Kaj storiti?

Ko vam jo zagode dostop do interneta ali se podre omrežje

M.K.
26. 11. 2023, 20.04
Deli članek:

Zaradi pogostega opravljanja storitev in dela od doma se dogaja, da so telekomunikacijska omrežja preobremenjena. Kako si lahko pomagate sami, kakšne so vaše pravice in kaj vam mora zagotoviti ponudnik?

Profimedia
Nedelovanje evidentirajte in prijavite pri operaterju.

Telekomunikacijska omrežja so zaradi dela in šolanja od doma v času koronavirusa pogosto preobremenjena, zato pogosteje prihaja do izpada telekomunikacijskih storitev. O slabih izkušnjah poročajo z različnih koncev Slovenije, pogosti so mrki dostopa do storitev, najpogosteje do interneta, nekajkrat so nastali tudi zapleti pri telefonskih signalih. Kakšne so pravice potrošnikov?

Evidentirajte izpade

Žal nam nobeden od ponudnikov ne more zagotoviti stoodstotne dosegljivosti, a se vsi po svojih najboljših močeh trudijo temu približati, najboljšim pa to uspeva tako, da težav ob običajni rabi skoraj ni zaznati. A v času, ko se šolarji, dijaki in študentje izobražujejo od doma, prav tako od doma svoje delo opravlja kdo od staršev, je tudi kratka prekinitev lahko zelo zoprna. Trenutna zakonodaja ne določa, da bi morali operaterji sami spremljati, katere priključne točke so aktivne in katere imajo težave, zato je to vaša naloga. Vsak izpad storitve evidentirajte.

Kdaj lahko uveljavljate nadomestilo

Za kratke izpade, to je do 12 ur, potrošniki niso upravičeni do nadomestila, a če se ti izpadi pojavljajo pogosto, mora operater, kot pojasnjujejo na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS), po njihovem mnenju upoštevati, da čas izpada storitev traja, dokler ni povezava brezhibno vzpostavljena. Da bi nadomestilo lahko uveljavili, morate operaterja bo izpadu storitev nujno o tem obvestiti. Čas izpada se začne šteti ob pravilni prijavi napake pri operaterju in traja do popravila. Seveda mu v tem času morate omogočiti, da napako odpravi, po potrebi tudi z dostopom do zadnje naprave, nad katero ima nadzor, to je navadno usmerjevalnik ali TV-pretvornik za dostop do televizije. Če napaka nastane na potrošnikovi opremi (dodatno kupljeni usmerjevalniki ali oddajniki, podvojevalniki brezžičnega omrežja in podobno),  operater za opremo ne odgovarja, zato mora potrošnik težavo odpraviti sam, izpad pa se ne šteje v kvoto za pridobitev nadomestila.