PREIZKUSILI SMO

Veliki adam

Gorazd Mavretič / AUTO BILD Slovenija
20. 2. 2018, 11.57
Posodobljeno: 20. 2. 2018, 12.14
Deli članek:

Že ob prvi predstavitvi nam je bil na pogled všeč. Morda tudi zaradi nekaj detajlov, ki jih podedoval po manjšem adamu. Je upravičil naše veselje?

AUTO BILD Slovenija
Odlični LED-žarometi za vrhunsko osvetlitev. Na voljo je veliko dodatne opreme.

Ime avtomobila je lahko nekoliko zavajajoče. Če bi poprosili nekoga, ki ga ne pozna, naj na osnovi imena poskuša opisati avtomobil in njegovo uporabo, bi verjetno zgrešil na celi črti. Crossland, pa še X nakazujeta na terensko naravnano vozilo. A temu ni tako. Opel crossland X je avto, ki mu teren ni pogodu. Njegovi so urbana okolja in urejene ceste. Mestni križanec, ki se bolj nagiba k običajnim avtomobilom kot pa tistim, ki vsaj po videzu delujejo nekoliko robustno. Avto je nastajal že med prodajo Opla francoskemu koncernu PSA, zato je nekaj francoskega vpliva že čutiti. A v osnovi je to še vedno opel z vsemi svojimi značilnostmi.

AUTO BILD Slovenija
Veliko večji je, kot se zdi na prvi pogled. Potrebam družine bo vsekakor zadoščeno.

Testni primerek nas je pričakal v tribarvni izvedbi. No, uradni sta dve, a če upoštevamo spodnjo zaščitno plastiko v črni barvi, so bile barve tri. Karoserija je bila odeta v svetlečo rdečo barvo, ki je delovala izredno šik in modno, streha pa se je bohotila v sivi. Atraktivnost so poudarile že barve, še delček pa je dodal stik strehe in karoserije na zadnjem delu avtomobila, ki je povzet, kot že zapisano, po manjšem adamu. Prednji del crosslanda X je oplovsko prepoznaven po črni maski z znakom tovarne in žarometih, podobnih, kot jih ima opel mokka, z dvema svetlobnima LED-linijama za dnevne luči. Zadek je nov, drugačen, z zanimivimi zadnjimi lučmi v dvojnem steklu in visoko linijo od odbijača do spodnjega roba zadnjega stekla. Stranska linija nas je navdušila zaradi nostalgičnega spomina na neke druge čase. Z zanimivo strešno linijo in dvobarvnostjo se zdi kot kočija iz preteklosti, prenesena v moderne čase. S čustvi je včasih križ in jih je tudi pri ustvarjanju tega novinarsko nevtralnega zapisa težko potlačiti. Crossland X nam je bil preprosto všeč, in to zelo všeč. Nekateri boste rekli, da smo čudni, a verjamemo, da nam boste mnogi pritrdili. Opel je potreboval takšen avtomobil, ki povzema uporabnost mestnega križanca in posebnost ter eleganco večje limuzine. Odlična kombinacija igrivosti, elegance in sodobnega oblikovanja.

VŠEČ NAM JE

Zunanja podoba z lebdečo streho.

MANJKA

Električna zavora bi bila pika na i. 

PRESENEČA

Prostornost in okretnost. 

Da ne bomo pretiravali in da nas ne bo preveč zaneslo, se preselimo v notranjost vozila. Še en krik navdušenja. Crossland X ima za volanom nove merilnike. Ne razlikujejo se veliko od ostalih, a so večji, prepričljivejši in dobro berljivi. Za dobro informiranost poskrbi TFT-zaslon, ki je svoje mesto našel med okroglima merilnikoma vrtljajev in hitrosti. Nova grafika in drugače prikazane vsebine so nas prepričale, da pri Oplu za razliko od mnogih ne bodo le kopirali merilnikov izza volana v vse svoje modele. Vozniku je na voljo tudi zaslon na vrhu armaturne plošče, na katerega se projicirajo najpomembnejši podatki o vožnji. Večfunkcijski volan je prijetno odebeljen, da je prijem zanesljiv, in zaradi svoje oblike ne moti pogleda na merilnike za seboj. Velik zaslon na sredini armaturne plošče je namenjen upravljanju navigacije, avdiosistema in telefona ter posredovanju informacij o stanju avtomobila. V spodnjem delu sredinskega dela je še komandna plošča samodejne dvopodročne klimatske naprave s tremi gumbi in nekaj stikali ter odličnim zaslonom za prikaz delovanja in izbrane temperature. Sedeži so udobni in dobro oprijemljivi s športnim pridihom zaradi možnosti podaljšanja sedalne površine. Prednja dva sta tudi ogrevana, prav tako je ogrevan volanski obroč. Crossland X je na vrhu konkurence, tudi ko merimo notranjo prostornost. Dolg je 4,2 metra in se ponaša z medosno razdaljo 2,6 metra.

AUTO BILD Slovenija
Rutinirano dodelana notranjost z dobrim občutkom zračnosti in finimi materiali.

Oblikovalci so obe meri dodobra izkoristili za oblikovanje prostorne notranjosti. Zadovoljiva višina in dolžina se še posebej odražata na zadnjih sedežih, kjer se sedi odlično. Nemška trdost sedežev bo razveselila vse, ki si želijo konkretno oporo svojemu hrbtu. Za zadnjo vzdolžno pomično klopjo pa je še najmanj 500 litrov prostora za prtljago. Pravi družinski avtomobil, ki s svojimi merami ne povzroča sivih las v ozkih mestnih ulicah in skopo odmerjenih parkirnih prostorih, a navdušuje z razkošno notranjostjo.
Crossland X poskrbi tudi za varnost svojih potnikov in čim bolj sproščeno vožnjo za voznika. Bogat nabor varnostnih sistemov preprečuje nepredvidena presenečenja, ki se lahko slabo končajo. Sistem za preprečevanje nenamerne menjave voznega pasu je prava sitnoba, a to je njegov namen. Ker smo se večino časa vozili po slovenskih regionalnih cestah s precej omejeno širino, se je nadelal oziroma smo ga zaradi njegove "nadležnosti" vedno predčasno izklopili. In to je potrebno storiti vsakokrat, kadar ponovno zaženete motor, saj se z vžigom motorja samodejno aktivira. Vse za varnost!

Za boljšo vidljivost ponoči poskrbijo prilagodljivi LED-žarometi, v dežju se brisalci vklopijo sami in prilagodijo hitrost delovanja moči padavin, ročna zavora pa je kljub modernim tehnologijam še vedno samo ročna. Je pa vsaj zanimive oblike, zaradi katere je nekoliko trpela uporabnost. Ne pozabimo na Oplov ON STAR sistem, preko katerega lahko naročite vnos podatkov v navigacijsko napravo, rezervirate hotel na svojem cilju ali pa vam bo zgolj v pomoč v primeru okvare ali nesreče. Poglejmo še pod motorni pokrov. Tam je bil 1,2-litrski bencinski trivaljnik, in to v najmočnejši izvedenki s 96 kW (130 KM). Hladen je rahlo grob, ko pa se ogreje, se iskrivi konjički dobro dopolnjujejo in avto naredijo poskočen in hiter. Ne bomo zapisali, da je dirkaško razpoložen. Ima pa pospeške, ki so dobrodošli pri prehitevanju in doseganju najvišje dovoljene hitrosti in če boste želeli tudi ekonomične vožnje. Mi se nismo ravno trudili, da bi dosegli čim nižjo porabo, in smo ga kar priganjali. Kljub temu nas ni kaznoval z več kot 6,6 litra goriva na 100 prevoženih kilometrov. Ob takem bencinskem agregatu se nam po dizelskem ni nič kolcalo. Kot zanimivost – motor ni nemški, ampak prihaja od novega lastnika PSA.

AUTO BILD Slovenija
Zadnji žarometi z brezbarvno plastiko so visoko privzdignjeni, kar daje občutek, da je avtomobil višji.

McPherson vzmetne noge spredaj in poltoga prema zadaj dajejo avtu precej stabilnosti, niso pa ravno najboljša kombinacija za dvig udobja. Neravnine se kar precej prenašajo v notranjost, zato je daljša vožnja po manj urejenih cestah rahlo naporna. Volan je dovolj neposreden, a že zaradi zasnove celotnega vozila vas ne bo ravno potegnilo, da bi vožnjo skozi ovinke vzeli kot trenutek sproščanja adrenalina. Crossland X se vam najbolj prikupi in odkupi ob zmerni vožnji po bolj ali manj dobro podloženi podlagi.
Opel crossland X je dobra izbira za vse, ki so jim všeč mestni križanci in nekoliko večji enoprostorniki. Nemci so skupaj s prvo francosko sapico uspeli kvalitete in uporabnosti enih in drugih združiti pod eno streho. Dodali so še bogate pakete opreme in nekaj cenovno dostopne na seznamu za doplačilo.

POD ČRTO

Očarljiv in zmogljiv za zmerno ceno.

Testni primerek je imel najbogatejši paket opreme, nekaj dodatkov za doplačilo in najmočnejši trivaljni bencinski motor, a je njegova cena le za slaba dva tisočaka presegla 20.000 evrov. Če se vam zdi, da to vendar ni malo, ne pozabite, da se v tem avtu dovolj udobno pelje pet oseb in dobršna zaloga prtljage v nekaj manj kot 500-litrskem prtljažnem prostoru. Tu se računica že bolj izide, a ne?