Ljudje

Recept za večno življenje

Katja Božič
8. 9. 2009, 00.00
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.58
Deli članek:

Temperamentna Primorka Anika Horvat, ki ni skrivala veselja in je od sreče poljubila in objela vse na odru, je prejela veliko nagrado strokovne žirije Slovenske popevke za pesem Samo ti.

»Slovenska popevka me spominja na Poletno noč Marjane Deržaj in malo tudi name,« je iskreno dejala Anika Horvat, ki jo bo najstarejši slovenski festival od nedelje še bolj spominjal nanjo, prav tako kot nas, gledalce – vsaj do prihodnjega leta. Temperamentna Primorka, ki ni skrivala veselja in je od sreče poljubila in objela vse na odru, je namreč prejela veliko nagrado strokovne žirije Slovenske popevke za pesem Samo ti.

Anika, stara mačka festivala, kot sta jo simpatično poimenovala voditelja Mario Galunič in Bernarda Žarn, je na festivalu prvič zmagala pred tremi leti, letos pa je svoji zbirki dodala še en uspeh. Iskrenost, suverenost, prepričljiva interpetacija, zrelejši glas in dober stas, kot je po oddaji dejal Ivo Umek, eden od članov strokovne žirije, so bili kamenčki v Anikinem zmagovalnem mozaiku. S tem se je strinjala tudi Miša Molk, ki je zraven držala pesti še za mladega Samuela Lukasa, debitanta Slovenske popevke, ki je presenetil že na letošnji Emi. Zanj je držalo pesti tudi kar nekaj deklet sicer maloštevilnega občinstva Studia 1 slovenske televizije, na koncu vidno razočaranih. »Presenetila me je tudi Apolonija. Zdi se mi, da bosta z Lucasom v prihodnosti tudi pobrala kakšno zmago,« je še dejala Miša in dodala, da o izbrancu občinstva, vsaj zanjo, ni bilo nobenega dvoma. Prifarski muzikanti, etnoskupina z dvema zmagama Narečne popevke v žepu, ki iz rodnega Kostela glasbeno veselje širi po Sloveniji že dvajset let, je poskusila srečo še na Popevki. »Zmaga nas je presenetila,« je dejal pevec skupine Mitja Ferenc. Zato je bil še toliko bolj vesel, da so sledili intuiciji in se prijavili na ta najstarejši slovenski festival. »Gotovo si vsak glasbenik želi zmagati na Slovenski popevki.« Še posebno če spremlja festival že dolga leta, tako kot ga Mitja, ki nam je nekaj začetnih zmagovalnih skladb kar stresel iz rokava.
»V Sloveniji je velik potencial pri pevkah, medtem ko moškega pevca ni. Ampak mislim, da se bo prej ali slej pojavil,« nam je zaupal Umek. Je to morda že najmlajši debitant, devetnajstletni Gašper Rifelj? Nekaj nedvomno drži: zdi se, kot da mlajša generacija ne pozna treme. Gašper je pogumno potrkal kar na glavna vrata, vrata Popevke, in bil že takoj več kot uspešen. Pri občinstvu si je priboril drugo največje število glasov, pesem pa se je dobro zapisala tudi pri strokovnjakih. Strokovna žirija je namreč nagradila besedilo njegove pesmi, ki ga je napisala Miša Čermak; ta je dogajanje zaradi bolezni spremljala kar iz domačega fotelja. Pohvalo si seveda zaslužijo tudi vsi drugi izvajalci, ki jih nismo omenili, saj je dejstvo, da že dolgo nismo slišali toliko dobrih in zanimivih skladb.

Ljubezen, večna ljubezen
Rdeča nit večine letošnjih pesmi je bila ljubezen. Ljubezen, ki, kot kaže, v času vsesplošne krize ljudi povezuje bolj kot kadar koli. Ko smo že pri krizi: tudi Slovenska popevka, ta elegantna, razkošna dama, se ji ni mogla izogniti. Prvič od leta 1998, ko se je začelo to, drugo obdobje festivala, se je Popevka iz okolja Ljubljanskega gradu, Hale Tivoli ali Križank preselila v Studio 1 Slovenske televizije. »Še dobro, da smo notri, zunaj je bilo danes samo 15 stopinj,« se je pošalil Petar Radović, odgovorni urednik razvedrilnega programa RTV, ki je potrdil, da so preveliki stroški pač botrovali odločitvi za studio. »Kjer pa smo po mojem naredili maksimum!« O tem je prepričana tudi Miša Molk: »Glede televizije ne vidim nobene težave v tem, da je Popevka v studiu, saj gre predvsem za televizijsko sliko in oddajo, gre za video, ki ga je mogoče zelo spodobno narediti v studiu. Zdi pa se mi, da je treba festival, kakršen je Popevka, poslati med ljudi, med občinstvo, in navijam za to, da gre iz studia. Trenutni položaj pa razumem; mislim, da je ukrep dober in nič ni bilo na škodo televizijske slike.«

Treba je naprej
Zimzelene popevke prvih festivalov si še danes popevamo, novejše pa hitro pozabimo. »Obračati se nazaj z neko pretirano nostalgijo ni perspektivno, pozna se pri harmoniji. Pesem je pesem – če je dobra, bo uspešna. Zmotno je razmišljati, da bi morala pesem zveneti, kot je nekoč, čas teče naprej in nikoli ne bomo delali takih pesmi, ki so bile nekoč, ustvarjati moramo drugačne in bodo enako uspešne. Poleg tega je bil nekdaj to edini festival, danes jih je več in vse poteka hitreje,« pravi Miša Molk. Zato sta tudi izvrstna voditelja, pravi simpatični tandem, ki drug drugega dopolnjuje in, kot je videti, celo navdihuje, Mario Galunič in Bernarda Žarn, poudarila, da Popevka tokrat ni črpala iz nostalgije. Kljub temu pa sta nanizala kar nekaj receptov, kako popevki ohraniti večno življenje. Gotovo se bo kakšen od njih prijel tudi letošnjih uspešnic!