Zanimivosti

Facebook vam bo po novem izbiral tudi svetovne novice

STA/B.K.
14. 5. 2015, 11.37
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.57
Deli članek:

Upravljalec ameriškega spletnega družbenega omrežja Facebook je naredil še korak globlje v svet novic. Z izbranimi ameriškimi in evropskimi medijskimi hišami je sklenil dogovor, na podlagi katerega bo njihove novinarske vsebine posredoval neposredno uporabnikom največjega spletnega družbenega omrežja na svetu.

Arhiv Svet24

Novo storitev so poimenovali Instant Articles, sprva bo dostopna v okviru Facebookove mobilne aplikacije za Applove pametne mobilne telefone Iphone, v prihodnosti pa naj bi njeno dostopnost razširili. Organizacija Pew Research Center je v nedavni raziskavi ugotavljala, da okrog 30 odstotkov Američanov vsaj do dela novic pride prek Facebooka.

V projektu s Facebookom kot partnerji sodelujejo naslednji ameriški in evropski mediji - The New York Times, National Geographic, BuzzFeed, NBC, The Atlantic, The Guardian, BBC News, Spiegel in Bild. Projektu naj bi se v prihodnje pridruževali tudi drugi mediji.

Omenjena poteza je sicer sprožila vroče razprave znotraj medijske industrije - na eni strani so zagovorniki stališča, da lahko to pomaga pešajoči medijski industriji, medtem ko drugi opozarjajo, da bodo medijske hiše s tem izgubile velik del nadzora nad svojimi vsebinami na Facebooku.

Nekateri kritiki poteze opozarjajo na tveganje s tem, ko medijske hiše ključen del svoje platforme za distribucijo vsebin zaupajo veliki korporaciji s svojimi lastnimi interesi. Poleg tega izpostavljajo, da ni povsem transparentno, na podlagi kakšnih meril prikazuje novice posameznim uporabnikom oziroma skupinam uporabnikov. 

Facebookov sistem za sestavljanje prilagojenih seznamov novic, ki se prikazujejo uporabnikom glede na njihove interese, po mnenju nekaterih analitikov ustvarja nekakšne informacijske balone, ki deli bralce v isto misleče skupine. Facebook je sicer pretekli teden objavil študijo, ki naj bi ovrgla to kritiko.