Avto-moto

PREIZKUSILI SMO: Renault clio grandtour

Božo Lalič / Auto Bild Slovenija
13. 6. 2013, 09.04
Posodobljeno: 13. 6. 2013, 09.06
Deli članek:

Kombinacija majhnega avtomobila in karavana bi lahko bila dobra izbira za tiste, ki potrebujejo več prostora, ne pa tudi ogromnega avtomobila.

Zanimivo. Večina glavnih avtomobilskih proizvajalcev se ni odločila, da bi na trgu ponudili majhen avtomobil v karavanski različici. Niti VW niti Opel niti Ford se tega niso domislili.

Na drugi strani imamo znamenito francosko znamko Renault, ki se je odločila, da bo svojim kupcem ponudila tudi grandtour različico clia, kar je pravzaprav praktična alternativa majhnim SUV-jem. Z dolžino 4,27 metra bo novi clio ostal prijetno kompakten, čeprav bo to precej prostornejši avtomobil. Prtljažnik namreč meri vsaj 443 litrov, kar je dobra mera za razred višje.

Na prednjih sedežih bo dovolj prostora tudi za visokorasle, položaj za volanom je optimalen in udoben. Za tri odrasle na zadnji klopi seveda ne bo tako udobno, bodo pa trije otroci plavali v zračnosti in udobju – tudi na dolgih razdaljah bodo imeli kaj početi. Avtomobil s smislom za družine torej.

A pri Renaultu bi veliko raje govorili o dizajnu kot o praktičnih lastnostih novega clia. Če je bil kokpit v prejšnjem cliu videti že precej zastaran in zaprašen, so pri Renaultu poskrbeli, da bo novinec navdušil vsakokrat, ko boste sedli vanj. Sodoben stil in pravi proporci so vzrok veselja za volanom. Avtomobil je tudi na zunaj nekoliko drugačen od konkurentov, in to v dobrem smislu. Lep gobček in velik logo, na katerega so pri Renaultu še posebej ponosni, dokazujeta, da so Francozi spet našli pravo oblikovalsko noto.

Padajoča strešna linija in pri C-stebričku skrite kljuke za vrata sicer niso kakšna posebna novost, a je to dvoje na majhnem renaultu videti še posebno dobro.

Vse ostalo je že poznano in nič kaj dramatično. Grandtour se pelje enako kot običajen clio, le da ima velik prtljažnik. Bistvena slabost je slaba preglednost, zato so parkirni senzorji obvezna oprema. Vzmetenje bi lahko bilo mehkejše, menjalnik pa bolj direkten. Motorji bodo nudili med 55 in 66 kW moči, kar je morda nekoliko manj, a bo zaradi nižje moči enostavneje voziti varčno. Okolju dodatno prijazna različica z dizelskim motorjem naj bi porabila le 3,6 litrov na 100 km, kar je odličen rezultat, a bo potrebno počakati na realne rezultate.

POD ČRTO

Renault je premešal karte. Clio je namreč videti dobro tudi v karavanski različici, prav tako pa je praktičen in primeren za družine. Bravo, Renault!