Astro

Mariborčanka s Forbesove lestvice vplivnih: »Malo je sreča, malo talent ...«

tl
28. 7. 2020, 21.50
Posodobljeno: 28. 7. 2020, 21.52
Deli članek:

Alja Horvat je 23-letnica iz Maribora, ki v Sloveniji razen med oboževalci Instagrama, ki jih je mimogrede več kot šestdeset tisoč, in ljubitelji ilustracije niti ni preveč znana. No, revija Forbes pa je Aljo lani uvrstila med trideset najvplivnejših svetovnih umetnikov, starih pod trideset let.

revija zvezde
alja horvat

Ilustracije Alje Horvat se prodajajo po tisoč evrov in romajo na vse konce sveta. Na steni jo ima tudi ena največjih vplivnic Instagrama Tezza, ki ima več kot milijon sledilcev. Alja o svojem uspehu pravi: »Malo je sreča, malo talent, malo pa to, da moraš biti na pravem mestu ob pravem času. Vse je povezano.« Dekle trenutno v Ljubljani končuje študij na naravoslovnotehniški fakulteti, smer grafično oblikovanje, a se je med študijem posvečala tudi svojemu konjičku – ilustracijam. Menda je bila za njeno ustvarjanje kriva stara grafična tablica, ki ji jo je podaril fant. Takrat je njena ustvarjalna duša poletela in spretno mešanje barv se je začelo, prav tako pa se je začela uspešna pot trenutno ene najuspešnejših mladih umetnic v Sloveniji.
Čeprav še vedno veliko dela na grafični tablici, obožuje tudi tradicionalno risanje, posebno slikarsko tehniko gvaš. »Gvaš daje ilustracijam tako čist in urejen videz, skoraj tako, kot da bi delal na tablici,« pojasni. Svojo strast je hitro razvila v pravi posel za znana podjetja, prav tako pa svoja dela prodaja na spletu in v številnih umetniških trgovinah po svetu. Mlada umetnica je delala za Renault, Anthropologie, Urban Outfitters, prav tako je sodelovala v znani kampanji Time's Up. Trenutno zelo tesno sodeluje s podjetjem Causebox, ki izdeluje ročno izdelane škatle presenečenja za dober namen. Z modno oblikovalko CelioB sta skupaj ustvarili izjemne obleke – pisane, lahkotne, take, ki kar kličejo po soncu in dobri volji. Marca leta 2019 so s slovensko blagovno znamko za unikatne nogavice Zulu Zion ustvarili omejeno izdajo nogavic in jo predstavili na Pop-Up Shopu (pojavni trgovini) v Centru za kreativnost Maribor.
S slikarstvom se je Alja začela ukvarjati leta 2016. Navdih najde v predmetih, razstavljenih v muzejih in lokalih. Njen priljubljeni in prepoznavni motiv upodabljanja so ženske, rože, živali in tiskani vzorci na blagu, zlasti iz sedemdesetih in osemdesetih let 20. stoletja in glasba od šestdesetih let naprej. »Moji najljubši umetniki so Josef Frank, Henri Matisse in Pierre Boncompain. Obožujem barve, šestdeseta in sedemdeseta leta oziroma občutek, ki ga dajejo – prav to želim pokazati s svojimi deli.«
Ženske riše, ker si želi, da bi se te končno začele sprejemati takšne, kot so, in meni, da imajo veliko preveč kompleksov zaradi svojega telesa in videza. Na živali je bila nora že kot otrok, rože pa so tako ali tako vse videti čudovito, pa tudi njena mama je imela veliko zbirko knjig o rožah, tako da jo spremljajo že od majhnega.
Alja svoja dela spretno promovira na Instagramu in je tudi del Society6, ki združuje več kot tristo tisoč umetnikov iz več kot 160 držav. Zagovarja namreč trend, da se je treba pojavljati na različnih mestih, »zato je pomembno, da ima vsak umetnik, ki se želi prodajati po spletu, svojo spletno stran, profil na Pinterestu, Instagramu …«