Avto-moto

BMW predstavlja novega i8

Božo Lalič / Auto Bild Slovenija
7. 8. 2013, 13.34
Posodobljeno: 7. 8. 2013, 15.02
Deli članek:

BMW je objavil tehnične podatke za novega i8, ki ga sami imenujejo kot najbolj napredni športni avtomobil našega časa.

Na dirkaškem dogodku na testni progi BMW v Miramasu je BMW predstavil prototip modela i8. Ta je še vedno zakrit, a je BMW pri tem že predstavil tehnične lastnosti električnega športnega kupeja. 

V osnovi gre za hibrid, za katerega je BMW razvil vse bistvene komponente, torej motor z notranjim zgorevanjem, električni motor, pogonsko elektroniko in tudi baterije. Hibridni sklop povezuje 1,5-litrski trivaljni bencinski motor s turbinskim polnjenjem (170 kW, 320 Nm) in hibridni sinhronski električni motor (96 kW, 320 Nm). 

i8 energijo shranjuje v litij-ionskih baterijah, izključno na električni pogon pa bo lahko peljal do 35 kilometrov (do 120 km/h). Tri ure bo potrebno, da se baterije napolnijo na gospodinjski vtičnici. 

Električni motor bo poganjal prednji kolesi (2-stopenjski avtomatski menjalnik), zadnji kolesi pa bo poganjal trivaljnik (6-stopenjski avtomatski menjalnik), kombinirana največja moč in navor tako znašata 266 kW (362 KM) in 570 Nm. i8 bo do 100 km/h z mesta pospešil v 4,5 sekunde, končna hitrost pa je omejena na 250 km/h, le-to pa doseže tudi izključno z bencinskim motorjem. i8 bo imel serijski sistem za prilagajanje vozne dinamike, upravljamo ga na osrednji konzoli. Na voljo bosta modusa COMFORT in ECO PRO, pri čemer bo pri slednjem vozilo omogočilo 20 % višji doseg. Ta v osnovi znaša 500 kilometrov ob polnih baterijah in rezervoarju za gorivo, povprečna poraba po standardu za hibride pa naj bi znašala 2,5 l/100 km. 

BMW se je na vse pretege potrudil, da bo i8 na tehtnici pokazal čim nižjo številko. Masa praznega vozila znaša 1.490 kilogramov, da so dosegli to vrednost, pa so morali dodobra premisliti o celotni zasnovi vozila. Odločili so se kombinirati aluminij in CFRP, plastično maso ojačano s karbonskimi vlakni. Le zaradi tega so prihranili s 50 % mase v primerjavi z jekleno izvedbo. Posegli so tudi v vrata, armaturno ploščo, klimatsko napravo, platišča, uporabili so celo aluminijaste vijake in sornike, namesto jeklenih, šli so torej do konca. 

Pa da ne bo pomote, i8 sploh ne bo majhen avtomobil. V dolžino bo meril 4.689 mm, širino 1.942 in višino 1.293 mm, medosje pa bo merilo 2.800 milimetrov. Kljub vsemu gre za 2 + 2 kupe. O cenah zaenkrat še ni govora, bo pa vsekakor zanimivo videti, koliko bo BMW zahteval za svoj novi visoko tehnološki dosežek.