Avto-moto

Svetovna premiera Mercedes razred A

Božo Lalič / Auto Bild Slovenija
11. 3. 2013, 12.15
Posodobljeno: 11. 3. 2013, 12.26
Deli članek:

Od 18. 6. do 15. 7. 2012 je Slovenijo obiskalo preko 1.000 novinarjev z vsega sveta. Občudovali so del lepe Slovenije in mercedes razred A.

Mercedes se je odločil, da za svetovno premiero novega razreda A izbere Slovenijo. Nemški natančneži so bili nad našo deželo navdušeni. Navdušili so jih narava, ceste, ki niso samo avtoceste, hrana in prijaznost ljudi. Vse to so spretno združili v 24-urni avanturi.

Novi razred A je za stuttgartsko tovarno izrednega pomena. Prvič se usmerjajo na novo, mlajšo generacijo, na ljudi s stilom, ki se znajo zabavati, znajo ugajati in biti razposajeno športni. Novi A se predstavlja kot kompaktna 5-vratna kombilimuzina, povsem drugačna od svojega predhodnika, ki je imel rad družine. Saj tudi novi ne zavrača staršev in otrok, a je vendar drugačen, bolj dinamičen in manj radodaren z notranjim prostorom. Za starejše in številčnejše družine, pravijo v Mercedesu, imajo v svojem programu novi razred B, ki žanje odlične prodajne rezultate.

Zunanjost novinca navdušuje. Velika zvezda na maski, za katero se skriva optika, ki opozarja na razdaljo do vozil spredaj in tudi reagira, če voznik ni dovolj pozoren. Na straneh velika in odlična žarometa, nato pa se linija le rahlo vzdigne preko vetrobranskega stekla, strehe in se za majhnim zadnjim steklom spusti do širokega zadnjega odbijača. Športno in elegantno obenem.

Za eleganco in športnost je na voljo tudi kar nekaj športnih litih platišč. Razred A je lahko elegantnejši ali nekoliko bolj športno drzen. Razlika med enim in drugim je v prednjem in zadnjem odbijaču, delno v stranski liniji ter v notranjosti, kjer paket sport prinaša odlične športno oblikovane sedeže v enem kosu. Športni ali navadni, vedno električno pomični. Za voznika majhen trikraki volan, inštrumenti, grafika (odvisna od paketa opreme), in na sredini vedno velik informacijski zaslon. Za vse: navigacijo, za glasbo, za komunikacijo v povezavi z Applovim iPhonom in še z vrsto drugih zabavnih in uporabnih aplikacij. Samodejna dvopodročna klimatska naprava, usnjene obloge ali v kombinaciji blaga in usnja, vedno pa z materiali, ki sodijo k značaju trikrake zvezde.

Pravi zapeljivec, ki bo po našem mnenju zmešal štrene tako proizvajalcu iz Ingolstadta (Audiju) kot tistemu iz Münchna (BMW-ju). Notranja oprema je zares vrhunska tako glede oblikovanja kot uporabljenih materialov. Vožnja je užitek ne glede na to, ali sedite za volanom ali kot sopotnik na desnem prednjem sedežu. Kaj pa zadaj? Čisto v redu – za dva. A prednji sedeži so pač vedno posebni, sploh če gre za športno naravnano vozilo.

Na poti od Brnika do Portoroža smo zapeljali najmočnejši dizelsko gnan A 200 CDI. Gre za 1,8-litrski motor z močjo 100 kW (136 KM) ter navorom 300 Nm. Res pravi športnik. Med vožnjo nas je razvajal s tresenjem volana, ki opozarja na prevoženo sredinsko črto med pasovoma, z javljanjem prekratke razdalje do vozila pred nami in odličnim 7-stopenjskim menjalnikom, ki sicer dovoli tudi ročno pretikanje z ročicama za volanom.

Ročice menjalnika na sredini ni, preklop med stopnjami (parkiranje, vožnja, nazaj) opravimo z obvolansko ročico. Tudi znotraj je bilo veliko svetlečega kroma in usnja z rdečimi šivi. Sedež je bil le še pika na i – v enem kosu in vsestransko nastavljiv. Vse naprave delujejo odlično, svojo vlogo dobro opravijo tudi zavore, pri tem pa se avto drži ceste, kot da vozi po tračnicah. Vse je premišljeno do zadnjega detajla. Od Portoroža do Ljubljane smo zapeljali drugi najšibkejši 1,6-litrski bencinsko gnan mercedes A. Oprema tudi tokrat vrhunska. Pri tem je treba poudariti, da je vsa varnostna oprema in precejšen del tiste, ki razvaja, že v osnovnem paketu. Ni pa nas toliko navdušil sam motor, saj je deloval precej leno in manj odzivno od dizelskega brata.

Sicer pa lahko kupci izbirajo med sedmimi motorji: tremi dizelskimi in štirimi bencinskimi. Dizelski 1,5-litrski z močjo 80 kW, 1,8-litrski prav tako z 80 kW, a opremljen s 7-stopenjsko avtomatiko, in 1,8-litrski z močjo 100 kW, kjer za prenos poskrbi 6-stopenjski ročni ali 7-stopenjski samodejni menjalnik – oznake na zadku vozila v prvih dveh primerih 180 CDI in pri slednjem 200 CDI. Pri bencinsko gnanih različicah oznaka A 180 na zadku pomeni 1,6-litrski motor z 90 kW, A 200 1,6-litrski s 115 kW in A 250 2,0-litrski s 155 kW. Poraba goriva pri dizelskih motorjih je po tovarniških podatkih med 3,6 in 5,3 litra na 100 km, izpust pa od 98 do 121 g CO2. Bencinsko gnani so nekoliko bolj žejni – od 4,7 do 8,4 litra na 100 km in 128 – 135 g CO2 na km. Vsi motorji že izpolnjujejo zahteve EU6, ki bodo sicer veljale šele leta 2015.

Novi A bo zagotovo pomešal štrene v nižjem premium razredu. Ali bo tako tudi na slovenskem trgu, je ta trenutek težko povedati. Morda. Cena je zanimiva. Osnovni model po ceniku velja slabih 23 tisoč evrov. Kot pravijo pri zastopniku, je avto namenjen tako mladim po letih kot po srcu, vsekakor pa nekoliko mlajšim kupcem, kot so v povprečju stari dosedanji kupci vozil Mercedes. Pa imajo slovenski fantje in dekleta dovolj denarja ali vsaj radodarne starše?