Avto-moto

Ko se združita adrenalin in strast

Božo Lalič / Auto Bild Slovenija
5. 2. 2013, 09.28
Posodobljeno: 5. 2. 2013, 09.44
Deli članek:

Pri Oplu so že v zgodovini poskrbeli za adrenalin in strast. Samo spomnimo se mante, pa še bolj športne calibre. Potem je naftna kriza nekoliko pristrigla krila športnim požrešnežem. Z razvojem sodobnih dizlov pa se ti vračajo na velika vrata. Opel svoja športna pričakovanja vlaga predvsem v astro. Astra GTC je športnik po videzu in duši.

Z užitkom smo se zapeljali z opel astro GTC z najmočnejšim dizelskim agregatom 2.0 CDTI ECOTEC® start/stop 121 kW/165 KM. Gre za pravo športnico, ki je tudi lepo oblikovana. Ker še ni ravno pogosta na slovenskih cestah, smo zaznali marsikateri poželjiv pogled. GTC je precej drugačna od limuzine, še najbolj podobni sta si s prednje strani. Oblikovalci so imeli nalogo izdelati lep in skladen športni kupe, ki bo po ­videzu prepoznavno pripadal družini­ aster, a ne za vsako ceno, torej brez ­varčevanja na račun enakih karoserijskih delov. Je športna, po drugi strani pa ne toliko, da ne bi bila dobrodošla na vseh cestah. Kar nekaj jih je bilo, ki so njeno podobo, če pozabimo na masko in znak, primerjali s Volkswagnovim scirocom, kar ni nič narobe. Oba sta nemca in oba sta dobra. Kupejevski pridih in troja vrata pomenijo nekoliko težji dostop v avto in iz njega. Sedenje je dokaj nizko, a tega se kupci tovrstnih vozil tako ali tako zavedajo.

Zunaj astro GTC krasijo še LED-svetila v vlogi dnevnih luči. V notranjosti je prostora za 5 potnikov. Kot smo omenili, je le dvoje vrat, sicer velikih, a dostop do klopi zadaj ni najenostavnejši. Pa saj GTC ne kupujemo za družinsko uporabo, kajne? Če se trem odraslim še uspe spraviti na zadnjo klop, je izstop iz avtomobila težji podvig. Zato po pameti. Zadaj otroci, spredaj pa voznik in sopotnica. Prednji sedeži so športni in lepo objamejo telo. Voznikov ima prilagodljivi spodnji del za res pravo podporo nog. Armaturna plošča je enaka kot v drugih karoserijskih različicah. Rdeča osvetlitev velikih merilnikov hitrosti in obratov, manjših za temperaturo in količino goriva. Pod njima najdemo ekran z osnovnimi informacijami o porabi, razdalji in drugem.

Osrednja konzola je namenjena radijskemu sprejemniku in upravljanju s klimo in z osrednjim informacijskim zaslonom. Na prvi pogled je vsega preveč, a ko se z avtom bolje spoznaš, je uporaba gumbov in drugih komand enostavna in logična. Testna astra GTC je bila opremljena tudi z navigacijo, sicer v angleškem jeziku, a je imela precej prijetnejši glas kot bolj uveljavljene navigacijske naprave. Podatki so sicer res bili malo zastareli, zato nekaj manjkajočih krožišča ali cest, a ni vplivalo na usmerjanje vozila. Od Ljubljane do Kort nad Izolo nas je vodila varno in logično.

Radio in zvok sta odlična, klima pa morda v vsakem trenutku ni enako dobro opravila svoje funkcije. Res pa je, da smo avto vozili v vročem pomladnem dnevu. Notranjosti tudi oblikovno ni česa očitati. Res je temna, a ji kot športniku pristaja, nekaj čara pa doda Oplova ambientalna osvetlitev. Zračne zavese in blazine so samoumevne, prav tako sistema proti zdrsu in blokiranju koles. Da ne bi bilo neljubih bližnjih srečanj, poskrbijo senzorji spredaj in zadaj z zvočnim opozorilom in grafičnim prikazom. Tovrstno opremo dobite v vseh različicah GTC, nekaj sicer le za doplačilo. Testna se je hvalila še z prilagodljivima prednjima žarometoma, dodatno zatemnjenima zadnjima stekloma, ogrevanimi in elektropomičnimi zunanjimi ogledali ter s portalom UPh za mobilni telefon. Toda priznamo, vse to ne bi bilo nič, če ne bi pod prednjim pokrovom rezgetali močni konji.

Kot smo že omenili, je bila testna GTC gnana z najmočnejšim dvolitrskim dizelskim motorjem, ki premore 121 kW moči (165 KM) in navor 350 Nm pri 1750 do 2500 vrtljajev v minuti. Ja, je rezgetalo in gnalo. Verjemite, to je užitek. Pri tem pa je izredno pomembno, da zavore delujejo odlično, in to tudi ob močnem zaviranju. Skupaj z varnostnimi dodatki omogočajo povsem zanesljivo vodenje vozila. Žal ste ob spodbujanju vseh 165 konjičkov hitro v prekršku, in to takšnem za izgubo vozniškega izpita. A je vredno, vendar le tam, kjer je to popolnoma varno.

Pospeški so odlični, občutek med vožnjo s 180 km/h na uro pa je čaroben. Avto sicer zmore preko 200 km/h, a tega ni pametno preizkušati drugje kot na dirkališču. Cesta pač to ni. Pri vsem opisanem pa je tako gnana astra GTC še vedno dovolj varčna, da na bencinski črpalki ne boste pustili cele mesečne plače. Po tovarniških podatkih poraba znaša od 4,3 do 5,8 litra na 100 km, pri tem pa v zrak spusti od 127 do 129 g CO2 na km. Na svojem skoraj 800 km dolgem testu smo dosegli povprečje slabih 7 litrov.

Odlično glede na način vožnje. Potrebno pa je zapisati, da je bila testna astra opremljena tudi s sistemom Start-stop,ki je svojo vlogo opravil v skladu s pričakovanji. In zakaj bi si kupili tako gnano astro GTC? Predvsem zaradi užitka, ob spretni obliki pa bo užitek zagotovljen tudi dvema odraslima in dvema otrokoma zadaj. Tudi za prtljago bo ostalo dovolj prostora, saj prtljažnik v osnovi meri 380 litrov. Ali bo avto zapeljal v vašo garažo ali ne, odloča cena. Za najcenejšo GTC z manj hitrih konjev in nekaj bornejšo opremo je potrebno odšteti 18.430 € (1.4, 74 kW, start/stop enjoy), a da bi vaše ime v prometnem dovoljenju nosila zgoraj opremljena različica, bi morali zbrati 30 tisočakov. Vredno zagotovo je, ali pa je v teh časih pametno, pa bo odločila vaša denarnica in ljubezen do vožnje. Nekateri v uredništvu smo že odprli varčevalni račun!

Opel  Astra GTC
Mere

4.466/1.840/1.482 mm

Medosna razdalja 2.695 mm
Motor 1.956 cm3
Menjalnik

6-stopenjski, ročni

Moč

121 kW (165 KM) pri 4.000 vrt./min

Navor

350 Nm pri 2.500 vrt./min

Poraba/CO2

4,4/4,9/5,8 l*/129 g/km

Končna hitrost 210 km/h
Pospešek 0–100 km/h 8,9 s
Prtljažnik 380 l
Cena 
24.890 €/30.504 € (osnovni/testni)

*izvenmestna/kombinirana/mestna