Avto-moto

Na lovu za izgubljenimi kapljicami goriva

Roman Leskovec / Auto Bild Slovenija
30. 8. 2011, 08.07
Posodobljeno: 30. 8. 2011, 08.46
Deli članek:

Tudi najbolj učinkoviti agregati z notranjim izgorevanjem lahko pretvorijo le okoli tretjine energije fosilnih goriv v mehansko kinetično energijo, ki je potrebna za pogon motornih vozil. Pri BMW-ju trdijo, da so odkrili nov sistem, ki bo to precej izboljšal.

V preteklih letih je BMW-jev sistem EfficientDynamics prinesel velik napredek v učinkovitosti agregatov s tehnologijami, kot so npr. neposredni vbrizg goriva, variabilno krmiljenje ventilov, turbinska puhala na izpušne pline, regeneracija zavorne energije ter sistem start-stop. Kakorkoli že, okoli 60 odstotkov vnešene energije se še vedno izgubi, polovico od tega preko toplote izpušnega sistema, polovico toplote pa posrka motorni hladilni sistem. Iskanje idej, kako bi ''rešili'' preostalo energijo, je eden poglavitnih ciljev inženirjev pri BMW EfficientDynamics-u za prihodnost. Zato sodelujejo na različnih projektih, ki skušajo na različne načine uporabiti razpršeno toplotno energijo, na različnih ravneh - v raziskavah, predproizvodnji in serijski proizvodnji. Med najbolj obetajočimi inovacijami so turbinski uparjalnik, toplotno-električni generator, izolacija agregata od ostalih elementov ter izmenjevalnik odpadne toplote za ogrevanje motornega olja.

Projekta turbinskega uparjalnika in toplotno-električnega generatorja (TEG) sta usmerjena v ustvarjanje električne energije iz odpadne toplote, s katero bi izboljšali splošni izkoristek agregata. A vsak projekt zahteva drugačen pristop in časovni okvir. Tu obstaja velik potencial za prihranek pri gorivu, če bi namesto z generatorjem pridobivali električno energijo z odpadno toploto. To bo tudi nov mejnik za filozofijo podjetja BMW, ki si ob zmanjšanju emisij in porabe goriva istočasno prizadeva za zvišanje moči in zmogljivosti.