Zanimivosti

Pokemon senzacija na mobilnikih

G.G./STA
11. 7. 2016, 21.46
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.00
Deli članek:

Priljubljena franšiza videoiger in risank Pokemon je od minulega tedna dalje prvič na voljo tudi kot igra za pametne mobilnike. Aplikacija Pokemon Go je v trenutku postala izjemna uspešnica in poskrbela, da se je tržna vrednost japonskega tehnološkega velikana Nintendo v dveh dneh okrepila za več kot tretjino.

Prvi dan po izidu Pokemon Go so aplikacijo v ZDA naložili že na vsak 20. pametni telefon s sistemom Android. Prav tako je igra v trenutku pristala na vrhu lestvice brezplačnih aplikacij v Applovi spletni trgovini Itunes in pri tem prehitela uspešnice, kot sta Snapchat in Facebook.

Za razvijalce igre je naval presegel vsakršna pričakovanja. Celo do te mere, da so se odločili, da upočasnijo razvoj mednarodne različice, dokler ne razrešijo težav s strežniki, ki so nastale kot posledica prevelikega števila uporabnikov, ki se želijo vpisati v aplikacijo. Igra je namreč trenutno na voljo le v ZDA, Avstraliji in Novi Zelandiji.

Težave

Igra, ki združuje elemente dve desetletji stare franšize in nadgrajene resničnosti, igralcem omogoča, da s popotovanjem po resničnih lokacijah iščejo in lovijo digitalne like iz priljubljene serije.

Pojavile pa so se že prve težave, ki jih na tak način zastavljena igra lahko prinese. Nek moški je prek družbenih omrežij predstavil svoje tegobe, potem ko je njegova hiša pomotoma postala ena izmed točk, na katerih lahko igralci najdejo virtualne predmete. Neka 19-letnica v ameriški zvezni državi Wyoming pa je med iskanjem virtualnih pokemonov v reki našla truplo. V ameriški zvezni državi Missouri so medtem štirje mladoletniki z zlorabo igre privabili igralce na določeno točko ter tam prežali nanje z orožjem in jih oropali.

Za podjetje Nintendo uspeh aplikacije predstavlja izredno dobro novico. Podjetje, ki sodi med pionirje videoiger, je dolgo časa povsem zanemarjalo trg pametnih telefonov, svoje igre je omejevalo le na lastne igralne konzole, ki pa že nekaj časa ne dosegajo pretirano dobrih prodajnih številk.

Analitiki so sicer že dlje časa nagovarjali Nintendo, naj vstopi na trg iger za pametne mobilnike, a so v podjetju izražali skrb nad poslovnim modelom, ki ga takšne mobilne igre prinesejo. Igra je namreč brezplačna, prihodek podjetja pa je odvisen od trženja znotraj aplikacije.