Veliko več kot vidi oko

Oglasno sporočilo
9. 11. 2018, 14.00
Posodobljeno: 9. 11. 2018, 14.14
Deli članek:

Podjetju Gledring d.o.o. smo podelili posebno nagrado za kakovost in dizajn njihovih gumijastih tepihov in korit za prtljažnike.

AUTO BILD Slovenija
Urednik AUTO BILD Slovenija, Božo Lalić (levo) in direktor podjetja Gledring d.o.o., Stojan Gledj. Posebno nagrado za kakovost in dizajn smo podelili prvič.

Slovenija je majhna država in Slovenci smo majhen narod, a le poglejte, kaj vse zmoremo! Pohvalimo se lahko z izjemnimi športniki, svetovno priznanimi znanstveniki, umetniki in ne navsezadnje tudi uspešnimi podjetniki. Vsekakor smo lahko ponosni na slehernega izmed njih! Po našem prepričanju je zelo pomembno, da pri prepoznavnosti države in naših podjetij v svetu vsak izmed nas stori, kar lahko, zato smo se z letošnjim letom odločili prvič slovenskemu podjetju podeliti nagrado za kakovost in dizajn. To si po naši oceni zasluži podjetje Gledring d.o.o..

Biti dober je eno. Trajno rasti, se razvijati in ob tem svojim strankam stalno nuditi dodano vrednost pa nekaj popolnoma drugega. Podjetje Gledring d.o.o. je eno izmed podjetij, ki jih navdihuje ravno slednje, zato tudi ni slučaj, da delujejo že od leta 1949. Na začetku so bili posvečeni izdelovanju tehničnih izdelkov iz gume, predvsem za tovarne in stroje po nekdanji Jugoslaviji. »Vedno smo bili drugačni,« pravi Stojan Gledj, sin ustanovitelja in s svojo ženo Barbaro solastnik podjetja. Tako je bilo tudi takrat, saj je bilo podjetje znano po hitrem prilagajanju in uvajanju novih materialov. Bili so eni izmed prvih gumarjev, ki so pričeli uporabljati silikon v proizvodnji.

"V poslu, ki ga opravljaš, moraš biti čedalje boljši. Za vsakim izdelkom so leta in leta trdega dela." 
Stojan Gledj

Ko sta leta 1986 podjetje prevzela Stojan in Barbara Gledj, sta se usmerila v gumijaste izdelke za končnega kupca. Padla je ideja o gumijastih tepihih za avtomobile, na katere so tudi vtisnili logotip podjetja. Posebnost njihovih gumijastih tepihov je bila, da se jih je lahko prilagodilo z rezanjem po predvidenih linijah, tako da si je vsak lahko oblikoval tepih, kot ga je potreboval za svoj avtomobil. »Stalno se razvijamo naprej, in to pri tisti stvari, ki jo obvladamo. Stalno držimo to rdečo nit,« pravi Stojan Gledj. Skladno s tem so leta 2007 pričeli izdelovati tudi tipske gumijaste tepihe.

AUTO BILD Slovenija
Moderna stavba Gledring d.o.o.

To je bila tudi ena večjih prelomnic podjetja. Enako velja za leto 2012, ko je v vodstveni položaj podjetja stopila tretja generacija v družini. Luka Gledj je zagnal spletno trgovino withcar.si, ki je postala ena prvih spletnih trgovin s tipskimi izdelki za osebna vozila pri nas. Spletna trgovina zdaj deluje po celotni Evropi pod lastnimi domenami in piše svojo zgodbo o uspehu.
Danes ima vsak četrti avtomobil v Evropi gumijaste tepihe tega slovenskega podjetja, kar je svojevrsten uspeh. Ko si pobliže pogledamo njihove tepihe in korita, hitro postane jasno, da sta oblika in funkcija zelo premišljeno in smiselno zasnovani. V dizajnu se skriva veliko več kot le zaščitni znak znamke, torej veliko več, kot vidi oko na prvi pogled. Nagrada, ki jo tako letos prvič podeljujemo podjetju, je oblika priznanja za uspeh, ki mu ne kaže konca. Kljub vsemu pa je Stojan Gledj pozoren in v mislih že v prihodnosti. »Danes nihče ne ve, kaj bo tako rekoč čez deset dni, vemo pa, da kujemo svojo prihodnost,« je bila ena izmed njegovih ključnih misli.

TEPIHI IN KORITA GLEDRING

Vsak tipski gumijasti tepih je oblikovan tako, da se popolnoma prilega modelu vozila. To tudi pomeni, da imajo tepihi nameščene čepe za pritrditev na originalnih mestih, tako da se lahko varno pritrdijo na tla in se ne premikajo po vozilu. Oblika vzorca tepihov je brez ostrih robov, tako da se umazanija pri čiščenju ne zatika, zunanji rob pa dvignjen na 13 milimetrov, kar prepreči iztekanje vode ali druge umazanije iz tepiha v kabino. Zdržljivost tepihov je zaradi visokokakovostne gume nadpovprečna (povprečno 150.000 km), naraven material pa je prijetnega vonja, kar stranke še posebej rade pohvalijo.

AUTO BILD Slovenija
Popolno prileganje tipskega gumijastega tepiha. Rob prepreči iztekanje tekočine, čiščenje je preprosto.

Podoben koncept je vodil obliko in funkcionalnost korit za prtljažnike. Korita imajo zunanji rob visok dva centimetra in se prilega prtljažniku vozila, tako da umazanija ne more iz korita. Dizajn notranjih členov preprečuje odtekanje tekočine in umazanije po koritu, prav tako pa preprečuje drsenje tovora. Tudi pri koritih ni ostrih robov, tako da je čiščenje enako enostavno kot pri tepihih. Obliko korita so razvijali več let, pred serijsko proizvodnjo so izbirali med 70 različnimi dizajni, ki so zadostili estetskim, funkcionalnim in praktičnim zahtevam. Skupaj s svojim laboratorijem in tremi zunanjimi so razvili in patentirali material Rubbasol, iz katerega je korito narejeno. Gre za sintezo med plastiko in gumo, ki združuje dobre lastnosti obeh materialov, konkretno fleksibilnost gume in fizikalno vzdržljivost plastike. Prednost je tudi v manjšem številu odpadkov, manjši teži in prijaznosti do okolja. Rubbasol je prejel številne certifikate, ki kupcu zagotavljajo neoporečnost, med drugim tudi prehrambnega. Velika posebnost Gledringovih korit je Doggymat. Gre za patentiran tepih, ki se namesti na korito in s katerim prekrijemo odbijač, da ga zaščitimo pred praskami in poškodbami – npr. pri skoku kužka v prtljažnik ali na koncu koncev obuvanju pohodnih čevljev ali pancerjev. Doggymat lahko namestimo tudi na drugo stran korita in z njim prekrijemo zadnje strani naslonov zadnjih sedežev, če bi jih morali zaščititi.

AUTO BILD Slovenija
Doggymat je dodaten tepih, ki ga namestimo na korito in s katerim prekrijemo odbijač.

Za revijo Auto Bild Slovenija in o podjetju in njegovi viziji spregovoril ravno Stojan Gledj. Spodaj si lahko preberete njegov intervju.

AUTO BILD Slovenija
Stojan Gledj, direktor in solastnik podjetja Gledring d.o.o.

AUTO BILD Slovenija: Naslednje leto slavite 70. obletnico podjetja. Kako se je vse skupaj sploh pričelo?

V času po koncu druge svetovne vojne je bilo pomanjkanje vsega in oče je začel izdelovati tesnila. Do leta 1991 smo tako bili eno največjih podjetjih za izdelavo tesnil v Jugoslaviji. Že od samega začetka smo se ukvarjali z izdelki iz gume in plastike, a poudarek je bil na gumi. Vedno smo želeli imeti lastno blagovno znamko in podpis na svojih izdelkih. Avtomobilizem nam je bil zmeraj blizu, tepihov takrat ni bilo in tako smo se odločili razviti svoje.

Na začetku ste delovali v Ljubljani, zatem ste izbrali industrijsko cono Logatec.

Bila je potreba po večjih prostorih. Takrat še tu okoli ni bilo skoraj nobene hale, kot je to danes. Ko sem Barbaro prvič pripeljal sem, so bile samo kraške vrtače in divji svet z enim daljnovodom. Pripeljal sem jo februarja, bilo je –15 °C in nekaj snega. Rekel sem, da bo tukaj hala. Čeprav na začetku ni bilo videti, je to bila dobra odločitev in ena večjih prelomnic podjetja.

Zakaj so vaši tepihi postali tako uspešni?

Ko smo se lotevali izdelave tepihov, so bili tepihi poznani po dizajnu vaflja, torej kockasti, in brez identitete. Stalno so bile težave s čiščenjem in iz lastnih izkušenj smo pričeli z nadgrajevanjem dizajna, tako da je uporabniku prijaznejši. Ta dizajn je naše tepihe dvignil nad ostale proizvajalce v tistem času. Kupci so hitro prepoznali, da si ponudil rešitve, ki so uporabne in odgovarjajo na dejanski problem. 

AUTO BILD Slovenija
Če Doggymat položimo na drugo stran, lahko z njim zaščitimo tudi zadnje strani naslonov sedežev.

Sčasoma ste se pričeli premikati k tipskim tepihom.

Univerzalne tepihe so prej obvladovali Kitajci s cenenimi materiali, ki so tudi smrdeli. Ti univerzalni tepihi se zdaj umikajo s tržišča, na njihovo mesto pa stopajo tipski tepihi. Razlika v ceni med univerzalnimi in tipskimi tepihi je zelo majhna. Nekoč so bili tipski tepihi le tekstilni. Tisti, ki so hoteli imeti v kabini lepo, so izbirali ravno te tekstilne tepihe, saj guma ni nudila estetskega videza. A zdaj se tudi to spreminja in gumijasti tepihi so pričeli nadomeščati tekstilne. Naše podjetje letno razvije vsaj 100 novih modelov tepihov in to je za nas že skoraj serijski postopek. Danes smo sposobni v približno 14 dnevih preiti od prvega merjenja do serijske izdelave tepiha.

"Material naročiš, stroj kupiš,

stavbo zgradiš, delavcev pa ni."
Stojan Gledj

Pa korito za prtljažnike?

Korito za prtljažnike je veliko bolj mukotrpno in od prvega osnutka do prodaje je trajalo tri do štiri leta. Izločali smo med okoli 70 različnimi dizajni, na koncu so se odločili za obstoječega.

AUTO BILD Slovenija
Testiranje kakovosti končnega izdelka z lastnim naprednim robotom, ki simulira premikanje potnikove noge med vožnjo.

Kljub napredni tehnologiji mere za nove izdelke še vedno jemljete ročno.

Še vedno najbolj zaupamo ročni metodi. Za vsako merjenje potrebujemo kar nekaj ur, saj hočemo, da so mere točne in se tepihi popolnoma prilegajo avtomobilu. Samo izurjeni krojač zna prepoznati pasti v oblikovanju, ki ga samodejni merilni sistemi ne opazijo. Kljub vsej tehnologiji je ročno merjen je še vedno najboljše. Seveda so odstopanja tudi pri vozilih z volanom na desni ali levi strani. To je zelo kompleksna stvar in je ne zaupamo nikomur drugemu.

Danes tepihe in korita prodajate po vsem svetu, prodaja prek spleta pa je prav tako vedno večja.

Na prvem sejmu, ki smo ga obiskali s tem dizajnom in 40 modeli tepihov, nismo vedeli, kaj nas čaka. V Frankfurtu so nas prvič spoznavali in malo preskusili. Drugič je že večja veljava, zatem pa se začne rast. Dizajn in kakovost sta pri tem ključnega pomena. Vsak obisk sejma nam zdaj odpira nova tržišča. Poleg obstoječih, kot so Evropa, Rusija in Amerika, se zdaj ukvarjamo še s tržišči, kot so Južnoafriška republika, Nova Zelandija, celo Zambija in Salomonovi otoki. Če drugi vidijo, da se izdelek prodaja po več državah, se veča zaupanje. Uspelo nam je ustvariti znamko, ki slovi po kakovosti in dovršenosti, izdelki se prodajajo praktično sami od sebe. S promocijo podjetja na drugih trgih se sploh ne ukvarjamo, razen z obiski na mednarodnih sejmih. Spletni portal Withcar pa je popolna zgodba o uspehu. Je naše okno v svet, pri katerem dosežemo končnega kupca. Tukaj še v bodoče vidimo veliko možnost za naše izdelke.

AUTO BILD Slovenija
Oblikovanje izdelkov je enako zahtevno, kot je tudi testiranje. Podjetje velik pomen daje zdržljivosti tepihov, ti povprečno zdržijo 150.000 kilometrov.

Kakšni so trenutno največji izzivi za vaše podjetje?

Za nas je največji izziv hitra rast, s katero se soočamo zadnja leta, saj moramo zagotavljati tako vedno večje količine izdelkov kot tudi nove in nove modele. Vedno moramo biti v koraku s časom in izzivov je tu veliko, saj moramo biti stalno v gibanju, da smo pravi čas na trgu z novimi izdelki. Poleg tega nam predstavlja velik izziv dobiti ljudi,ki bodo znali in hoteli delati. Tega zdaj res manjka. Potrebovali bi 15 do 20 ljudi, ki bi jih zaposlili takoj. Material naročiš, stroj kupiš, stavbo zgradiš, delavcev pa ni.”

Pa cilji, ki jih želite doseči?

Naša vizija je biti ena vodilnih blagovnih znamk na našem področju v svetu. V tem tudi vidimo sigurnost v našem poslovanju. Tako se ne vežemo na enega kupca ali eno državo, temveč vidimo rast v obvladovanju čim več držav in kupcev. Odrekli smo se že proizvodnji tepihov za velika avtomobilska podjetja, ravno zato, ker bi zavzeli prevelik delež znotraj naših proizvodnih kapacitet in bi s tem otežili širjenje naše blagovne znamke. 

AUTO BILD Slovenija
Pisarna podjetja, ki prodaja po celem svetu.

Že več desetletjih delujete na avtomobilskem trgu. Kam po vašem mnenju kaže prihodnost?

Danes nihče ne ve, kaj bo tako rekoč čez deset dni. Še toliko pomembneje je, da se pravilno odločaš. Ena napačna poteza lahko pokoplje tudi velikansko podjetje. Za vse prihajajo težki časi v tem smislu, da bo potrebno izbrati pravilno pot, kako nadaljevati, saj je toliko sprememb na toliko nivojih, da je zelo težko napovedati, kaj se bo dogajalo v naslednjih letih. Gotovo je, da bodo obstala samo podjetja z lastno identiteto.

Ampak tepihi bodo vedno.

Tepihi bodo vedno. Vprašanje pa je, kakšen tepih bo kupec želel v prihodnosti. Seveda pa tudi, na kakšen način bo ta tepih proizveden, iz kakšnega materiala bo in kako bo tepih prišel do kupca. Na nas je, da sledimo trendom avtomobilske industrije oz. jih sami narekujemo.