Medtem ko se sodobna družba še kar naprej ukvarja z iskanjem čarobne formule 'nestaranja' (anti-aging), skupaj meša vsemogoče zdravilne sestavine, ki bodo prišle na trgovske police bodisi v obliki prehranskega dopolnila bodisi v obliki kreme za obraz, 92-letna Dinah Rodrigues pridno vadi hormonsko jogo in se počuti odlično. Energično. Mladostno.

Da je tako tudi videti pri svojih sicer ne več rosnih letih, ji s pohvalami potrjujejo znanke in tudi neznanke, ki jih srečuje na svojih delavnicah po vsem svetu. Vsekakor je Rodriguesova, ki je metodo Hormone Yoga Therapy ustvarila in zasnovala v devetdesetih letih, sama najboljša reklama za svoje delo. Privlačen oglas na vitkih nogah za sekvenco 15 vaj, ki več kot očitno – delujejo! In prav takšna je tudi Alenka Košorok Humar, njena prva učenka iz Slovenije, sicer uspešna odvetnica, ki se je odločila, da bo znanje Rodriguesove delila naprej.

Joga

HORMONSKA NIHANJA

»Vse več je deklet in žena, ki se spopadajo s številnimi tegobami, za katere morda sprva niti ne pomislijo, da imajo skupni imenovalec – hormonsko neravnovesje,« pove Alenka, ko jo obiščemo v enem od hotelov v središču Ljubljane, kjer redno vodi jogijska srečanja. V to kategorijo spadajo težave mlajših žensk, kot so predmenstrualni sindrom (PMS), neredni cikli in s tem povezane nevšečnosti, policistični jajčniki, prezgodnja menopavza, čezmerne krvavitve. Pri ženskah v srednjih letih pa največkrat nastopijo vročinski valovi, nihanja razpoloženja, suhost sluznice, upadanje in nihanje libida, pa tudi motnje spanja, bolečine v sklepih, malodušje, panika, nemotiviranost, nenadzorovana jeza in še bi lahko naštevali. Tako kot vsako neravnovesje tudi hormonsko močno vpliva na kakovost življenja. In tega se je pred petimi leti dobro zavedala tudi naša sogovornica, ko je brskala po neki reviji in naletela na zanimiv članek.

Ženska
Arhiv Svet24
Keglove vaje bodo ugodno vplivale tudi na vaše spolno življenje.

»V predmenopavzi sem imela določene zdravstvene težave, ki se jih še nisem dobro zavedala, dokler nisem v eni od nemških revij prebrala intervju z Dinah Rodrigues, brazilsko učiteljico, ki je zasnovala metodo Hormone Yoga Therapy kot učinkovito alternativo za lajšanje vseh vrst težav, ki jih povzroča hormonsko nihanje.« Nemudoma se je prijavila na njen tečaj v Parizu. »Dinah me je navdušila s svojo neverjetno energijo, vitalnostjo, in to kljub temu, da je takrat imela že častitljivih 82 let. Poleg tega je imela vadba po njeni metodi takojšnje učinke, tako sem hitro vedela, da sem na pravi poti,« se spominja Alenka.

VZTRAJNOST SE OBRESTUJE

In to so kaj hitro opazile tudi Alenkine prijateljice v Sloveniji. Zdelo se jim je, da nenadoma še posebej cveti, žari, ima čudovito kožo in pohvalam kar ni bilo konca. Bolj ko je pripovedovala o tej dinamični telesni vadbi, več žensk s tako imenovanimi 'ženskimi težavami' jo je spodbujalo, naj vendar pripelje imenitno znanje v naše loge. Tako je po intenzivnem študiju, diplomi ter vrsti opravljenih mednarodnih izpitov in nato uspešno opravljenem tečaju pri Dinah Rodrigues osebno postala certificirana učiteljica hormonske joga terapije, njena prva učenka v Sloveniji.
»Metoda hormonske joge predstavlja naravno 'nadomestno hormonsko samoterapijo'. Danes k meni na delavnice prihajajo ženske z najrazličnejšimi težavami. Tudi takšne s težavami z zanositvijo in res hudimi, trdovratnimi PMS-ji. Redna vadba prinese dobre rezultate in veliko bolj pozitivno naravnanost. Vztrajna tečajnica zelo hitro izboljša svojo hormonsko sliko.«

ZA KAKŠNO VADBO GRE?

To je zelo dinamična telesna vadba, joga, prepletena s tibetansko energetsko tehniko. Predznanje joge ni potrebno. Vaje so enostavne, zahtevajo pa redno prakso. Prvi rezultati vadbe se pokažejo po štirih tednih, velikokrat tudi že prej. Gre za metodo, ki pospeši in uravnovesi delovanje žlez z notranjim izločanjem. Za moške je na voljo tehnika in sekvenca vaj, ki se nekoliko razlikuje, a so osnove enake.

Dianah Rodrigues

V zadnjih letih je Rodriguesova razvila hormonsko joga terapijo za moška hormonska nihanja in stres ter hormonsko joga terapijo za lajšanje vseh težav sladkorne bolezni. Tudi ti metodi zajemata prakso, sestavljeno iz dihalne tehnike (bastrika dih), jogijskih položajev (asan) in poglobljenih vaj, določenih postavitev oziroma drž telesa, na primer prstov, dlani (mudre), vaj za usmerjanje energije in vaj za premagovanje stresa z jogo nidro.

Ženska

INTUITIVNI JEDILNIK

O metodi Alenka podrobneje piše v svoji knjigi Hormonska joga, ki je izšla lani pri založbi Eno, pred kratkim pa tudi v elektronski obliki. V njej najdemo opise in fotografije vaj, ki so del metode, obenem pa tudi cel kup zanimivih nasvetov – tako od hrane za dušo kot tudi za sijočo polt in kožo, zdrave kosti. Recepti, oplemeniteni z začimbami – z vsestransko uporabno in vse bolj priljubljeno kurkumo, kajenskim poprom, algami –, so še ena od velikih Alenkinih strasti.
»Hrana, o kateri pišem, pripomore k uravnoteženemu delovanju hormonskega sistema, o katerem vemo, da po petintridesetem letu starosti (pri moškem po petdesetem letu) počasi upada in je nemalokrat razglašen,« razloži v knjigi. Obenem pa poudari tudi, da se je pomembno zavedati, da »kar je za nekoga najboljše, je za drugega morda manj primerno«. Hormonsko ravnovesje podpiramo tako, da oblikujemo optimalni jedilnik, ki naj se prilagaja letnim časom in potrebam organizma. In po intuiciji, saj nam telo intuitivno govori, kaj v nekem trenutku potrebuje.

yoga-1146277_1920
Pixabay

Hrana kot pomoč proti PMS-ju, na primer, mora biti bogata s cinkom in vitaminom B, zlasti B6, vitaminom C, magnezijem in železom. Za lepo polt in kožo ter primerno vlažno sluznico poskrbimo med drugim z esencialnimi maščobnimi kislinami iz kakovostnih olj (olivno, laneno, bučno, avokadovo …), za spodbujanje plodnosti pa s polnozrnato hrano vseh vrst, sardinami, avokadom, granatnim jabolkom.

BOTOKS? NE, HVALA!

Hormonska joga terapija je torej holistična in pomlajevalna tehnika, ki obudi in spodbudi proizvodnjo hormonov, uravnava njihovo delovanje, zlasti pa poživlja delovanje jajčnikov, ščitnice, hipofize in nadledvičnih žlez. Vadba deluje večplastno, saj krepi tudi mišično maso, pravilno držo, gibčnost, sklepe in kosti (fizična raven), odpravlja stres, depresijo, nespečnost in podobne nevšečnosti (psihična raven) ter uravnoveša delovanje celotnega organizma (fiziološka raven). Obenem povečuje tudi vitalnost in izboljšuje splošno počutje (energijska raven). Skratka, hormonska joga deluje na celotno telo. Po vseh raziskavah strokovnjakov, ki glede na neverjetne pozitivne učinke skrbno preučujejo metodo Dinah Rodrigues, si tudi Alenka iz prve roke upa trditi, da po redni praksi te vadbe botoksa res ne boste potrebovali!