PREIZKUSILI SMO

Zanimiva podoba

Gorazd Mavretič / AUTO BILD Slovenija
20. 2. 2018, 12.15
Posodobljeno: 20. 2. 2018, 13.01
Deli članek:

Renault captur je še eden od nizov mestnih križancev, ki s podobo vabijo tudi na manj urejene terene. Gre bolj za videz in manj za uporabnost.

AUTO BILD Slovenija
Renault captur je eden najbolje prodajanih SUV-jev v Sloveniji.

Renault captur outdoor je bil testni avtomobil, s katerim smo prevozili kar nekaj kilometrov po slovenskih cestah. Na manj utrjene in kolovozne poti se nismo podali. Captur kljub šminki paketa Outdoor ostaja predvsem mestni potovalni avtomobil. S sistemom za optimizacijo oprijema pogonskih koles Extended grip zmore premagati tudi manj trdne podlage, a večjim terenskim podvigom res ni namenjen. Sistem je še najbolj uporaben v zimskih razmerah, ko lahko reši marsikatero zagato ob vožnji po zasneženi ali slabše spluženi cesti.

AUTO BILD Slovenija
Oranžna mu pristoji in se dobro ujema tudi s črno plastiko.

Zadnja prenova, ki so se je lotili pri Renaultu, capturja na prvi pogled ni spremenila. Zunanjost je dobila na novo oblikovane prednje dnevne LED-luči, LED-tehnologija pa se je delno preselila tudi v svetila na zadku. Nekoliko spremenjena sta maska in prednji del, ki sedaj sledi oblikovnim smernicam Renaultovih novih modelov. V verziji Outdoor so dodali še zaščito prednjega in zadnjega dela ter nekaj terenske kozmetike, da je avto na pogled nekoliko bolj robusten. 

Več sprememb je v notranjosti vozila. Poskrbeli so predvsem za prenovo materialov. Armaturna plošča ni več narejena iz trde plastike, temveč jo je nadomestil na otip in videz mehkejši in prijaznejši material. Smo pa spremembe začutili, ko smo sedli v notranjost vozila. Prenovili so nekatera stikala, medtem ko je osnovna linija voznikovega in osrednjega dela ostala praktično nespremenjena. Po slabih petih letih od začetka prodaje še ni nastopil pravi čas za povsem spremenjeno vozilo. Po drugi strani pa ne moremo prezreti povezave med cliom in capturjem, zato bosta korenite prenove verjetno deležna oba hkrati.

AUTO BILD Slovenija
Brez večjih sprememb v kabini, a dober multimedijski sistem in navigacija TomTom.

Vrnimo se k našemu testnemu primerku. Všeč nam je bila posebna oranžna barva, ki avtu daje nekaj elegance, še posebej v kombinaciji s črnimi stebrički in črno streho, na kateri je bilo tudi, sicer nepomično, panoramsko okno. Paket opreme Outdoor je nadgradnja že zelo bogatega paketa Intense. Vanj sodijo dvobarvna karoserija, platišča iz lahke litine, zunanja ogledala v barvi strehe, zaščita prednjega in zadnjega odbijača ter nekaj kromanih ter usnjenih dodatkov v notranjosti vozila. Za tisoč evrov doplačila vam paket Outdoor doda sistem za optimizacijo oprijema pogonskih koles Extended grip s pnevmatikami M+S, dodatno zatemnjena zadnja stekla, oblazinjenje sedežev v imitaciji usnja in blaga sive barve, aluminijasta pedala, multimedijski sistem R-Link evolution s 7-palčnim zaslonom na dotik, navigacijo TomTom in LED-osvetlitev v potniški kabini.

AUTO BILD Slovenija
Navigacija znamke TomTom.

Oprema je torej zelo bogata in dviguje vrednost vozila. Kot že omenjeno, notranjost razen zamenjave materialov za bolj kakovostne ni doživela sprememb. Ne deluje zastarelo, a bi morda vendarle bil čas za nekaj drugačnega. Še najmanj nam je bil všeč sistem, sicer samodejne klimatske naprave, ki res kliče po sodobnosti.

VŠEČ NAM JE

Varčen turbodizelski motor.

MANJKA

Oblikovna sprememba zunaj in znotraj bi bila dobrodošla. 

PRESENEČA

Bogat paket opreme Outdoor. 

Težave nam je povzročal tudi R-Link, ki ga nikakor nismo mogli povezati z našim pametnim telefonom. Zakaj se nikakor nista "začutila", nam je do konca testa ostala skrivnost. Verjetno je bila posredi kakšna tehnična napaka, ki bi nam jo na servisu bržkone hitro odpravili.

Boljši del mehanskega dela in vožnje je bil preizkušen 110-konjskega dizelskega motorja, ki ima pri Renaultu že dolgo tradicijo. Morda malce preglasen in pregrob, a zanesljiv, zmogljiv in varčen. Natančno preračunane stopnje šeststopenjskega ročnega menjalnika omogočajo dinamično vožnjo in dobre pospeške. Celo malo želje po dirkanju. Ob vsem tem pa motor ostaja izrazito varčen. Na našem testu smo dosegli povprečno porabo 5 l/100 km, kar je odličen podatek. Bolj umirjeni vozniki bi lahko porabo spravili celo na samo štiri litre. Captur načeloma ni neudoben, a morda je hrupa iz zunanjosti vseeno malo preveč in tudi vzmetenje ne uspe predelati vseh cestnih neravnin. V zavojih pa tudi hitro opozori, da so njegove meje postavljene relativno nizko. Kljub vsemu si zasluži oceno dobro.

AUTO BILD Slovenija
Poznavalci bodo videli nove žaromete in nekaj sprememb na prednji maski. Testiran model je namreč osvežena različica Capturja.

Odkupi se z že omenjenim motorjem, zadovoljivo prostornostjo potniškega prostora in prtljažnika ter v verziji Outdoor z zanimivo zunanjo podobo.

POD ČRTO

Prenovljeni captur je pridobil predvsem v notranjosti, kjer so uporabili boljše in kvalitetnejše materiale.

Captur sicer ni ravno poceni. Avto z osnovnim paketom Outdoor stane nekaj manj kot 21.000 evrov. Nekaj dodatkov, ki jih je imel tudi naš testni primerek, pa lestvico pomakne preko 22 tisočakov. Ni predrago za to, kar dobiš, se pa število konkurentov močno poveča. Od tam naprej pa svojo vlogo odigrajo razum, pripadnost znamki in zaupanje v tradicijo in zanesljivost. Nekaj od naštetega Renault zagotovo ima.